Wynagrodzenie zarządcy we wspólnocie mieszkaniowej

1. Data: 2003-01-17 22:35:48

Temat: Wynagrodzenie zarządcy we wspólnocie mieszkaniowej
Od: "yar65" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Właśnie stałam się właścicielką mieszkania i należę do wspólnoty
mieszkaniowej. Dzisiaj otrzymałam wykaz opłat, jakie będę musiała uiszczać i
znajduję m.in.:
Wynagrodzenie zarządcy 0,70 zł/m2

Czy możecie mnie oświecić ile wynosi taka opłata u was?

Grażka
Mińsk Mazowiecki

1. Data: 2003-01-17 23:09:42

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yar65" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> znajduję m.in.:
> Wynagrodzenie zarządcy 0,70 zł/m2
>
> Czy możecie mnie oświecić ile wynosi taka opłata u was?

Po wywaleniu zarzadcy (firma zewnetrzna) i zorganizowaniu wlasnej
administracji zaliczka w roku 2002 wynosiła 0,54 zł/m2 (DC). Wczesniej firma
zewnetrzna brala 0,69 zl/m2.
Obejmowala wszystkie koszty "zarzadzania i aministrowania". Z tej kwoty 70%
było przewidziane na płace i ksiegowosc.

Karol

1. Data: 2003-01-22 08:31:49

Od: "misiowa" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
70%
> było przewidziane na płace i ksiegowosc.

Mamy wspólnotę od grudnia 2002. Administruje zarządca wyznaczony przez
developera i kasuje 0,50 zł/m2. Łódź
misiowa

1. Data: 2003-01-23 00:05:59

Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wynagrodzenie zarządcy 0,70 zł/m2
>
> Czy możecie mnie oświecić ile wynosi taka opłata u was?

Jeśli to nowy budynek to trochę dużo.
Właśnie jestem w trakcie robienia licencji zarządcy i z tego co wiem stawki
wachają się pomiędzy 50 a 80 gr. w dużych mistach, na prowicji podobno ciut
taniej.
W nowym budynku mieszkalnym, bez np częsci biurowej/sklepowej/usługowej na
wynajem, zarządca ma niewiele do roboty wiec stawki kształtują sie w
okolicach 50-60 gr.
80 gr bierze sie za stary budynek z którym jest dużo "zachodu" i zarządca
naprawde musie się postarać choć zawsze jest to indywidualna sprawa.
Pozdrawiam
Łukasz

1. Data: 2003-01-23 09:58:04

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Jan 2003, Łukasz wrote:

> [...]
> 80 gr bierze sie za stary budynek z którym jest dużo "zachodu" i zarządca
> naprawde musie się postarać choć zawsze jest to indywidualna sprawa.

No zaraz - przecież część biurowa/sklepowa/usługowa jest m. in. właśnie po
to, żeby zarabiać na budynek. Więcej z tym zachodu, ale przecież zedrzeć
można właśnie z pomieszczeń z funkcją niemieszkalną...

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-01-23 10:44:27

Od: "Łukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości
.jfedor.org...

> No zaraz - przecież część biurowa/sklepowa/usługowa jest m. in. właśnie po
> to, żeby zarabiać na budynek. Więcej z tym zachodu, ale przecież zedrzeć
> można właśnie z pomieszczeń z funkcją niemieszkalną...

Sorry, troche późno było jak to pisałem
Za część komercyjną i tak sie liczy indywidualnie z najemcą i to napewno
więcej niż 50-80, różnice duże więc chyba sie nawet przdziału nie podaje
Obniża to koszty funkcjonowania ale jest trochę bardziej skomplikowane do
prowadzenia jako całości, w końcu to jeden budynek.
Pozdrawiam
Łukasz

płyta gazowa- antracytowa
wentylacja mechaniczna