Wyniki badania krwi

1. Data: 2005-12-22 14:44:09

Temat: Wyniki badania krwi
Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie:)

Znowu mam ogromna prosbe, robilam wyniki i w 4 miejscach widze, ze cos nie
tak, ale nic nie rozumiem:( moge prosic o przetlumaczenie?

MPV 11.0 h (norma 6.5 do 11.0) czyli gorna granica
PCT 0.200 l (norma od 0.200 do 0.500) dolna granica

to duze jakies
PDW 21.3 h (norma 10-18)

EOS% 6.3 h 0.47 h (normy 0.0/5.0 0.0/0.40)

Czy mam sie juz martwic?
No i OB duze 43

Pozdrawiam Serdecznie
Anika

2. Data: 2005-12-22 16:03:14

Temat: Re: Wyniki badania krwi
Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anika wrote:
> Witajcie:)
>
> Znowu mam ogromna prosbe, robilam wyniki i w 4 miejscach widze, ze cos nie
> tak, ale nic nie rozumiem:( moge prosic o przetlumaczenie?

Pewnie zaraz ktos z lekarzy ci to napisze :-) - Wyniki zawsze podajemy w
calosci
a nie tylko fragment zawierajacy odchylki od przyjetych norm.

JSK

3. Data: 2005-12-22 16:24:37

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Znowu mam ogromna prosbe, robilam wyniki i w 4 miejscach widze, ze cos nie
> tak, ale nic nie rozumiem:( moge prosic o przetlumaczenie?
>
> MPV 11.0 h (norma 6.5 do 11.0) czyli gorna granica

Ha, ja dzisiaj odebralem wyniki i mam MPV 15 fL, to jest srednia objetosc
plytek krwi. Podwyzszona znaczy o odnowie plytek, z jakij przyczyny, trudno
powiedziec. Mieli zrobic normalny rozmaz pod mikroskopem ale chyba im sie
nie chcialo (znaczy ktos zapomnial). Sam bym z checia je obejrzal.

> PCT 0.200 l (norma od 0.200 do 0.500) dolna granica

to nieistotne
literki L i H to low i high, nie przepisuj ich na drugi raz, bo nie sa to
jednostki

> to duze jakies
> PDW 21.3 h (norma 10-18)

Platelet distribution width - taki bajer zeby urzadzenie mialo wiecej
funkcji. Mierzy sie wszystko co sie da, a oznacza to dystrybicje rozmiarow
plytek, znaczy ze sa i male i duze.
uuu, u mnie tylko 17%, ale norma jest gdzies do 15.

> EOS% 6.3 h 0.47 h (normy 0.0/5.0 0.0/0.40)

eozynofile, granulocyty kwasochlonne, podwyzszony poziom moze byc oznaka
alergii na cos lub tez istnienie pasozyta w twoim ciele ;)

> Czy mam sie juz martwic?
> No i OB duze 43

I wlasnie to OB wysokie i tym nalezy sie przejmowac, lepiej idz do lekarza.
Ja mialem dzisiaj tylko 2 mm/h

--
Pozdrawiam Norbert

4. Data: 2005-12-22 17:29:48

Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" > eozynofile, granulocyty kwasochlonne, podwyzszony
poziom moze byc oznaka
> alergii na cos lub tez istnienie pasozyta w twoim ciele ;)

jejaaaa...nie chce zadnego robala w sobie!!!;(((
ja juz jestem chora po tej informacji....

> I wlasnie to OB wysokie i tym nalezy sie przejmowac, lepiej idz do
lekarza.
> Ja mialem dzisiaj tylko 2 mm/h

W 2004r. robilam badania i tez w sumie nie wiadomo czemu mialam OB 65...ale
mialam tez niedokrwistosc, poczatki anemi...lykalam jakis antybiotyk, i
witamnki...w sumie anemia znikla, a
OB bylo nadal podwyzszone 34...i tak zostalo....
mowilam pani doktor, ze sprawa chyba nie jest wyjasniona, ale ona
stwierdzila, ze przeciez spadlo...

Pozdrawiam
Anika

5. Data: 2005-12-22 18:23:03

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> OB bylo nadal podwyzszone 34...i tak zostalo....
> mowilam pani doktor, ze sprawa chyba nie jest wyjasniona, ale ona

OB nam za duzo nie mowi. Jak jest niskie, w normie to tylko sie cieszyc. Ale
jak jest podwyzszone to nie wiadomo czego mozna sie spodziewac, czy np
zapalenia jakiegos stawu czy tez.... lista jest pewnie dluga.

--
Pozdrawiam Norbert

6. Data: 2005-12-22 18:41:11

Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):
> OB nam za duzo nie mowi. Jak jest niskie, w normie to tylko sie cieszyc. Ale
> jak jest podwyzszone to nie wiadomo czego mozna sie spodziewac, czy np
> zapalenia jakiegos stawu czy tez.... lista jest pewnie dluga.

No własnie więc po straszysz kobiete, że nalezy sie tym martwić...
generalnie kobiety mają tendencję do wyższego OB niż mężczyźni...
Może to wynikać z jakiegos stanu zapalnego o co o tej porze roku nie
trudno. Zwykłe zapalenie gardła, które mogłas nawet przejść jakis czas
temu może być przyczyną podwyższonego OB ( wskaźnik ma to do siebie,że
normalizuje się powoli). Niektórzy ludzie mają całe życie wysokie Ob i
są zdrowi. Nie leczy się wyników badań tylko pacjenta...

Pozdrawiam. Morris

7. Data: 2005-12-22 18:50:49

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> No własnie więc po straszysz kobiete, że nalezy sie tym martwić...

Mowie tylko zeby z wynikami odwiedzila lekarza ktory zlecil :) Wiekszosc
spojrzy i powie "wszystko ok, to nie musze isc".

--
Pozdrawiam Norbert

8. Data: 2005-12-22 19:03:33

Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):
> Mowie tylko zeby z wynikami odwiedzila lekarza ktory zlecil :) Wiekszosc
> spojrzy i powie "wszystko ok, to nie musze isc".

I z tym sie zgadzam... :) Rozumiem, że skoro nie podała innych
parametrów to są w normie... Do lekarza pójść jednak trzeba i te wyniki
pokazać. On wie po co zlecał i powinien je obejrzec....

Pozdrawiam. Morris.

9. Data: 2005-12-22 20:53:42

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładnie tak. Bardzo się cieszę, że mnie wyręczyłeś :-).

Pozdrawiam
Piotr

Tłuste włosy
Torbiel w zatoce szczękowej