Wyniki krwi- prośba o interpretację

11. Data: 2010-01-27 08:40:49

Temat: Re: Wyniki krwi- prośba o interpretację
Od: " " <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby zdecydować się na leczenie anemii, trzeba ją potwierdzić. A żeby to
zrobić, trzeba przeprowadzić dodatkowe badania - przede wszystkim albumina,
TIBC, ferrytyna, wykonane jednocześnie i na czczo.

W setkach schorzeń organizm obniża stężenie żelaza we krwi, zazwyczaj z
bardzo
dobrego powodu - np przy infekcjach niskie żelazo służy "zagłodzeniu"
bakterii. Łyknij tabletkę, dokarm je to sobie poszaleją. Możliwe, że kobieta
już teraz ma bardzo silny nadmiar żelaza w wątrobie - możesz to wiedzieć? Nie
możesz.

Najważniejsze chyba jest to, że w przypadku przyjęcia zbyt dużej ilości
żelaza
praktycznie nie ma możliwości pozbycia się go z organizmu - ciało ludzkie nie
umie usuwać nadmiaru. Można sobie zdrowie spieprzyć na długie, długie lata,
albo wręcz skończyć z rakiem wątroby.

Dlaczego nic o tym nie wiem? przecież chodzę do lekarza a ten zapisuje mi
żelazo typu hemofer lub tardyferon bez żadnego nawet wywiadu, a często gdy
te tabletki brałam pobolewało mnie w prawym boku... Kiedys kupiłam tonik
naturalny floradiź z witaminami i żelazem i po nim czułam się lepij. To co
ja mam robić jak czuję się żle, mam niski poziom żelaza i ferrytyny?
Człowiek musi sobie radzic sam...

12. Data: 2010-01-27 10:25:05

Od: "tomek wilicki" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> naturalny floradiź z witaminami i żelazem i po nim czułam się lepij. To co
> ja mam robić jak czuję się żle, mam niski poziom żelaza i ferrytyny?

zmienić lekarza na takiego, który dyplomu nie dostał z punktów za pochodzenie
społeczne

zrobić dodatkowe badania, o których pisałem (potwierdzające anemię)

ale przede wszystkim - zrobić pełen skan tarczycy (FT3, FT4, TSH, ewentualnie
USG). Jeśli wyjdzie, że tarczyca jest walnięta, to dopiero będą jaja... trafić
na endokrynologa, który wie gdzie tarczyca leży to sztuka w tym kraju. Różne
są przekręty i kolesiostwo w opiece zdrowotnej, ale takich jaj jak u
endokrynologów to jeszcze nigdzie nie widziałem.

Operacja kręgów szyjnych.
Felczerzy - czemu juz sie ich nie ksztalci?
nie mam brwi od 5 lat, pomocy!
Witamina B6
Orzechy