Wypowiedzcie się proszę na temat bezrobocia wśród os. niepełnosp

1. Data: 2002-06-22 17:41:40

Temat: Wypowiedzcie się proszę na temat bezrobocia wśród os. niepełnosp
Od: "Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim powiecie (powiet pucki) jest 7000 osób niepełnosprawnych w wieku
aktywności zawodowej (czyli osoby dorosłe). W Powiatowym Urzędzie Pracy
zarejestrowane są zaledwie 23 osoby bezrobotne niepełnosprawne i 17
poszukujących pracy (również niepełnosprawne).
Jak myślicie dlaczego tak mały odsetek niepełnosprawnych poszukuje pracy
przez Urząd Pracy. Czy dlatego, że nie ma dla nich ofert pracy, czy jest
jeszcze jakiś inny powód.
Zadałam to pytanie na pl.soc.inwalidzi ale nie otrzymałam zbyt wielu
odpowiedzi na ten temat.
Pozdrawiam.
Basia

2. Data: 2002-06-22 20:00:05

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Kowalewska <b...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:af2csk$28t$...@n...gazeta.pl...
> [...]
> Jak myślicie dlaczego tak mały odsetek niepełnosprawnych poszukuje pracy
> przez Urząd Pracy. Czy dlatego, że nie ma dla nich ofert pracy, czy jest

Jak pracują na czarno to lepiej na tym wychodzą chyba to jest logiczne.
Nie muszą wykazywać wtedy dochodu i odprowadzać podatku / sami ryzykują:-)/.
Każdy orze jak może ;-)

Sandra

3. Data: 2002-06-22 20:02:18

Od: "Kinga" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze jakiś inny powód.
> Zadałam to pytanie na pl.soc.inwalidzi ale nie otrzymałam zbyt wielu

Część z tych osób ma tzw.załatwioną rentę i pracuje na czarno ,pozostałe
osoby najprawdopodobnie są tak chore,ze nie mają siły pracować.
A tak na marginesie to znasz kogoś kto znalazł pracę przez UP bo ja nie.
To są moje osobiste obserwacje.
Pozdr.Kinga

4. Data: 2002-06-23 17:26:44

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zarejestrowane są zaledwie 23 osoby bezrobotne niepełnosprawne i 17
> poszukujących pracy (również niepełnosprawne).
(...)

Może dlatego, że poszukiwanie pracy poprzez UP jest najgorszą (najmniej
skuteczną) metodą.

Asmira

5. Data: 2002-06-24 07:34:36

Od: "cecylia" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak myślicie dlaczego tak mały odsetek niepełnosprawnych poszukuje pracy
> przez Urząd Pracy. Czy dlatego, że nie ma dla nich ofert pracy, czy jest
> jeszcze jakiś inny powód.

Podzielę się swoją refleksją z pracy zawodowej. Przed kilkunastoma laty
prowadziłam nauczanie indywidualne u ucznia, który miał roztrzep kręgosłupa
i do połowy był sparaliżowany. Intelektualnie był zupełnie sprawny. Całe
godziny spędzał przed telewizorem. Nie potrafiłam w żaden sposób niczym go
zainteresować. Czyniłam starania, by matka, która nie pracowała zawodowo
przynajmniej na kilka lekcji dziennie przywoziła go do szkoły. Mieszkali
kilkadziesiat metrów od szkoły, nie byłoby żadnego problemu z dotarciem do
klasy. W żaden sposób nie mogłam ją przekonać. Przyznam, że poddałam się, bo
nie potrafiłam nawiązać z dzieckiem kontaktu w żaden sposób.To były czasy,
kiedy trudno było o fachową pomoc psychologiczną czy grupę wsparcia.Mnie
uczelnia też nie przygotowała do takiego problemu.Dziś na pewno i ja
miałabym wiecej mozliwości dotarcia do dziecka i jego rodziców. Dziś widzę
go na wózku jako dorosłego mężczyznę całkowicie uzależnionego od rodziny. On
nawet nie ma takiej potrzeby, by stać sie samodzielnym.
Inny przykład: W rodzinie nauczycielskiej urodził się syn z porażeniem
mózgowym. Matka nigdy się z tym faktem nie pogodziła i rodzina się rozpadła,
wychowywał ojciec. Poradził sobie. Założył stowarzyszenie i szkołę dla
takich dzieci, jest jej dyrektorem. Syn na miarę swoich możliwości jest
samodzielny. Przykładów takich można mnożyć. Może jeszcze jeden: Dziecko z
porażeniem mózgowym w rodzinie bardzo prostej, wielodzietnej i kochajacej
się. Rodzice nie zgodzili sie na szkołę specjalną, ponieważ był w
intelektualnej normie. Nauczycielka nie chciała dziecka w klasie. Matka
musiała klasę pierwszą razem z synem kończyć w ławce. W drugiej klasie pani
nauczycielka sama stała sie niepełnosprawna, kolejna wychowawczyni zaczęła
intensywną pracę z wszystkimi dziećmi nad usamodzielnieniem Wojtka, to samo
robili rodzice. Efekt? Wojtek sam zarabia na swoje zycie przy komputerze w
domu.Bardzo chętnie wychodzi z tego domu, ma kolegów i przyjaciół.Mądra
miłosć czyni cuda.Myślę, ze jest to ten sam problem tylko trudniejszy w
rozwiązaniu, co z wychowaniem dzieci sprawnych. Jeśli sie nie pamięta, ze
wychowanie to stopniowe usamodzielnianie, to wychowuje sie kalekę
psychiczną, która bez mamusi w żaden sposób sobie nie poradzi.
Widziałam szkoły w Niemczech i warsztaty dla niepełnosprawnych, nie ma tam
dziecka, które nie byłoby przygotowywane do samodzielności. U nas z tym
problemem jest już lepiej, ale to dopiero początki, bo problem leży w
psychice zarówno niepełnosprawnego jak i jego rodziny. By mogły być
skutecznie likwidowane bariery uniemożliwiające samodzielność
niepełnosprawnych, sami niepełnosprawni i ich rodziny muszą tego chcieć.
Poruszyłaś bardzo trudny, ale i ciekawy problem... Warto o nim mówić bez
sloganów o tolerancji i bez fałszywej litości.
Pozdrawiam
Cecylia

6. Data: 2002-06-27 07:48:01

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak myślicie dlaczego tak mały odsetek niepełnosprawnych poszukuje pracy
> przez Urząd Pracy. Czy dlatego, że nie ma dla nich ofert pracy, czy jest

A Ty jak myślisz? Czyżby był tylko jeden powód?
Asia

7. Data: 2002-06-30 11:22:43

Od: "Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia <j...@p...gda.pl> napisał(a):

> Użytkownik Barbara Kowalewska <b...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości
> do grup dyskusyjnych napisał:af2csk$28t$...@n...gazeta.pl...
>
> A Ty jak myślisz? Czyżby był tylko jeden powód?
> Asia

Nie. Ja wiem że powodów jest wiele, ale chodzi właśnie o to że chcę wyłapać
co myślą inne osoby na ten temat.
-bariery architektoniczne (trudności z dotarciem do urzędu pracy i do pracy)
-stan zdrowia
-niskie wykształcenie
-w pewnym stopniu wygoda, bo przecież mają renty socjalne, a poza tym
utrzymuje je rodzina
-obawa przed utratą tej renty
-brak transportu
Jest tego dużo więcej.
Pozdrawiam
Basia

Jaki jest wpływ rodziny na funkcjonowanie os.niepełnosprawnej?
Glosowanie tylko do jutra - zaglosujcie prosze
sprzedam LEX OMEGA system informacji prawnej 3 CD !!!
re:uklad w malzenstwie
ale narozrabiałam ;-)