Wyrostek

1. Data: 2004-09-04 13:53:36

Temat: Wyrostek
Od: Radar <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Moja Przyjaciółka ma chory wyrostek. Lekarz przepisał jej antybiotyki, ale
wciąż ją boli:( Ona boi się iść znów do lekarza, bo obawia się operacji i
dużej blizny, która ponoć zostaje.

Jak mam ją przkonać, żeby poszła do lekarza?
Czy to prawda, że pozostaje duża blizna po operacji?
Jakie mogą być konsekwencjie nie leczenia tego?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

--
| ...... Pozdrawiam : Radar ....... |
| http://msjm.glt.pl - Język migowy |

2. Data: 2004-09-04 14:21:32

Temat: Re: Wyrostek
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm... czy mam rozumieć, że mówiąc "chory wyrostek" masz na myśli ostre
zapalenie wyrostka robaczkowego? Jeśli tak, to w Polsce przepisywanie w tym
przypadku antybiotyków jest co najmniej oryginalnym pomysłem. Obowiązuje
chirurgiczne usunięcie.

Są dwie możliwości:
a) klasyczny zabieg chirurgiczny - pozostaje blizna długości ok. 3-5 cm. W
zależności od chirurga, mniej lub bardziej widoczna, ale na pewno nie duża i
okropna.

b) Usunięcie wyrostka metodą laparoskopową - zostają po tym 3 punkcikowate
blizny średnicy ok. 0,5 cm. W trakcie zabiegu laparoskopowego może się
okazać, że konieczne jest przeprowadzenie operacji klasyczną metodą (np. z
powodu nietypowego ułożenia wyrostka w jamie brzusznej).

Co do komplikacji, druga metoda wymaga większego doświadczenia, konkretnie w
wykonywaniu tego rodzaju zabiegów. Generalnie zabieg jest prosty i nie
należy się go panicznie bać.

Odnośnie konsekwencji nieleczonego zapalenia wyrostka:
- przebicie jelita przez proces zapalny - bardzo mocny ból - zapalenie
otrzewnej - poważne komplikacje ze śmiercią włącznie

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-04 14:37:38

Od: Radar <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 4 Sep 2004 16:21:32 +0200, na pl.sci.medycyna, Piotr napisał(a):

> [...]
> przypadku antybiotyków jest co najmniej oryginalnym pomysłem. Obowiązuje

Ja się na tym kompletnie nie znam. Lekarz powiedział, że jesli te
antybiotyki jej nie pomogą to wtedy dopiero będą ją operować. No i chyba
raczej nie pomogły, skoro wciąż Ją pobolewa.

Ona najbardziej nie chce tej blizny, bo sam widziałem jakie "szramy"
niektórzy mają po tym zabiegu, ale chyba będę musiał ją zaciągnąc do tego
lekarza.

Dziękuję za odp.

4. Data: 2004-09-04 18:20:46

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radar" <N...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ona najbardziej nie chce tej blizny,

Dlatego niech dalej siedzi w domu i czeka aż zejdzie z tego swiata - ale
faktycznie wtedy blizny nie będzie...

> bo sam widziałem jakie "szramy"
> niektórzy mają po tym zabiegu,

Szrama zostaje jak operuja rzeźnicy a nie lekarze - nie wiem skąd jesteś -
ale poprostu proponuje udać sie do jakiegos porządnego szpitala. A najlepiej
skontaktuj sie z ordynatorem chirurgii w owym dobrym szpitalu i zapytaj się
czy nie zechciałby osobiscie operować (znaczy "kopertę" mu zaoferuj) -
będzie operowal fachoweic => dużo mniejsze prawdopodobieństwo pozostania
szramy.

Michał

5. Data: 2004-09-04 21:30:01

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:chd14j$25g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> czy nie zechciałby osobiscie operować (znaczy "kopertę" mu zaoferuj) -
> będzie operowal fachoweic => dużo mniejsze prawdopodobieństwo pozostania

O Matko!! Jakie bzdury.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

6. Data: 2004-09-04 22:06:25

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" <s...@p...interia.pl> napisał w wiadomości
> najlepiej
> się
>
> O Matko!! Jakie bzdury.

Tak, tak, niech najlepiej operuje jakiś nieznany lekarz...

Michał

7. Data: 2004-09-04 22:14:02

Od: Radar <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 4 Sep 2004 23:30:01 +0200, na pl.sci.medycyna, sq1euo napisał(a):

> O Matko!! Jakie bzdury.

Tzn.? Co?

8. Data: 2004-09-04 22:14:35

Od: Radar <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 4 Sep 2004 20:20:46 +0200, na pl.sci.medycyna, Michał Mraczek
napisał(a):

> Szrama zostaje jak operuja rzeźnicy a nie lekarze - nie wiem skąd jesteś -
> ale poprostu proponuje udać sie do jakiegos porządnego szpitala.

Bydgoszcz.

9. Data: 2004-09-04 23:45:01

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bydgoszcz.

ZTCW jednym z lepszych w województwie jest Samodzielny Publiczny Szpital
Kliniczny im.dr.A.Jurasza, ul. Skłodowskiej-Curie 9

Michał

10. Data: 2004-09-05 08:44:01

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:chd14j$25g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Szrama zostaje jak operuja rzeźnicy a nie lekarze

Ja najwidoczniej trafilam na tych pierwszych... 13cm/1,3cm :(

> [...]
> czy nie zechciałby osobiscie operować (znaczy "kopertę" mu zaoferuj) -
> będzie operowal fachoweic => dużo mniejsze prawdopodobieństwo pozostania

Przy takiej nagonce na "koperciarzy" pewnie (lekarz) bedzie sie obawial.
Chociaz kto wie...
Ja nie uznaje przekupstwa, ale pewnie gdybym zechciala "porozmawiala
odpowiednio", to moze i szramy bym takiej nie miala;)
W tym czasie, gdy ja lezalam, to co poniektorzy mieli lepsza/troskliwsza
opieke i...mniejsze blizny, ale wowczas nie skojarzylam o co biega...

Pzdr.
Iwona

zrastanie kości
Jakie krople do oczu bez recepty?
zsynchronizowane miesiaczkowanie u kobiet
USG kolana i operacja wiazadel [crosspost]
Łuszczyca a wojsko