Wyrostek

11. Data: 2004-09-05 13:46:28

Temat: Re: Wyrostek
Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
news:chejb8$dk5$1@news.dialog.net.pl...
> zapytaj się
>
> Przy takiej nagonce na "koperciarzy" pewnie (lekarz) bedzie sie obawial.
> Chociaz kto wie...

A gdzie tam się obawiał... Nagonka na "koperciarzy" jest od zawsze, a
proceder jak był tak jest.

> Ja nie uznaje przekupstwa, ale pewnie gdybym zechciala "porozmawiala
> odpowiednio", to moze i szramy bym takiej nie miala;)

A kto Ciebie operował - jakiś znaczniejszy lekarz czy pierwszy z brzegu? Bo
jednak znaczenie ma czy operuje ordynator, który najczęściej jest
największyma fachowcem i ma duże doświadczenie czy operuje jakiś "młodzik"
dopiero po specjalizacji...

> W tym czasie, gdy ja lezalam, to co poniektorzy mieli lepsza/troskliwsza
> opieke i...mniejsze blizny, ale wowczas nie skojarzylam o co biega...

Niestety, ale u nas często tak jest - że ktoś kto się dodatkowo "zrewanżuje"
może liczyć na lepsze traktowanie, szybsze badania i w ogóle lepsza opiekę.

Michał

12. Data: 2004-09-05 13:52:43

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A najlepiej
> [...]
> czy nie zechciałby osobiscie operować (znaczy "kopertę" mu zaoferuj) -
> będzie operowal fachoweic => dużo mniejsze prawdopodobieństwo pozostania

Moim zdaniem to sa ogromne bzdury co piszesz, to ze operowal kogos bedzie
ordynator nie znaczy, ze blizna bedzie mniejsza. Ja gdybym byl lekarzem po
pierwsze nie przyjalbym "koperty" bo wszystkich pacjentow traktowal bym tak
samo i leczyl wszystkich jak najlepiej potrafie, i co wtedy nie chcialbys
byc operowany przez kogos kto nie bierze w lape bo twierdzisz ze wtedy zle
to zrobi?

13. Data: 2004-09-05 14:00:03

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak znaczenie ma czy operuje ordynator, który najczęściej jest
> największyma fachowcem i ma duże doświadczenie czy operuje jakiś "młodzik"

To, ze ktos jest zarz po specjalizacji nie znaczy ze jest zlym fachowcem, a
za dawanie lapowek mozna isc tez posiedziec. Bez sensu jest dawanie lapowek,
tu trzeba tak zrobic aby panstwo placilo godne pieniadze
lekarzom,pielegniarkom i wszystkim ktorzy pracuja w sluzbie zdrowia, wtedy
by nie brali lapowek, a wydaje mi sie, ze duzo lekarzy znowu nie bierze kasy
od pacjentow za wykonanie zabiegu, a i jeszcze to ze ktos da lapowke to nie
znaczy ze blizna bedzie niewidoczna, zawsze jest ryzyko, ze blizna bedzie
brzydka, ale coz chyba lepiej zyc z brzydka blizna niz umrzec bo ktos nie
poszedl do szpitala na operacje bo bal sie brzydkiej blizny.
Pozdrawiam
Krzysiek

14. Data: 2004-09-05 14:02:54

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:chf5lo$6n3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> jednak znaczenie ma czy operuje ordynator, który najczęściej jest
> największyma fachowcem i ma duże doświadczenie czy operuje jakiś "młodzik"

Oj, mlodzik, mlodzik...

> Niestety, ale u nas często tak jest - że ktoś kto się dodatkowo
"zrewanżuje"
> może liczyć na lepsze traktowanie, szybsze badania i w ogóle lepsza
opiekę.

No i wlasnie nie moge sie pogodzic z taka sytuacja, przeciez mamy panstwowa
sluzbe zdrowia...

Pzdr.
Iwona (naiwna)

15. Data: 2004-09-05 15:11:46

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo
>
> Oj, mlodzik, mlodzik...

Sama widzisz - a niektórzy próbuja mi wmóić, że to nie ma znaczenia...

> "zrewanżuje"
> opiekę.
>
> No i wlasnie nie moge sie pogodzic z taka sytuacja, przeciez mamy
panstwowa
> sluzbe zdrowia...

Nie tylko Ty nie możesz się z tym pogodzić :-(

> Iwona (naiwna)

Ja kiedys też byłem ;-)

Michał

16. Data: 2004-09-05 15:11:53

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Bo
>
> To, ze ktos jest zarz po specjalizacji nie znaczy ze jest zlym fachowcem,

Nie znaczy, ale ma znacznie mniejsze doświadczenie, mniej operacji za sobą.

> [...]
> tu trzeba tak zrobic aby panstwo placilo godne pieniadze
> lekarzom,pielegniarkom i wszystkim ktorzy pracuja w sluzbie zdrowia, wtedy

Ale ja nie pisze o Tym jak powinno być, tylko o tym jak jest. Pytał się
człowiek o ten wyrostek i operację to napisałem jak to załatwić by
zmniejszyć prawdopodobieństwo powstania "szramy".

> a wydaje mi sie, ze duzo lekarzy znowu nie bierze kasy
> od pacjentow za wykonanie zabiegu,

Dobrze napisałeś - "wydaje mi się".

> a i jeszcze to ze ktos da lapowke to nie
> znaczy ze blizna bedzie niewidoczna, zawsze jest ryzyko, ze blizna bedzie
> brzydka,

Jak da "koperte" dobremu lekarzowi to sobie w ten sposób załatwi, że to ten
fachowiec bedzie operował, a nie byle kto.

Michał

17. Data: 2004-09-05 15:11:58

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A najlepiej
> się
>
> Moim zdaniem to sa ogromne bzdury co piszesz, to ze operowal kogos bedzie
> ordynator nie znaczy, ze blizna bedzie mniejsza.

Znaczy, bo najczęściej ordynator jest zarazem największym fachowcem i ma
największe doświadczenie.

> [...]
> byc operowany przez kogos kto nie bierze w lape bo twierdzisz ze wtedy zle

Jak nie piszę o tym co by było gdyby wszyscy lekarze nie przyjmowali
"dowodów wdzięcznosci", a jedynie o tym co jest na dzień dzisiejszy.

Michał

18. Data: 2004-09-05 16:15:37

Od: "Krzysiek" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

to ze dasz lapowke lekarzowi to nieznaczy ze on bedzie cie operowal, chialem
zauwazyc, ze przy stole operacyjnym nie ma jednego chirurga, a przciez spisz
sobie w najlepsze i skad mozesz wiedziec kto cie operuje, no chybaze
wybiezesz sobie miejscowe znieczulenie. a tak w ogole to mowisz chyba
bardziej o planowych operacjach, bo zapalenie wyrostka robaczkowego to
raczej nagly stan i ktos kto ma zapalenie nie mysli o tym zeby komukolwiek
dawac kase

19. Data: 2004-09-05 16:22:14

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to ze dasz lapowke lekarzowi to nieznaczy ze on bedzie cie operowal,

Jeszcze o czymś takim nie słyszano.

> chialem
> zauwazyc, ze przy stole operacyjnym nie ma jednego chirurga,

Ale najważnejsze kto jest głównym operatorem.

> a przciez spisz
> sobie w najlepsze i skad mozesz wiedziec kto cie operuje,

Np. ktoś z bliskich czeka pod blokiem operacyjnym?

> [...]
> bardziej o planowych operacjach, bo zapalenie wyrostka robaczkowego to
> raczej nagly stan i ktos kto ma zapalenie nie mysli o tym zeby

Jeżeli wcześniej znasz danego lekarza to jaki problem zadzwonić do niego na
komórkę i powiedzeić, że jedziesz do szpitala i poprosić go żeby też
przyjechał?

Michał

20. Data: 2004-09-06 05:22:58

Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

In article <1wireh96ghka2$.qbhhdqi8tn18.dlg@40tude.net>, Radar wrote:
> Moja Przyjaciółka ma chory wyrostek. Lekarz przepisał jej antybiotyki, ale
> wciąż ją boli:( Ona boi się iść znów do lekarza, bo obawia się operacji i
> dużej blizny, która ponoć zostaje.
>
> Jak mam ją przkonać, żeby poszła do lekarza?
> Czy to prawda, że pozostaje duża blizna po operacji?
> Jakie mogą być konsekwencjie nie leczenia tego?

Przekaż przyjaciółce że jak jej się ten chory wyrostek rozleje, to o ile
wyjdzie cało z zapalenia otrzewnej to będzie miała po tym taką
fantastyczną bliznę przy której normalna to ot taki sympatyczny, merdający
wesoło ogonkiem malutki pikuś.

--
Marcin

zrastanie kości
Jakie krople do oczu bez recepty?
zsynchronizowane miesiaczkowanie u kobiet
USG kolana i operacja wiazadel [crosspost]
Łuszczyca a wojsko