Wyrównanie poziomów gresu i parkietu

1. Data: 2002-01-04 08:15:13

Temat: Wyrównanie poziomów gresu i parkietu
Od: "Robert" <r...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich Gorąco w ten mrozny poranek :-)

Mam takie pytanko , jak najlepiej to wykonac
W nowym mieszkanku mam goły beton na podłozu i chce w kuchni połozyć grez na
podłodze natomiast w przedpokoju chcę położyc parkiet, lub deskę barlinecka
( jeszcze sie zastanawiamy z zona na co konkretnie) i zrobić na tym samym
poziomie w przedpokoju połączenie gresu z parkietem lub deska ale, parkiet
ma grubość 22 mm, barlinek ma 15 plus zielona płyta 5,5 to w sumie daje i
tak około 22 lub troszke wiecej dla parkietu no bo klej - wysokości , gres
natomiast ma 8 mm plus klej , nio powiedzmy razem około 10 mm i tu brakuje
mi co najmniej 10 mm na wysokosci . Poradzcie jak najlepiej wyrównac te
poziomy? powierzchnia na której lezy gres to około 12 m kw.
Pozdrawiam
Robert

1. Data: 2002-01-04 08:21:45

Temat: Re: Wyrównanie poziomów gresu i parkietu
Od: Jacek Adamowicz <J...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:

> [...]
> mi co najmniej 10 mm na wysokosci . Poradzcie jak najlepiej wyrównac te
> poziomy? powierzchnia na której lezy gres to około 12 m kw.

Wylewka samopoziomujaca, jakich mnostwo na rynku. U mnie w duzym
przedpokoju jest laczenie parkietu (szesnastomilimetrowego) z plytkami
ceramicznymi w bezposrednim sasiedztwie drzwi. Trzeba bylo wylac jakies
6 mm na czesc, na ktorej leza plytki.

Jacek Adamowicz

1. Data: 2002-01-04 08:44:38

Od: "Robert" <r...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Adamowicz" <J...@h...com.pl> napisał w
wiadomości news:3C356619.71A4D813@hector.com.pl...

> [...]
> przedpokoju jest laczenie parkietu (szesnastomilimetrowego) z plytkami
> ceramicznymi w bezposrednim sasiedztwie drzwi. Trzeba bylo wylac jakies

Własnie o podobna sytuacje mi chodzi, chce w przedpokoju przed samymi
drzwiami wejsciowymi polozyc gres taki jak w kuchni , zeby wchodzac
wszelkie bloto zostawalo na plytkach a w dalszej czesci przedpokoju jakas
linia lamana zrobic przejscie na parkiet lub barkiet.
Tylko powiedz mi jaki jest koszt takiej wylewki wydaje mi sie ze aby
podniesc w moim przypadku poziom o ponad 1 cm na około 12 metrach to jednak
sporo trzeba by zuzyc tej wylewki a tania to chyba ona nie jest, A co
sadzisz o rozwiazaniu np. wylanie betonu zmieszanego z jakims klejem do
glazury zeby uelastycznic te warstwę??
Pozdrowienia
Robert

1. Data: 2002-01-04 08:50:06

Od: "Jarek Zwiech" <j...@p...igo.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszelkie bloto zostawalo na plytkach a w dalszej czesci przedpokoju jakas
> linia lamana zrobic przejscie na parkiet lub barkiet.

Hej!
Może uda się ostatnią płytkę przed łączeniem położyć lekko z ukosa (podłożyć
grubiej kleju) i w ten sposób wyrównać poziomy. Tak czy inaczej musisz dać
jakąś listwę maskującą / wykańczającą. U mnie różnica poziomów wyniosła
0,5[cm] i nałożyłem listwę zakupioną na stoisku z wykładzinami, mocowaną na
kołki rozporowe i wkręty do podłoża. Listwy pod płytki jakoś mi nie pasowały
kształtem i wymiarami. Ja w każdym razie zrezygnowałem z podnoszenia poziomu
na całej powierzchni. Poza tym, jak planujesz pierwsze błoto zatrzymywać na
terakocie, to i tak z czasem rzucisz na nią jakąś tanią wykładzinę dywanową,
bo, niestety, błocko z terakoty pięknie się roznosi po całym mieszkaniu.
Gorąco polecam pozostawienie w gresie tuż za drzwiami prostokąta na
położenie wycieraczki - 'iglaka'. Doskonale się sprawdza. Dalej chodniczek z
wykładziny dywanowej na gresie, dopiero później parkiet.

Pozdrawiam Jarek

1. Data: 2002-01-04 08:56:09

Od: "PiDo" <p...@k...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podkłady samopoziomujące na podstawie
http://www.optiroc.pl/cennik/cennik.htm:
16 kg na 1 m2 na 1 milimetr grubości. Worek 25 kg kosztuje średnio 50 zł.
(((10 mm x 12 m2) x 16)/25)x50=ok 3800 PLN
Fakt. Trochę dużo (a nawet od cholery).
Chyba się nie walnąłem w obliczeniach.

Pozdrawiam,
Piotr Dobrowolski

1. Data: 2002-01-04 09:10:50

Od: Marcin Czernik <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

PiDo napisał:

> [...]
> 16 kg na 1 m2 na 1 milimetr grubości. Worek 25 kg kosztuje średnio 50 zł.
> (((10 mm x 12 m2) x 16)/25)x50=ok 3800 PLN

Pomyliles sie, ale nie w obliczeniach tylko w zapotrzebowaniu - w
rzeczywistosci jest 380 pln.
Gdyby na warstwe 1mm na powierzchni 1m2 potrzeba bylo 16 kg, to worek
25kg mialby objetosc niecalych 2 litrow.

Marcin Czernik
**************
Stereo to więcej niż mono
http://www.stereo.pl

1. Data: 2002-01-04 09:20:11

Od: "PiDo" <p...@k...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie. Sedecznie przepraszam za rozpowszechnianie takich bzdurnych
informacji.
Oczywiście że 1,6 kg a nie 16.

PS Ja myślałem o takiej wylewce jastrychowej na powierzchni 40 m2 o grubości
8 cm. Nie będę przedstawiał kalkulacji, bo znowu się walnę, ale cena jest
zabójcza.
Pozdrawiam,
Piotr Dobrowolski

1. Data: 2002-01-04 09:54:53

Od: "Tajson" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PiDo <p...@k...waw.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a13qnm$bj4$...@n...tpi.pl...
> Podkłady samopoziomujące na podstawie
> http://www.optiroc.pl/cennik/cennik.htm:
> 16 kg na 1 m2 na 1 milimetr grubości. Worek 25 kg kosztuje średnio 50 zł.

Wyprubój SAM 200 Atlasa jest sporo tańszy o ile pamiętam <20zł/worek
wprawdzie producent deklaruje ze powinno sie go stosować powyżej 20 mm ale
ja wylewałem i 4 mm grubości i wyszło ok

pozdrawiam
Tajson

1. Data: 2002-01-04 10:43:28

Od: Mariusz Wołek <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Czernik" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

zł.

Ja kupilem wylewke Atlas - worek kosztowal ok 16-17 zl. Grubosc wylewki
mialem mniejsza niz minimalna (6 mm a minimum to 20) ale wyszlo OK.

Zaslav

1. Data: 2002-01-04 12:50:36

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>, gres
> natomiast ma 8 mm plus klej , nio powiedzmy razem około 10 mm i tu brakuje
> mi co najmniej 10 mm na wysokosci .

Za cienko!!!! Pod glazure na scianie klej grubiej na ogol wychodzi, co
dopiero na posadzce. U mnie deski Baltic Floor (to samo co barlinek, inny
producent) razem z gresem wyszly rowno co do milimetra, po prostu
glazurnikowi powiedzialem, ze chcialbym aby to wyszlo rowno, on spytal o
wysokosc panela wraz z zielona plyta i stwierdzil, ze wyjdzie akurat. I
wyszlo.
Jesli chcesz zaoszczedzic na kleju i dac wylewke. to i tak w gre wchodzi
podniesienie posadzki o jakies max5mm.

J.

Klejenie taśmy magnetofonowej
wirowanie 800, a 1000 obrotw