Re: Wyrównanie poziomów gresu i parkietu

From: "Jarek Zwiech" <j...@p...igo.wroc.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Wyrównanie poziomów gresu i parkietu
Date: Fri, 4 Jan 2002 09:50:06 +0100

> Własnie o podobna sytuacje mi chodzi, chce w przedpokoju przed samymi
> drzwiami wejsciowymi polozyc gres taki jak w kuchni , zeby wchodzac
> wszelkie bloto zostawalo na plytkach a w dalszej czesci przedpokoju jakas
> linia lamana zrobic przejscie na parkiet lub barkiet.

Hej!
Może uda się ostatnią płytkę przed łączeniem położyć lekko z ukosa (podłożyć
grubiej kleju) i w ten sposób wyrównać poziomy. Tak czy inaczej musisz dać
jakąś listwę maskującą / wykańczającą. U mnie różnica poziomów wyniosła
0,5[cm] i nałożyłem listwę zakupioną na stoisku z wykładzinami, mocowaną na
kołki rozporowe i wkręty do podłoża. Listwy pod płytki jakoś mi nie pasowały
kształtem i wymiarami. Ja w każdym razie zrezygnowałem z podnoszenia poziomu
na całej powierzchni. Poza tym, jak planujesz pierwsze błoto zatrzymywać na
terakocie, to i tak z czasem rzucisz na nią jakąś tanią wykładzinę dywanową,
bo, niestety, błocko z terakoty pięknie się roznosi po całym mieszkaniu.
Gorąco polecam pozostawienie w gresie tuż za drzwiami prostokąta na
położenie wycieraczki - 'iglaka'. Doskonale się sprawdza. Dalej chodniczek z
wykładziny dywanowej na gresie, dopiero później parkiet.

Pozdrawiam Jarek