Wysoki poziom HDL a gene pool. ***....

21. Data: 2006-09-25 16:04:47

Temat: Re: Wysoki poziom HDL a gene pool. ***....
Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]

> leczylem a bralem jedynie magnez.
> PO 2,5 roku postanowilem sprobowac czy powrot do zywienia normalnego nie
> zmieni cos w mojej dolegliwosci. Niestety porzucenie DO w niczym nie
> zmienilo mojego stanu zdrowia. Zaczalem sie leczyc u Kardiologa i obecnie od
> 2 lat biore Cordarone (problem nie zniknal ale sie ustabilizowalo).
> Sprawdze jeszcze raz zawartosc cholesterolu i jesli ostatnie wyniki sie
> potwierdza to niestety przejde z powrotem na DO. (moze jestem Żydem
> huncowatym?)

> A propo tego masla to oczywiscie mialem na mysli pol kostki masla przy czy

.hmmm...no tak....oczywiscie zrobisz jak bedziesz uwazal bo w koncu to twoje
zdrowie i twoje zycie...

...ale zanim ponownie przejdziesz na ta "cudowna DO", to sprobuje ci cos
wytlumaczyc, mimo ze uwazam iz udzielanie zbyt indywidualnych porad na temat
zdrowia za posrednictwem internetu nie jest zbyt dobrym pomyslem.

Z tego co napisales wynika, ze cierpisz na jakis rodzaj arytmii serca.
Jesli w tej chwili podejmiesz nieprawidlowa decyzje odnosnie rodzaju diety
i sposobu leczenia, w przyszlosci mozesz spodziewac sie bardzo powaznych
problemow zdrowotnych, z ktorych niewydolnosc serca jest jednym z podstawowych.

Piszesz, ze obecnie jesz "normalnie", bo ograniczyles niektore weglowodany
i migotanie powrocilo, a wyniki frakcji cholesterolowych sa gorsze anizeli
byly na DO, na ktorym nota bene problem po pewnym czasie tez powrocil..(!)

Mimo ze nie wiem dokladnie jak ta twoja "normalna" dieta wyglada, ani jak sie
dokladnie odzywiales kiedy stosowales DO (ale jak zrozumialem kiedy byles na
DO, to np.zazywales Mg(!!), to nie jestem jednak przekonany aby obecna twoja
dieta byla wlasciwie zbalansowana pod wzgledem twoich indywidualnych potrzeb
w zakresie pewnych skladnikow pokarmowych.

Z biochemicznego punktu widzenia migotanie przedsionkow serca moze byc
m.innymi spowodowane przez:

* nierownowage mineralow takich jak: Mg, K (potas), Se (selen)i Cu (miedz)

* brak adekwatnej podazy witaminy D i zasadniczych kwasow tluszczowych(grupy
omega-3).

Oczywiscie te braki powinno sie oszacowac indywidualnie i pod okiem
lekarza(medycyny konwencjonalnej, a nie szarlatanasic!!), ktory oceni jaki
jest u ciebie aktualny poziom tych skladnikow pokarmowych w organizmie (tutaj
analiza biochemiczna jest konieczna) oraz jak pracuja twoje nerki i czy nie
jestes np. chory na cukrzyce (szczegolnie istotne przy zalecaniu dodatkowego
spozywania suplementow pokarmowych takich jak: Mg i K, bowiem NIE WOLNO
supelementacji robic na wlasna reke i bez wiedzy lekarza specjalisty
szczegolnie jesli przyjmuje sie leki farmakologiczne)

Z punktu widzenia dietetyki i dostepnych na dzien dzisiejszy badan z zakresu
zwiazkow zywienia ze stanem zdrowia,
przy twojej chorobie wskazana jest dieta o ograniczonej podazy nasyconych
kwasow tluszczowych, bogata w warzywa i owoce, ktore sa dobrym zrodlem
potrzebnych tobie skladnikow pokarmowych.

(powyzsze pisze na podstawie przeprowadzonych badan laboratoryjnych i
klinicznych, ktorych wyniki sa ogolnodostepne).

Niskoweglowodanowa dieta z duza podaza bialka zwierzecego i nadmiarem tluszczy
nasyconych, moze z czasem jeszcze bardziej poglebiac juz istniejaca
nierownowage pomiedzy Zn(cynk), a Cu (miedzia) w diecie, w ten sposob, ze
nadmiar Zn bedzie powodowal obizenia poziomu Cu w ogranizmie, a to z kolei
bedzie mialo z czasem wplyw na pogorszenie pracy serca (pisalem o tym w watku
o smieci Atkinsa, wiec sobie przeczytaj dokladniejsza informacje na ten temat).

Natomiast nadmiar nasyconych kwasow tluszczowych ktore takie
niskoweglowodanowe diety zawieraja, bedzie wplywal negatywnie na zachowanie
wlasciwej rownowgi pomiedzy kwasmai tluszczowymi w organizmie (bowiem im
wiecej nasyconych kwasow tluszczowych, tym wiecej powinno sie wprowadzac
tluszczy z grupy omega-3 w celu zachowania rownowagi szczegolnie na poziomie
komorkowycm (rownowaga hormonalna na pziomie komorkowym (sic!)..

A teraz podam ci krotkie zalecenia prewencyjne w przypadku twojego problemu:

* prowadzenie "zdrowego trybu zycia" jest najlepszym sposobem na unikniecie
chorob serca.

Przez zdrowy tryb zycia rozumie sie: ruch i jeszcze raz ruch

( najlepiej w postaci jakiegos sportu), zdrowa diete, bogata w weglowodany o
niskim IG, glownie warzywa i owoce oraz wlasciwa, indywidualnie oszacowana
ilosc bialka oraz prawidlowo dobrana pod wzgledem indywidualnego
zapotrzebowania kalorycznego
(nawiasem mowiac na podstawie twoich wynikow, mozna podejrzewac ze jesz teraz
nieco wiecej, anizeli jadles na DO).

* utrzymywanie prawidlowej wagi ciala

* zaniechanie palenia i unikanie dymu papierosowego (tyton jest powodem 1/3
wszystkich chorob systemu naczyniowo-krwionosnego)

* ograniczenie spozycia kawy, alkoholu i innych substancji ktore moga miec
wplyw na pogorszenie pracy serca.

* nauczyc sie kontrolowac stres i unikac sytuacji wyjatkowo stresujacych (o to
niestety najtrudniej w dzisiejszych czasach:)

* regularnie wykonywac analizy medyczne i byc w stalym kontakcie z lekarzem
prowadzacym.

* Ponizej wymienione warunki moga miec wplyw na poglebienie problemu z arytmia:

wylew, atherioskleroza, choroby wrodzone serca, uszkodzenie zastawek serca,
wysokie cisnienie, wysoki cholesterol, diabetyzm, choroby tarczycy, otylosc,
wysokotluszczowa dieta, brak
aktywnosci fizycznej, nadmierne spozycie alkoholu, nadmiar suplementow lub
niewlasciwe ich uzywanie (np.na wlasna reke) ktore moze prowadzic do
zaklocenia rownowagi elektrolitycznej, zaawansowany wiek, palenie papierosow,
narkotyki, stress, naduzywanie niektorych preparatow ziolowych.

ps.

* nie wiem czy nie jestes Żydem huncowatym (???:))), ale na podstawie wynikow
frakcji cholesterolowych ktore podales, mozna z duza doza prawdopodobienstwa
powiedziec, ze nie jestes nosicielem tej specyficznej mutacji genetycznej o
ktorej pisalem w moim poscie, wiec DO na dluzsza mete moze byc dla ciebie
dieta bardzo niebezpieczna z wielu powodow, o niektorych juz sporo na tej
grupie napisalem,... ale oczywiscie wybor diety jest twoja osobista sprawa...

** diety niskoweglowodanowe w tym tzw. DO, znam nie tylko z opowiadan..
wiem wiec bardzo dobrze jak wygladaja wyniki badan na tych dietach...
niestety po poczatkowym okresie poprawy z reguly po pewnym czasie stosowania
tych diet, u zdecydowanej wiekszosci osob, nastepuje pogorszenie nie tylko
pewnych waznych wynikow analiz krwi, ale czesto i stanu zdrowia...

.ale nie neguje, ze jest pewna grupa osob, dla ktorych ta dieta moze byc
korzystna....niestety raczej do tej grupy nie bedziesz nalezal;(

====
Jeff

22. Data: 2006-09-25 17:19:01

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@g...pl> napisał

[...]

Dzieki za obszerny artykul.
Podzielam Twoj poglad na wiele spraw o ktorych piszesz ale zaden znany mi
kardiolog a w tym moj lekarz prowadzacy nie interesuja sie sprawami mojego
odzywiania i bilansowania skladnikow pokarmowych. Poniewaz te tematy sledze
od wielu lat wiec wiec napomknalem mojemu lekarzowi
o bilansowaniu skladnikow itp. Popatrzyl na mnie jak na idiote, nic nie
odrzekl, przepisal Cordarone i kazal to uzywac do konca zycia. Nie chcial
slyszec o zadnych analizach .
To przy takim podejsciu lekarzy dziwisz sie ze ludzie probuja to zrobic na
wlasna reke.
Pozostaja tylko szarlatani , ktorzy maja odwage zajac sie tymi problemami
lub wirtualni specjalisci z inernetu tacy jak Ty.
Moze nie umiem szukac i pechowo trafiam na niedorobionych lekarzy.
Podaj mi namiar na chociaz jednego lekarza w Trojmiescie ktory zbada bilans
skladnikow w moim organizmie i na tej podstawie zaleci odpowiedni sposob
zywienia lub suplementy aby ograniczyc moje problemy z arytmia.

--
Arek

23. Data: 2006-09-26 10:00:07

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jeff" <j...@g...pl> napisał

> .ale nie neguje, ze jest pewna grupa osob, dla ktorych ta dieta moze byc
> korzystna....niestety raczej do tej grupy nie bedziesz nalezal;(

Na jakiej podstawie tak sadzisz skoro po 2,5 roku na DO mialem cholesterol
duzo lepszy niz dzisiaj i ogolnie tez czulem sie lepiej i o 10 kg lzejszy.

Piszesz rowniez ze
"Niskoweglowodanowa dieta z duza podaza bialka zwierzecego i nadmiarem
tluszczy......"

Piszesz to zupelnie nie na temat bo ja stosowalem DO ktora ogranicza ilosc
bialka jakiegokolwiek do 40-60 g na dobe. Gdzie tu widzisz nadmiar bialka.
Kopiujesz jakies teksty bezmyslnie nie czytajac watku ktorego dotyczy.

Jesli potrafisz prosze cie bardzo ustusunkuj sie do mojch wynikow badan na
DO i bez:

po 2,5 roku DO Obecnie po 2 latach Normalnego zywienia

Calkowity 177 222
Triglicerydy 55 100
HDL 50 59
LDL 116 143

--
Arek

24. Data: 2006-09-26 13:18:23

Od: " Jef_f" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek <a...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik " Jeff" <j...@g...pl> napisał

> Na jakiej podstawie tak sadzisz skoro po 2,5 roku na DO mialem cholesterol
> duzo lepszy niz dzisiaj i ogolnie tez czulem sie lepiej i o 10 kg lzejszy.

...tak sadze na podstawie tego co napisalec w swoim poprzednim poscie, a
mianowicie, ze kiedy kontynuowales DO, to migotanie powrocilo...pozatym
praktycznie napisales pare innych informacji z ktorych mozna wyciagnac takie a
nie inne wnioski i ja ci o nich napisalem...

> [...]

> bialka jakiegokolwiek do 40-60 g na dobe. Gdzie tu widzisz nadmiar bialka.
> Kopiujesz jakies teksty bezmyslnie nie czytajac watku ktorego dotyczy.

...przeciez pisalem ci ze nie jestem zwolennikiem udzielania szczegolowych
informacji za posrednictwem grup internetowych, tym niemniej domyslaem sie na
podstawie twoich wynikow frakcji lipidowych, ze jadles duzo mniej niz jesz
obecnie obecnie na tej twojej nowej diecie...

..a pisze jak najbardziej na temat, bowiem jesli nawet zalozymy, ze bedziesz
stosowal scisle proporcje B:T:W (a nie zanizone ilosci bialka, tak jak to
robiles na rzekomej DO) czyli dokladnie takie jakie zaleca dieta
Kwasniewskiego, to twoj problem z arytmia powroci...zreszta sam napisales, ze
powrocil, a powrocil dlatego, ze dieta nie zawiera tych skladnikow pokarmowych
ktorych brak, jest wlasnie jednym z powodow pojawienia sie twoich problemow
zdrowotnych...

..to ogolne zdanie o dietach niskoweglowodanowych napisalem dlatego, ze dieta
Kwasniewskiego po prostu nalezy do tego typu diet(bo nakazuje ograniczenie
weglowodanow w diecie), wprawdzie nie zaleca moze nadmiaru bialka, ale za to
zaleca nadmiar tluszczy zwierzycych i niska podaz weglowodanow, ktorych
dostarczenie przy twoim problemie jest istotne z uwagi na skladniki ktore one
zwieraja, a ktore sa tobie potrzebne.

Zreszta precyzyjne stosowanie sie do zalecen diety Kwasniewskiego jest nie
praktycznie mozliwe w ciagu calego zycia i z czasem ludzie stosujacy ta diete
zaczynaja jesc wiecej bialka np. z powodu roznych problemow ktore sie na tej
diecie po pewnym czasie u wiekszosci osob pojawiaja, bo pojawiac sie musza...
i np. zaczynaja sie zywic tak jak zaleca Lutz (czyli wiecej bialka i nieco
wiecej weglowodanow)... stad wlasnie sie wzial chyba pomysl stworzenia
portalu dobradieta.pl, gdzie proponuje sie ludziom majacym problemy na DO,
przejscie na diete typu Atkinsa lub Lutza....

A tak na marginesie to mozna stwierdzic, ze wszystkie diety tzw.
niskoweglowodanowe wychodza z tego samego hipotetycznego zalozenia
biochemicznego i dlatego sa do siebie podobne,
pomimo ze nosza rozne nazwy (dieta Atkinsa, dieta Lutza itp, itd)...

..ale gdybys interesowal sie bardziej dieta ktora chcesz stosowac i chociaz
czytal tamto forum, to zauwazylbys, ze wiele osob rowniez i na tych innych
dietach ma nadal problemy zdrowotne, poniewaz to nie sa jednak tzw. "dobre
diety" tylko tzw. diety FAD....

> [...]
> DO i bez:

po 2,5 roku DO Obecnie po 2 latach Normalnego zywienia

...juz ci pisalem, ze nie jestem zwolennikiem udzielania szczegolowych
porad zdrowotnych za posrednictwem grup internetowycyh, bo mam za malo danych
na twoj temat, tym niemniej jak ci tez napisalem widze z tych twoich wynikow,
ze jadles po prostu mniej anizeli jesz obecnie i miales nizsze poziomy glukozy
na DO...

..ale identyczne wyniki frakcji lipidowych (a nawet lepsze) mozna uzyskac na
KAZDEJ innej zdrowej diecie....i kazda z tych diet bedzie zdrowsza i
bezpieczniejsza, anizeli dieta Kwasniewskiego...

..a tak juz na marginesie, znam osoby ktore mialy podobnie dobre wyniki
frakcji cholesterolowych kiedy stosowaly sie dokladnie do zalecen
Kwasniewskiego, a wyladowaly w szpitalu z powodu problemow zdrowotnych i nikt
nie potrafil im powiedziec jaka jest przyczyna tych problemow, poniewaz one
ukrywaly przed lekarzami fakt stosowania tej cudownej diety...

..dopiero odejscie od diety w szpitalu (wiadomo, ze w szpitalu trudno sie
jest tak zywic), dawalo prawie natychmiastowy skutek i powrot lepszego
samopoczucia...

Ps. i jeszcze jedno, na przyszlosc jesli chcesz sie czegos od kogos dowiedziec
za posrednictwem grup usenetowych, to proponowalbym ci nieco doszlifowac
styl twoich pytan, bowiem twoje zdrowie to twoj problem, a nie moj...i jesli
chcesz wierzyc szarlatanom masz oczywiscie do tego pelne prawo, bo to twoj
osobisty problem komu postanowiles zaufac.

----
Jeff

25. Data: 2006-09-26 13:25:18

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Jef_f" <j...@g...pl> napisał

..i jesli
> chcesz wierzyc szarlatanom masz oczywiscie do tego pelne prawo, bo to twoj
> osobisty problem komu postanowiles zaufac.

Widze ze nie przeczytales mojej poprzedniej odpowiedzi wiec ja tutaj
zacytuje ponownie.

"

26. Data: 2006-10-18 10:57:26

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

27. Data: 2006-10-18 11:12:42

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał

> [...]
> skladnikow w moim organizmie i na tej podstawie zaleci odpowiedni sposob
> zywienia lub suplementy aby ograniczyc moje problemy z arytmia."

Ciekaw jestem dlaczego nikt na moje pytanie nie odpowiedzial.
Prawdopodobnie tacy lekarze medycyny konwencjonaj\lnej nie istnieja i
pozostaja niestety tylko szarlatani.
--
Arek

28. Data: 2006-10-18 17:16:18

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek <a...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał

> Ciekaw jestem dlaczego nikt na moje pytanie nie odpowiedzial.
> Prawdopodobnie tacy lekarze medycyny konwencjonaj\lnej nie istnieja i
> pozostaja niestety tylko szarlatani.

..Nikt nie odpowiedzial do tej pory bo sprawa nie jest prawdopodobnie taka
prosta, a ty sam chyba tez niewiele w tym zakresie zrobiles, chociazby
szukajac na wlasna reke "dietetyka" w Trojmiescie za pomoca wyszukiwarki
google lub zadajac identyczne pytanie na innych grupach dyskusyjnych....

W kazdym razie po przeczytaniu twojego powyzszego postu, kiedy wrzucilem pytanie
pt.: "Dietetyk w Gdańsku" w wyszukiwarke, to otrzymalem np. taka ciekawa
informacje:

Re: Dietetyk w Gdańsku
Autor: pete35
Data: 10.06.03, 09:46

serdecznie zapraszam lek med Piotr Kwieciński tel.604 628 702 centrum leczenia
otyłości w Sopocie na terenie Szpitala Reumatologicznego Serdecznie zapraszam
może nasz zespół będzie mógł Pani pomóc pozdrawiam

&#8226; Dietetyk w Gdańsku - maga19 18.05.03, 08:00
&#8226; Re: Dietetyk w Gdańsku - monisia 21.05.03, 12:13
&#8226; Re: Dietetyk w Gdańsku - pete35 10.06.03, 09:46
&#8226; Re: Dietetyk w Gdańsku - shirley20 01.03.04, 23:35

* wklejam calosc, bo niestety mam w tej chwili problem z dyskiem i nie moge
podawac samych linkow do informacji.
(osoby ktore braly udzial w powyzszej dyskusji twierdzily, ze trudnio sie do
tego lekarza dostac, nie wiadomo czy taki dobry czy tez nie ma po prostu
konkurencji:))

* z kontekstu dyskusji wynika, ze zespol w ktorym pracuje w/w lekarz, zajmuje
sie glownie leczeniem otylosci, ale byc moze jest w stanie ustawic pawidlowo
zbilansowana, indywidulanie dobrana dla ciebie diete, ktorej w tej chwili
bardzo potrzebujesz.
Koniecznie skontaktuj sie wiec z tym zespolem dietetykow.

Ponadto:

..do tego co juz napisalem na temat twoich problemow zdrowotnych w
poprzednich postach, dorzuce jeszcze kilka nastepujacych sugestii:

* twoj problem ma niewatpliwie takze podloze genetyczne i na to czlowiek nie
ma wplywu, ale moze np. dzieki odpowiednio dobranej diecie oraz stylowi swego
zycia, wplywac na ekspresje genetyczna czyli na pojawienie sie badz nie,
przekazu genetycznego czyli innymi slowy: istnieja pewne czynniki ktore
wplywaja na pojawienie sie symptomu (w twoim przypadku arytmii), a ktore ty
sam mozesz swiadomie kontrolowac.

* Niektore formy arytmii, pojawiaja sie na skutek juz istniejacych innych
chorob np. atheriosklerozy, kiedy naczynia krwionosne sa przewezone odlozonymi
depozytami tluszczowymi (musisz byc w kontakcie z kardiologiem ktory powinien
zalecic przeprowadzenie specjalistycznych badan).

* Generalnie, jeszcze raz powtarzam, ze zalecenia dietetyczne dla osob
cierpiacych na arytmie sa analogiczne do tych, ktore opracowanano dla osob
chorujacych na inne choroby serca.

(Kup moze sobie jakas ksiazke napisana przez specjalistow dietetykow
klinicznych. Nie moge ci niczego konkretnego w tym zakresie polecic, bo nie
mieszkam niestety w Polsce i nie znam polskiego rynku w tym zakresie).

* Podkreslam, ze musisz starac sie zachowac rownowage pomiedzy iloscia
energii wydatkowanej i przyjmowanej (zawsze lepiej mniej jesc, anizeli
dopuszczaja obecnie obowiazujace normy zywieniowe).

* nie przesadzac z proteinami i nasyconymi tluszczami pochodzenia zwierzecego.
(stosowuj raczej oliwe z oliwek - na zimno prasowana, unikac tluszczy trans,
nie przesadzac z cholesterolem w diecie, wprowadzic pozywienie bogate w potas
(K)i magnez (Mg), a ograniczyc to ktore zawieraja zbyt duze ilosci sodu (Na)
jedz wiecej tlustych ryb.

* zacznij koniecznie uprawiac jakas forme sportu aerobowego!! (dlugie spacery,
marsze, rower, plywanie itp. ktore sa dobre dla twojego serca)

* jesli palisz, rzuc ten nalog NATYCHMIAST !!

* ogranicz lub wyeliminuj wszystkie srodki pobudzajace typu: alkohol,
papierosy, soft drinki.
Naucz sie panowac nad sytuacjami strsowymi (np.
moze zapisz sie na jakis kurs yoga lub nauke sztuki walki dalekiego wschodu?)

* Jesli lubisz pic piwo, to pij go w ograniczonej ilosci( max. do 300ml) i nie
w poznych godzinach popoludniowych jako substytut kolacji, bo to szalenstwo.
(na noc nie nalezy spozywac zadnych stymulatorow systemu nerwowego oraz
najlepiej jesc kolacja bardzo wczesnie, a nie tuz przed snem).

Jesli pijesz inne produkty alkoholowe, to ogranicz sie do max. jednej do dwoch
lampek wina w ilosci 200 ml (najlepiej czerwonego) lub dwoch 30 ml kieliskow
wodki.

* kup moze sobie jakas przyzwoita ksiazke napisana przez profesjonalnych
dietetykow i lekarzy o wlasciwym sposobie zywienia czlowieka, a diete
optymalna wsadz miedzy bajki:).

* sprobuj szukac informacji na innych forach, a nie tylko tych, opanowanych
przez optymalnych :)

* ogladaj wiecej filmow komediowych i ciesz sie zyciem:))

** ** **
Jeff

29. Data: 2006-10-18 21:56:20

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> --
> Arek
> * ogladaj wiecej filmow komediowych i ciesz sie zyciem:))

Ja jeszcze dodam: nie pal papierosów ani cygar, nie pykaj fajki, nie chodź
do teatru, kina opery, nie chodź na kobiety, nie pij alkoholu, nie
uczęszczaj na żadne rozrywki, nie stosuj ćwiczeń fizycznych, nie zajmuj się
sportem, nie chodź na tańce....i jak najwięcej rozrywek...!!!!!!!!!!!
...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

30. Data: 2006-10-19 01:28:19

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> [...]

> uczęszczaj na żadne rozrywki, nie stosuj ćwiczeń fizycznych, nie zajmuj się
> sportem, nie chodź na tańce....i jak najwięcej rozrywek...!!!!!!!!!!!

Zapomiales dodac, ze to co napisales to niestey tylko dodatek do diety
optymalnej ukrainskich rabinow, a nie do tej ktora proponuja odpowiedzialni
naukowcy, dietetycy, lekarze...

...stosujac te twoja zalecenia dietetyczno-swiatopogladowe, warto wczesniej
dobrze sie ubezpieczyc, aby chociaz rodzina miala z tych dziwactw jakis pozytek:))

** ** **
Jeff

Szczepionka na otyłość
ketoza
Re: szaleństwo diety... [uwaga długie]
Strażnicy Wagi - dieta czy zdrowe odżywianie?
kawa a energy drink