Re: Z Holandii

From: "Vilar" <v...@u...to.op.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Z Holandii
Date: Wed, 24 Mar 2010 15:17:48 +0100

Użytkownik "Druch" <e...@n...com> napisał w wiadomości
news:hod5in$rff$1@news.dialog.net.pl...
> Tym razem Holendrzy debatują nad uchwaleniem prawa do eutanazji dla
> każdego po 70-tce. Jest już ustawa w tej sprawie. Zaraz trafi do
> parlamentu.
>
> http://dziennik.pl/swiat/article570298/Holendrzy_za_
eutanazja_dla_kazdego_starca.html

> Gwoli przypomnienia: eutanazję zalegalizowano w Holandii 8 lat temu. W
> efekcie około 2,5 tysiąca ludzi legalnie odbiera sobie tam co roku życie.
> Procedura jest bardzo prosta i nie wymaga wcześniej czasochłonnych
> zabiegów. Wystarczy być chorym i mieć więcej niż 12 lat. Zabieg
> kontrolowanego samobójstwa jest tak popularny, że w Amsterdamie
> zlikwidowanio większość ośrodków paliatywnych (w mieście działają jedynie
> dwa).
>
> Druch

Też Duchu, jak przeczytałam kilka dni temu tytuł (w innej gazecie), to aż
się żachnęłam.
Ale potem przeczytałam cały artykuł i proponowane uwarunkowania i przyznałam
im rację.

Tylko z tego co widzę, artykulik w Dzienniku to jakiś koszmarny skrót.
Chociażby zdanie: " Procedura jest bardzo prosta i nie wymaga wcześniej
czasochłonnych zabiegów. Wystarczy być chorym i mieć więcej niż 12 lat."
jest nieprawdziwe - warunków koniecznych, a wymienionych w artykule czytanym
przeze mnie było, wiele, wiele więcej. Postaram się znaleźć potem artykuł
podstawowy.

MK