Re: ZDRAJCOM

From: Ilona <i...@u...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: ZDRAJCOM
Date: Sun, 19 May 2019 23:07:26 +0200

On 2019-05-19 01:20, j...@o...pl wrote:
> [...]
drugiej stronie rzeki, jeden w zlotowkach, a drugi w euro.

> [...]
> to było dziwne, że zarobiłem 3-krotnie więcej nic prawie nie robiąc.
>
> Oczywiście miałem pożyczone 1000 dolarów na 10% rocznie, to też właśnie
> o to chodzi, że ten procent roczny prawie odrobiłem już w pierwszym miesiącu.
>
> Ja wiem, że teraz trudno to pojąć dla was i mi trudno wytłumaczyć,
> że pracownik dobrze opłacany, szwagier wówczas zresztą, zarabiał
> 27 dolarów i że cieszyłem się jak głupi, że zarobiłem 80 dolarów miesięcznie.
>
> Jednak jest to naprawdę prawda, taka sama jak ta, w którą nie chcecie wierzyć,
> gdy piszę wam o tym, jak się sprawy mają i jak jest naprawdę.

To było dziejowe 'zderzenie' kapitalizmu produkcyjnego z kapitalizmem
finansowym.

Jednak zanim miedzynarodowi grandziaże zdecydowali się na inwestycje w
PRL, przeprowadzili wnikliwy test punktu oporu rynku dolara.
//gdzieś tak końcem lata, wczesną jesienią 89.