Re: ZÓŁTA MAGNOLIA

1. Data: 2004-04-18 18:47:15

Temat: Re: ZÓŁTA MAGNOLIA
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"losiek" <l...@b...pl> wrote in message
news:458d.000006b3.40824b4b@newsgate.onet.pl...
> [...] zauważyłem pewną
> ciekawostkę prosto z Holandii, tzn. szczepioną magnolię o żółtych
kwiatach.

Zasadniczo sa to mieszance z udzialem magnolii drzewiastej (M. acuminata).
Odmiany z tej grupy, ktore juz widzialem, bez problemow moga rosnac w naszym
klimacie.

> Sadzonki
> były po 100 zł

Zdzierstwo!
Niemniej pare dni temu widzialem dwumetrowa, dosc rozkrzewiona magnolie
'Susan' za 900 zl, a takze m. posrednia za 1500 zl. Ze tez znajda sie chetni
na to... (?) Nieswiadomi to ludzie, bo nie wiedza, ze z malej sadzonki
bedzie dorodne drzewko za dwa - trzy lata, a za ile mniej??

> [...] kupiłem sobie magnolię soulangeana "Rustica Rubra". Ma ktoś taką?

Od lat znana odmiana, spotykana, chociaz nie najbardziej popularna. Nie mam,
bo nie podoba mi sie szczegolnie. Wole formy dzikie, tj. wolalem, dopoki
mialem na nie miejsce w ogrodzie ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2004-04-19 10:23:00

Od: "warsawyak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na to... (?) Nieswiadomi to ludzie, bo nie wiedza, ze z malej sadzonki
> bedzie dorodne drzewko za dwa - trzy lata, a za ile mniej??

To ja mam cytat z nr 5/2001 Szkółkarstwa:
"Fot. 10. Klon palmowy - w drewnianej donicy (tu: okaz w hurtowej cenie 12 000
USD)"
To oczywiście w USA, któraś purpurowa odmiana (nie widać dokładnie), wysokości
2 metrów gdzieś. No i gdzie nam jeszcze do tego?

Żołte magnolie to szlagier ostatnich miesięcy (na ostatnich Zieleń to Życie
ludzie sobie wyrywali z rąk Yellow River, słowo daję!), nie dziwota więc, że
ceny są stosunkowo wygórowane (wywidnowane). Ale to normalne działanie popytu.
Taniej niż 100 zło się nie dostanie - choćby taka piękna Yellow Bird u Pudełka
(http://www.azalia.pl/azalia/sklep/detl.php), u Zymona dostępna także.

3. Data: 2004-04-19 16:03:53

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"warsawyak" <w...@g...pl> wrote in message

> Taniej niż 100 zło się nie dostanie - choćby taka piękna Yellow Bird u
Pudełka [...]

W zeszlym roku widzialem jakas zolta w Rzeszowie za mniej niz 100 (nie
pamietam za ile ale pamietam, ze cena tez wydala mi sie za wysoka).

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2004-04-19 21:27:28

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"warsawyak" <w...@g...pl> writes:

> To ja mam cytat z nr 5/2001 Szkółkarstwa: "Fot. 10. Klon palmowy - w
> drewnianej donicy (tu: okaz w hurtowej cenie 12 000 USD)"

Dlaczego Cię tak to dziwi? Towar kosztuje tyle, ile zapłaci za niego
klient. A jeśli i odmiana przy tym jakaś bardzo rzadka?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien ksiądz z zamku Książ
Spowodował tysiąc ciąż.

5. Data: 2004-04-25 10:34:32

Od: "losiek" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.
Tą Rustica rubra kupiłem oczywiście za 20 zł, a nie za 100, więc cena wydała mi
się normalna. Nabrałem ochoty ma tą żółtą magnolię, ale będę cierpliwy i
poczekam aż będzie tańsza, albo kupię sobie gdzieś za granicą, gdie takie
magnolie nie są nowością - widziałem je w niemieckich katalogach za nie
wygórowane ceny. Może w OBI albo w Praktikerze rzucą kiedyś sadzonki takich
magnolii. Poczekamy zobaczymy, a magnolia z doniczki nie ucieknie.
Pozdrawiam wiosennie.
Łukasz.

6. Data: 2004-04-25 10:45:51

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> się normalna. Nabrałem ochoty ma tą żółtą magnolię, ale będę cierpliwy i
> poczekam aż będzie tańsza, albo kupię sobie gdzieś za granicą, gdie
> [...]

W środę ponownie wpadłem do Pisarzowic
i dokładniej przyjrzałem się cenom. Gro magnolii
po 25 zł, wyjątkowe odmiany droższe.
Żółta za 60 zł.

Pozdrawia boletus

Re: oddam w dobre ręce