ZPCHr

1. Data: 2000-02-01 17:40:04

Temat: ZPCHr
Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Pan L.Marazewski prosil mnie o przekazanie na grupe listu o
nastepujacej tresci (trudno powiedziec czemu nie mogl dotrzec na serwery
news) :

2. Data: 2000-02-01 23:12:50

Temat: Re: ZPCHr
Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapracowany, przekazując prośbę Leszka Marażewskiego
Andrzej Abraszewski napisał(a) w wiadomości:
<3...@c...pl>...

> [...]

W poniedziałek 31.01.2000 w wiadomościach PR 1 o godz. 7;00
mówiono o zamknięciu następnego dnia zakładu (spółdzielni) w Elblągu.
Zakład ten produkujący wyroby cukiernicze zatrudniał ok 200 osób
z tego 120 ON. Powód zamknięcia - nie był zakład w stanie
zapłacić nałożonych przez urzędnika US kar za uczestnictwo
w łańcuszku wyłudzania podatku vat (podobno) !

Mój komentarz.
Urzędnik US to profesjonalista - małym kosztem przysporzył
państwu dużo pieniędzy.
Ciekawe czy gdyby zakład ten należał do kogoś z Pruszkowa
albo Wołomina urzędnik też by tak sprawnie zadziałał ?
Ciekawy jestem kiedy niepełnosprawni przestaną być karani
za draństwa innych ?
Ciekawy jestem kiedy (jeżeli) ktokolwiek zostanie ukarany
za przestępstwo popełnione na szkodę niepełnosprawnych ?
Przecież tyle afer było opisywanych - i nikt nie siedzi.

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

3. Data: 2000-02-02 10:26:27

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

pisze nam Marian L gdym :

> [...]
> zapłacić nałożonych przez urzędnika US kar za uczestnictwo
> w łańcuszku wyłudzania podatku vat (podobno) !

I ... wylano dziecko z kapiela. :(

Ciekawe czy fiskus bedzie tak samo sumienny w wykonywaniu swoich
powinnosci w stosunku do PZPN . Uwazam ze temat nalezy uznac za co
najmniej pikantny i powinnismy przygladac sie co zostanie zrobione w tej
sprawie. Jesli zrobia wymyk to powinnismy to oprotestowac.

> Mój komentarz.
> Urzędnik US to profesjonalista - małym kosztem przysporzył
> państwu dużo pieniędzy.

Dokladnie tak samo mowil Jacek na temat kontroli w PZPN . Ze to
profesjonalisci dokonali kontroli tego czym wladal Dziurowicz i reszta
Zarzadu PZPN z obecnym szefem na czele.

> Ciekawe czy gdyby zakład ten należał do kogoś z Pruszkowa
> albo Wołomina urzędnik też by tak sprawnie zadziałał ?

:) Dokladnie. Jakos ucichla gwaltownie sensacyjna sprawa udzialow
finansowych (i napewno nie tylko) Perszinga w tloczki CD-kow pod
Szczecinem ktore udzialowcem byl takze mercedes :)

> Ciekawy jestem kiedy niepełnosprawni przestaną być karani
> za draństwa innych ?

Tylko wtedy gdy nasz udzial w tych zakladach bedzie naszym 'posagiem' .
pisalem juz kiedys o tej koncepcji pieniadza idacego za inwalida. Mamy
kapitalizm i mozemy swym kapitalem wesprzec zaklad ale nie wlasciciela.
Pieniadze ktore dawalby PFRON bylyby kapitalem zasilajacym firme albo
jako akcjonariat , udzial, czy kapital zakladowy firmy. Pieniadz ktory
nie moglby byc przejedzony przez wlasciciela ale taki ktory tworzylby
kapital firmy. Proste i skuteczne. Nawet gdyby upadl zaklad to pieniadze
bylby do odzyskania . Oczywiscie pod jednym warunkiem : 'ze kapital ON
byly sciagalny na rowni z fiskusem' :)

> Ciekawy jestem kiedy (jeżeli) ktokolwiek zostanie ukarany
> za przestępstwo popełnione na szkodę niepełnosprawnych ?

Ech, Manius, przeciez takich szkodnikow to mamy na peczki . Jestesmy
przeciez na kazdym kroku DYSKRYMINOWANI .

> Przecież tyle afer było opisywanych - i nikt nie siedzi.

manus manum lavat

... jak mawiali starozytni Rzymianie i nie tedy droga. Mozemy jedynie
pietnowac i naglasniac takie sprawy a wowczas ich liczba ulegnie
zmniejszeniu - co uznalbym za wielki sukces. Po co mi siedzacy w
wiezieniu Premier Buzek czy Minister Finansow , premier Balcerowicz ,
jesli swiadomosc spoleczna czynow ktore popelniaja na narodzie, na
spolecznosci ON bylaby znikoma ? Dlatego apeluje do WSZYSTKICH majacych
kontakt z mediami zeby jako warunek 'dania' wywiadu bylo przekazanie
naszego przeslania w tej sprawie. Zeby odpuscili sobie gadanie na tematy
narzucane przez redaktorow a powalczyli o nasze sprawy.

Ze w Polsce bardzo ZLE sie dzieje w sprawach Ludzi w Niemocy .
Ze doprowadzenie do upadku ZPChr, w zwiazku z bezmyslnie i bezlitosnie
wprowadzonymi nowymi zasadami odprowadzania podatku VAT i jak pokazuje
powyzszy przykla z Elblaga az do bolu sumiennym wykonywaniem swoich
obowiazkow przez profesjonalistwo spod znaku FISKUSA, wbrew woli naszego
srodowiska bedzie przez nas traktowane jako hanba ciazaca na rzadzacych
i jako przestepstwo popelniane w majestacie prawa na spolecznosci ON

I to by bylo na tyle.

pozdrawiam
A.A.

4. Data: 2000-02-02 20:31:00

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L napisał(a):

> Zapracowany, przekazując prośbę Leszka Marażewskiego
> Andrzej Abraszewski napisał(a) w wiadomości:
> <3...@c...pl>...

ciach

Na podkarpaciu jak wieść gminna niecie zaczynają sie masowe zawolnienia
ON.
Informację w najbliższym czasie zamierzam spradzić, wtedy przekażę
szgóły.
zaganiany...
--
Pozdrowka
Apik

5. Data: 2000-02-02 21:56:03

Od: The Black <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Marian L wrote:

> [...]
> zapłacić nałożonych przez urzędnika US kar za uczestnictwo
> w łańcuszku wyłudzania podatku vat (podobno) !

Z tego co zauważyłem to wszystko
wydaje się być naszym "opiekunom"
na rękę, hm...
może mają wobec ON jakie dalekosiężne plany?
np. skatalogują wszystkich i w/g kolejnosci alfabetycznej
przerobią na "pasztet Kielecki", albo skórzane ozdoby ?
:/

> [...]
> albo Wołomina urzędnik też by tak sprawnie zadziałał ?
> Ciekawy jestem kiedy niepełnosprawni przestaną być karani

Sądze że ludzie musieli by ewoluować by zmienić swój
stosunek do nas...wejsć na wyższe stadium rozwoju,
by mogli zacząć nas traktować jak ludzi...
dużo się mówi o prawach człowieka i integracji, ale
jak to wszystko funkcjonuje każdy widzi...
Robi się propagandowe gesty (typu zdjęciówki z dziećmi)
by dostać na stołek, a puźniej "leje" na wszystko z góry
Poza tym nie chodzi tylko o ON, tylko o wszystkie
osoby "słabsze", które od wieków robiły za podnóżki.

> Ciekawy jestem kiedy (jeżeli) ktokolwiek zostanie ukarany
> za przestępstwo popełnione na szkodę niepełnosprawnych ?
> Przecież tyle afer było opisywanych - i nikt nie siedzi.

Jeżeli Bóg istnieje, powinien jch ukarać- bo to źli ludzie...
Zasługujemy na lepsze traktowanie, czy szacunek
chociażby przez wzgląd na to że jestesmy ofiarami jch
wizji, modernizacji swiata, ulepszania tego co bylo juz doskonale,
zatrucia srodowiska (tu mam na mysli swoje zmiany genetyczne
kregosłupa), niebezpiecznego swiata w którym na każdym kroku czychają
pułapki, których nie każdy w pore zdoła uniknąć.
Ludzie pracują latami w fabrykach, a kiedy przytrafi im się nieszczęscie
stają się balastem, ciężarem powstrzymującym prężny rozwój naszej
ojczyzny...
Ludzie budują domy, a puźniej nie mają gdzie mieszkać.

> Marian
> --
> Marian Landowski
> http://www.lama.org.pl

Pozdrawiam

----------The Black

6. Data: 2000-02-02 23:40:38

Temat: Odp: ZPCHr
Od: "Janusz Malejewski" <k...@p...most.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

A.A. napisal byl:

> [...]
tematy
> narzucane przez redaktorow a powalczyli o nasze sprawy.

swietnie andrzeju, tylko jak to zrobic w praniu? np. "sprzedaje"
dziennikarzowi temat niewyplacania przez wojewode dolnoslaskiego
zasadzonych na rzecz ON rent i zastrzegam, ze w tekscie ma byc
umieszczona ramka z odezwa /apelem w sprawie zakladow pracy
chronionej???
pytam, bo dziennikarze wrecz prosza o tematy zwiazane z ON! - bo jest to
dla nich "towar" "chodliwy spolecznie" (przepraszam za okreslenia, ale
nie miejmy zludzen co do motywow pojawiania sie tekstow o ON).

> Ze w Polsce bardzo ZLE sie dzieje w sprawach Ludzi w Niemocy .

najczesciej informacja ta jest wycinana - redakcje wola sie nie
narazac administracji, pfron-owi, "panu" burmistrzowi, itp. informacje
te podaje *za kazdym razem* podczas dawania materialow dziennikarzom. do
tej pory zostala ona opublikowana zaledwie dwa razy - w brukowcach
:-(((

> [...]
rzadzacych
> i jako przestepstwo popelniane w majestacie prawa na spolecznosci ON

a to juz andrzeju rola *organizacji* dzialajacych na rzecz ON. ich
ewentualnej koalicji i lobbingu. "jan kowalski" moze pomoc rozniesc
ulotki, ale jana kowalskiego nikt nie bedzie sluchal, niestety :-(

> I to by bylo na tyle.

to by bylo na poczatek chyba!? ;-)
--
duuużo zdrowia!
jarek malejewski

"Dzikie Życie" w internecie: http://www.most.org.pl/pnrwi/dz
Prenumeruj "Dzikie Życie", pomagaj kampaniom!

7. Data: 2000-02-03 08:56:13

Temat: Re: ZPCHr proszę o zmianę tematu bo je likwidują ;-((
Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wykorzystując co
Janusz Malejewski napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>zasadzonych na rzecz ON rent i zastrzegam, ze w tekscie ma byc
>umieszczona ramka z odezwa /apelem w sprawie zakladow pracy

Biorąc też pod uwagę to co wyniosłem z innych dyskusji (wiecie że
staram się zadawać tylko z lepszymi niż ja :-)) ) na temat roli
dziennikarzy uważam że:
Dziennikarze są IV władzą. Przeanalizujmy.

I Władza - Ustawodawcza jej ocena w oczach społeczeństwa
patrz wyniki ośrodków badań opinii społecznej.
II Władza - Wykonawcza (rząd) patrz jak wyżej.
III Władza - Sądownicza raczej nie publikuje się nawet wyników
badań chyba z troski o stabilność kraju.
IV Władza -Dziennikarze dla mnie ważny jest jeden parametr
skuteczność - większa niż pozostałych 3 władz.

Nie oczekujmy że ta najefektywniej wykonująca swoje zadania
władza będzie robiła (przedstawiała) wszystko tak jak nam się
wydaje i jak my chcemy. Mimo wszystko dziennikarze
(na szczęście) są bardziej obiektywni.

Sądzę że we wszystkich kontaktach z dziennikarzami
prywatnych i oficjalnych powinniście eksponować najbardziej
oczywiste i uniwersalne prawdy dotyczące ON. Te prawdy to:

1. Niepełnosprawni są najsolidniejszymi pracownikami.
2. Pieniądze włożone w naukę, przygotowanie do wykonywania
zawodu przez ON, dają największą gwarancję prawidłowego
wykorzystania ze wszystkich sum przeznaczonych na ten
cel w kraju.

Jeżeli te dwa elementy znajdę w reportażu, wywiadzie, audycji
o niepełnosprawnych to jestem w stanie znieść nawet wmawianie
mi że lewitacja na wózku inwalidzkim jest możliwa i uprawiana
przez demonstrującego to ON.

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

8. Data: 2000-02-03 11:26:39

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

pisze Janusz Malejewski gdym o mediach zagadnal w taki sposob :

> [...]
> zasadzonych na rzecz ON rent i zastrzegam, ze w tekscie ma byc
> umieszczona ramka z odezwa /apelem w sprawie zakladow pracy

A po co ? Wystarczy ze podasz adres
http://samisobie.clan.pl/wojdolnoslaski.htm
Gdzie bedzie wszystkoi wylozone, jak kawa na lawe. Nie bedzie to kryto
reklama w tradycyjnym znaczeniu bo nie jestesmy serwisem komercyjnym a
SAMOPOMOCAWYM. Oczywiscie jedno dwa zdanka wtracenia mozna by umiescic.
Ze SaSo to :

" Strona WWW powstała z inicjatywy osób zgromadzonych wokół
Usenet'owej grupy dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi . Treści tam
pojawiające się mają być odzwierciedleniem tematyki poruszanej
na grupie. "

lub ze jednoczy nas to co jest mottem strony :

"SamiSobie - jaka piekna myśl. Moze i Ty zechciałbyś, tą jakże nową
drogą z nami iść ?"

lub haslo wielokrotnie juz podnoszone, ze istotne dla nas jesrt by :

"NIC co jest robione dla NAS nie bylo wykonywane bez NASZEGO udzialu "

Sluchaj Jarku, sztandary juz dawno przygotowane. Wystarczy jes tylko
rozwinac. :)

> bo dziennikarze wrecz prosza o tematy zwiazane z ON! - bo jest to
> dla nich "towar" "chodliwy spolecznie" (przepraszam za okreslenia, ale
> nie miejmy zludzen co do motywow pojawiania sie tekstow o ON).

I dlatego np sp Cyberius pomyslal jakesmy motowali Saso o dziale Nowinki
- ktore mialy byc zrdlem takich informacji dla prasy. Jakie to proste,
gdziekolwiek z 'gryzipiorkami' poruszasz tematy ON to dajesz namiar na
ten dzial na SaSo. Oczywiscie pewne sprawy nam sie zdewaluowaly, pewne
juz sa nieswieze ale coz to za problem co ciekawsze watki tam wkleic. A
maloz to mamy tu pieknych, calosciowych opracowan, tematow, propozycji,
ba nawet Male Formy Literackie ale byly i Petycje, protesty . A jak
wspanial pozywka bylby nasz Pregiezr a jeszcze lepsza Piedestal.
Naprawde mysmy o wszystkim pomysleli tylko ...

malo nas
malo nas
do pieczenia (tego) chleba,
jeszcze raz
jeszcze raz
ciebie (Was)tu potrzeba.

bo jest nas tu na grupie naprawde juz spora paczka ludzi ktorzy
wspaniale mysla, chcieliby a cos im w tej wspolpracy przeszkadza. Moze
to powinnismy przedyskutowac ? Czemu Sami Sobie nie pomagamy, nie
tworzymy wspanialego serwisu dal WSZYSTKICH ale i dla NAS SAMYCH .

> [...]
> te podaje *za kazdym razem* podczas dawania materialow dziennikarzom. do
> tej pory zostala ona opublikowana zaledwie dwa razy - w brukowcach

Mysle ze to sie zmieni. przypomnij sobie co na ten temat pisal Joziu
(temat Podjazd datoany na Thu, 27 Jan 2000 23:41:17 +0100 ). Jak takie
sprawy zalatwiane sa w Niemczech. O prosze :

"W BRD dostałby wykonawca podjazdu 24 godz. na naprawę a potem ( gdyby
podjazd nie był gotowy ) zająłby się nim mój adwokat ..."

I w te strone musimy isc a nie w te o jaka ma ostatnio pretensje do
Pearla nasz doswiadczony zyciowo kolega ze mamy tylko te ignorancje,
lenistwo, tumiwisizm i jesze wiele naszych (i naszych urzednikow )
przywar tlumaczyc jako normalnosc tym jakze czesto niepostrzeganym u
siebie, ba wrecz uznawanym za normalnosc, postpeerelowskim mysleniem.
Trzeba zaczac sie dobierac do pior i to z pomoca PRASY, MEDIOW. Na
kazdym kroku akcentowac DYSKRYMINACJE ON w Polsce. Pamietajcie co mowil
Jozek. UE czeka na takie sygnaly i jestem pewien ze nasze gryzipiorki
tez wiedza o tym. Ze jak hieny czekaja na swe kaski.

Pojecie 'narazanie sie' nalezy juz do przeszlosci i nie ma potrzeby sie
bac. jesli Wprost czy zycie potrafi dopas Premiera i Prezydenta to majac
silne argumenty (a takowe jestesmy w stanie podac) moze dobras sie do
tylkow wszelkich prezesow , wojtow, burnmistrzow i kogo tam jeszcze.
Jednak koniczeny jest ten warunek. Trzeba miec niepodwazalne argumenty i
takowe powinnismy przedstawiac i udostepniac na wszelkie sposoby.

> [...]

> ewentualnej koalicji i lobbingu. "jan kowalski" moze pomoc rozniesc
> ulotki, ale jana kowalskiego nikt nie bedzie sluchal, niestety :-(

Nie mow nic o organizacjach. RON pani Starega olewa prosbe jednego z
naszych kolegow, bardzo zasluzonego praca na rzecz ON w Ciechanowie, gdy
ten chce cos robic jako RON w swoim terenie (temat niedlugo wejdzie na
grupe, czekam tylko na ksero odpowiedzi z Biura pani Rzeacnik) .

Organizacje, stowarzyszenia, fundacje zostaly sprowadzone do roli
pariasow, zebrakow walczacych glownie o jakakolwiek kase , jak o
jalmuzne, na swoja statutowa dzialalnosc. A ze srodki dostaja bardziej
niz skromne - to po porostu nie dzialaja, mimo iz sa tam wspaniali
ludzie o wielkich sercach, spolecznicy, dzialacze. Jesli sie tego nie
zmieni to nie mamy co liczyc na jakiekolwiek sukcesy. Jedynie drobna
liczba z tych co mogli by byc w ten sposob wspomozeni moze byc brana pod
uwage. A reszta ? Bedzie, poki co gnic, bedzie przepedzxana przez
bezdusznych urzedasow. :(

A lobbing ? Hm, bylo kiedys o tym (18 mies temu) . Swietny tekst Wlodka
Reiter dzis juz majacego uprawnienia Radcy Prawnego (przy okazji
przyjmij Wlodku nasze gratulacje). Jakos nam wtedy sie w standarowy
sposob (czyli poprzez zadyme) w tym swoistym kurzu zagubil. :(

> to by bylo na poczatek chyba!? ;-)

Pewnie ! Mysle ze na dobry poczatek wystarczy :)
\
pozdrawiam
A.A.

9. Data: 2000-02-03 12:05:31

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

A nie kluje w oczy, moze ktos ruszy po rozum do glowy
To tak a propos subject .

w koncu i ten temat powinno sie naglasniac i podkladac
dziennikarzom jako GORACY i istotny dla srowdowiska . Nie ?

a pisze Marian L :

> Sądzę że we wszystkich kontaktach z dziennikarzami
> prywatnych i oficjalnych powinniście eksponować najbardziej
> oczywiste i uniwersalne prawdy dotyczące ON.

I takie tez. Ale wydaje mi sie ze terapia wstrzasowa jest
wydajniejsza metoda. Popatrz co nam pokazuja w TV .
Inwalida to lizus, picus jakis, superwydajny sportowiec
(uklony w strone WWW wizji), alpinista, skoczek, nurek
a doskonale wiemy ze to tylko nieliczne wyjatki ktore
potwierdzaja regule ze jest WPROST PRZECIWNIE.

Ze ciezko nam sie zyje, ze nie mamy pracy, ze malo zarabiamy, ze nas sie
poniza, ze lekcewazy sie nasze potrzeby, ze nie dba sie o nsze zdrowie,
ze nie mamy dostepu do szkol, ze nas sie na kazdym kroku oszukuje, ze
... no po prostu DYSKRYMINUJE sie.

Cos co zakrawa na dowcip. Wspomniany przeze mnie Wlodek Reiter dwa lata
staral sie o pomoc finasowa na usuniecie barier architektonicznych u
siebie w domu (wiem doskonale jakie sa strasznie dla niego uciazliwe) .
I co ? Zle wypenil formularze ? Nie znal aktualnych przepisow ? Nie !

"Po prostu' braklo mu punktow !!!!!

Czas jakis temu (a byl to poczatek zeszlego roku) mowil mi : 'wiesz
Andrzej, ja od Polczyna (czyli od siedmiu miesiecy) nie bylem jeszcze na
dworze' :(

Wystraczy ? Wystarczy ! Czas dobraz sie do dupy tym ktorzy nas gnebia,
niszcza, upodlaja. I jest tylko jedna droga by to moglo sie stac. Musimy
o tym GLOSNO mowic. Musi wiedziec o tym CALE spoleczenstwo. Nie ze tak
jak w 'Przyjaciolach' , 'Tacy sami' czy 'integracji' - piekni i
wspaniali ale ze ciezko przez los doswiadczani - na wielu plaszczyznach.

Faktem sa jednak prawdy ktore wuynieniasz.

> [...]
> o niepełnosprawnych to jestem w stanie znieść nawet wmawianie
> mi że lewitacja na wózku inwalidzkim jest możliwa i uprawiana

Sa istotne ale mowic trzeba przede wszystkim JAK tych najsolidniejszych
wmotowac w tryby machiny jaka jest nasza III RP . ? Jak to zrobic bez
stosownych regul (przepisow) - chocby 'na zywca' przeniesionych z
Niemiec czy Kanady ? Bo coz z tego ze WR jest solidnym i godnym
polecenia pracownikiem jak nie moze sie z domu wydostac, jak zyje mu sie
b.ciezko bo pomoc jest reglametowana przez jakis dupkow (delikatnie
mowiac) ? Hm ?

Popadajac w (tworcza) zadume

pozdrawiam
A.A.

10. Data: 2000-02-03 12:24:47

Od: "Marian L" <m...@e...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

W nawiązaniu do tego co sam :-(( pod postacią
Marian L napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>zapłacić nałożonych przez urzędnika US kar za uczestnictwo
>w łańcuszku wyłudzania podatku vat (podobno) !

W dzisiejszej Rzeczpospolitej ukazał się artykuł (na str 2)
"Inwalidzi pracują dalej".
Proszę potraktujcie ten artykuł jako uzupełnienie w/w wypowiedzi
oraz uściślenie danych.

Cieszy mnie że ON nie stracili pracy. Mam nadzieję że nie
z powodu rozważań zawartych:
> [...]
>Ciekawe czy gdyby zakład ten należał do kogoś z Pruszkowa
>albo Wołomina urzędnik też by tak sprawnie zadziałał ?

Należy podziękować Elbląskiemu Urzędowi Kontroli
Skarbowej że z taką troską podszedł do losu ON :-))

Proszę także respondentów e-poczty kierowanej na priv
w tej sprawie by dziwny zbieg faktów i moich licznych
przypuszczeń uznali za zupełnie przypadkowy :-))))

Marian
--
Marian Landowski
http://www.lama.org.pl

Materac do cwiczen
Prośba
czesciowym porażeniem mozgowym, chcialbym sponsorowac operacje
choroba Buergera
NOWY KATALOG WWW FREE !!!