Za duzo soli?

1. Data: 2001-09-21 18:04:55

Temat: Za duzo soli?
Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zwyczaj robienia sobie czesto kanapek z posolonymi lekko do smaku
pomidorami - czy moze to jakos wyplynac na moje zdrowie? Jaka powinna byc
dzienna "dawka soli"?

Rafal Neumann

2. Data: 2001-09-21 18:27:09

Temat: Re: Za duzo soli?
Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Neumann <n...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ofvbl$893$...@n...tpi.pl...
> Mam zwyczaj robienia sobie czesto kanapek z posolonymi lekko do smaku
> pomidorami - czy moze to jakos wyplynac na moje zdrowie? Jaka powinna byc
> dzienna "dawka soli"?
>
> Rafal Neumann

Nie wiecej niz 6g soli kuchennej dziennie. Teoretycznie nie powinno sie
dosalac, gdyz w produktach jest i tak za duzo soli min w pieczywie twarogach
wedlinach serach itd. Ludzie pracujacy fizycznie typu gornik , hutnik
powinni spozywac wiecej soli. W trakcie upalow tez zwiekszamy dawke.

Agnieszka

3. Data: 2001-09-21 20:04:09

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Neumann" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> Mam zwyczaj robienia sobie czesto kanapek z posolonymi lekko do smaku
> pomidorami - czy moze to jakos wyplynac na moje zdrowie? Jaka powinna byc
> dzienna "dawka soli"?

W soli groźny jest sód, w znacznej ilości występuje w pomidorach ( a w
miejszej i w innych produktach - wedliny, konserwy, wędliny podrobowe,
kiełbasy, sery żółte, produkty wędzone, ryby solone, zupy w proszku, chipsy,
chrupki, hamburgery ---> 50-70% sodu zawartego w diecie pochodzi z
przetworzonych produktów spożywczych). Ile tej soli, nie więcej niż 3 g soli
na dobę (trudno ztego zrezygnować i kontrolować :)). W praktyce nie powinno
ich się dosalać wielu produktów, przykre ale prawdziwe --->pomidory. Ktoś
chyba nazwał sóll i cukier "białą smiercią".

Sark

4. Data: 2001-09-21 23:43:00

Od: "jokerr" <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja gdzies przeczytalem ze dzienna norma wynosi okolo 5g, ale to w sumie
nieistotne... podobno srednie spozycie wynosi u nas okolo 12g(sic!) i to
wlasnie przez dosalanie...Ale sam nie wyobrazam sobie pomidorka bez soli;)

pozdrawiam

ciechu

5. Data: 2001-09-22 08:32:46

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jokerr" <w...@l...pl> napisał w wiadomości
> Ja gdzies przeczytalem ze dzienna norma wynosi okolo 5g

Ja - że od 4-6 ( a te 6 g to już naprawdę max. - no i to zależy jednak od
źrodła, niektórzy przyjmują że w obecnych czasach konserwowqanej żywności
spożywamy więcej soli w postaci ukrytej - i chyba maja rację)

> ... podobno srednie spozycie wynosi u nas okolo 12g(sic!) i to
> wlasnie przez dosalanie...Ale sam nie wyobrazam sobie pomidorka bez soli;)

Ja też, i to niestety nie pierwszy przypadek rozmijania się teori z
praktyką. Podobno są preparaty zastępujące sól, w tym na bazie ziół ale
jeszcze nie próbowałem. Za to, jeżeli już, to polecam stosowania soli
kamiennej, nieoczyszczonej np. z Wieliczki

Sark

6. Data: 2001-09-22 09:11:04

Od: eclipse <e...@i...owg.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Sark (s...@p...gazeta.pl):

> na dobę (trudno ztego zrezygnować i kontrolować :)). W praktyce nie powinno
> ich się dosalać wielu produktów, przykre ale prawdziwe --->pomidory.

W praktyce soli powinno się spożywać tyle, ile jest jej zawarte w
naturalnych produktach. Czyli nie dosalać. Ale jest na to rozwiązanie: jest
sól (nie pamiętam nazwy, opakowanie się stłukło, chyba "Magdi") niskosodowa
- zawiera niewielką ilość chlorku sodu, nieco więcej chlorku potasu. Problem
jest tylko z kupieniem jej.

NP Pink Floyd "More"

--
[ eclipse(at)icpg1.owg.pl ] [ 608-610-581 ]
[ http://eclipse.danecki.net ] [ PLD-1.0 ]

Jak sobie poradzic z angina...
melatonina - czy uzależnia ?
fibromylagia