Re: Zabytkowa sieczkarnia ozdoba do ogrodu

From: "Panslavista" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Zabytkowa sieczkarnia ozdoba do ogrodu
Date: Mon, 26 Jul 2010 07:22:39 +0200

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
news:4c4d1784$0$17087$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
ia_ozdoba_do_ogrodu_kwietnik.html

> Gdybym nadal miał działkę, to po remoncie znalazbym dla niej zajęcie -
> przerabianie chwastów na sieczkę dobrą do kompostownika - zmalałaby
> potrzebna objętość kompostownika, a także nawijanie się łodyg (łyko słabo
> się rozkłada) na oś glebogryzarki. Znikłby problem z badylami słonecznika
> i topinambura, pędy fasoli i grochu. Noże - być może są jeszcze do nabycia
> w GS-ach.

Daleko do tego Siewierza. Dorobić konstrukcję można, napęd elektryczny
także. Ja mam sieczkarnię, ale jako moduł do maszyny Astra (Litwa) -
uniwersalna maszyna wieloczynnościowa do gospodarstwa wiejskiego - piła
tarczowa, strugarka-równiarka, młynek-śrutownik, szatkownica, sieczkarnia,
szlifierka ostrzałka. Wspaniałe urządzenie dla: prac remontowych, dla
pszczelarza - do budowy produkcji uli drewnianych, dla domowego szkutnika,
dla hodowcy drobiu, kóz, owiec, królików, a nawet stada krów czy
nierogacizny, a nawet przygotowywania paszy dla ryb roslinożernych, takich
jak karp czy amur. Brakuje w tym zestawie łuszczarki do kukurydzy, ale były
dostępne w Polsce firmy Robix, dałyby się zaadoptować.