Zagospodarowanie kuchni pod oknem z niskim parapetem

1. Data: 2010-06-12 18:49:25

Temat: Zagospodarowanie kuchni pod oknem z niskim parapetem
Od: pwk <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kończę przebudowę starej rudery.
Właśnie okazało się, że wykonawca się grubo rąbnął w wyniku czego okno w
kuchni ma parapet 73 cm nad posadzką zamiast 90 :(

W planie cała część robocza kuchni była związana z tym oknem.
Okno ma 170 cm szerokości i pod nie miały wejść szafki z blatem roboczym.
Po lewej kuchenka, potem blat pod oknem, po prawej zlew częściowo
zachodzący na okno i zmywarka.
Wspaniała przestrzeń do gotowania!
Kocham gotować! Jakie wspaniałe warunki miały być do tego... :(
Super oświetlenie itd...

Nie ma już żadnej możliwości naprawienia tej wpadki.

Musze teraz jakoś rozwiązać ten problem.
Cała instalacja elektryczna, oświetlenie przyszłych szafek, listwy
zasilające do sprzętu, doprowadzenie wody i kanalizacja dla zlewu i
zmywarki są już wykonane we wcześniej zaplanowanych miejscach :(

Mogę oczywiście zabudować to tak, jak było zaplanowane, ale wtedy nie
otworzę okna a za blatem roboczym będzie rów prawie 20 cm..

Może ma ktoś jakąś koncepcję, pomysł, podpowiedź lub linka do strony
gdzie są jakieś propozycje zagospodarowania takiej sytuacji?

Tak sobie myślę, ale jak o tym myślę to szlag mnie trafia jasny...:
Może zrobić szafki na 80 cm (tyle zostaje od posadzki do dolnej krawędzi
otwartego okna). Ale takie to chyba tylko na zamówienie ekstra?
Potem na to jakieś "przenośne" podwyższenie blatu? Taka ładniejsza,
wysoka stolnica? do zdjęcia przed otwarciem okna...

Ręce mi opadają... :(

2. Data: 2010-06-13 07:11:51

Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

pwk wysmarował/a:

> Kończę przebudowę starej rudery.
> Właśnie okazało się, że wykonawca się grubo rąbnął w wyniku czego okno w
> kuchni ma parapet 73 cm nad posadzką zamiast 90 :(

Nowe, krótsze o 17 cm okno = pi razy drzwi 400 zł, parę cegieł,
trochę cementu i wyjdzie 10 razy taniej niż alpejskie kombinacje z
zabudową kuchni, które opisałeś. A wygoda będzie taka jak sobie
zaplanowałeś, bez protezowania.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

3. Data: 2010-06-13 07:13:56

Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Jabłczyński wysmarował/a:

> [...]

> trochę cementu i wyjdzie 10 razy taniej niż alpejskie kombinacje z
> zabudową kuchni, które opisałeś. A wygoda będzie taka jak sobie

Przepraszam, literówka w cenie okna. Ale i tak wymiana będzie tańsza
niż przebudowa całości.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

4. Data: 2010-06-13 08:46:06

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.06.2010 20:49, pwk pisze:
> Właśnie okazało się, że wykonawca się grubo rąbnął w wyniku czego okno w
> kuchni ma parapet 73 cm nad posadzką zamiast 90 :(

Jeśli to błąd wykonawcy to stawiasz sprawę jasno - nie dostanie ani
grosza i pokryje koszt naprawy przez innego wykonawcę albo sam poprawi
swój błąd. I tyle.

> Nie ma już żadnej możliwości naprawienia tej wpadki.

Zawsze jest możliwość.
Tak jak Ci pisali inni - jeśli masz miękkie serce to płać za nowe okno i
kilka kostek gazobetonu. Nie rób blatu, przy którym będzie Ci
niewygodnie, standardowa wysokość 86 - 90 cm nie została wymyślona ot
tak, to jest optymalna wysokość blatu roboczego w kuchi.

5. Data: 2010-06-13 16:04:59

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewygodnie, standardowa wysokość 86 - 90 cm nie została wymyślona ot
> tak, to jest optymalna wysokość blatu roboczego w kuchi.

no właśnie nie całkiem tak. To wysokość blatu dla PRZECIĘTNYCH warunków
pracy STOJĄCEJ osoby średniego wzrostu. Dla pracy na siedząco jest już
za wysoko, a jest wiele prac kuchennych, które lepiej się wykonuje w tej
pozycji. Polecam zerknąć do Neuferta, albo Grandjeana (ten ostatni już
dość trudno dostępny). Wysokość stołu do jedzenia to ok 70 cm i wiele
gospodyń domowych używa go (jeśli stoi w kuchni) jako dodatkowego blatu
roboczego, bynajmniej nie z powodu braku miejsca, po prostu czasem jest
wygodniejszy. Oczywiście nie namawiam do bezwarunkowego zaakceptowania
zastanej sytuacji (poza wszystkim ważna jest konfiguracja ciągu
roboczego), tylko do przemyślenia, czy nie jest to szansa na ciekawe i
wygodne rozwiązanie przestrzenne.

6. Data: 2010-06-13 16:45:36

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> wrote in message

> [...]
> zastanej sytuacji (poza wszystkim ważna jest konfiguracja ciągu
> roboczego), tylko do przemyślenia, czy nie jest to szansa na ciekawe i

Aby dopasować się do wysokości blatu trzeba zaopatrzyć się w stołek podobny
do barowego, czyli wysoki z podpórką na pięty.

7. Data: 2010-06-13 18:55:48

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Aby dopasować się do wysokości blatu trzeba zaopatrzyć się w stołek podobny
> do barowego, czyli wysoki z podpórką na pięty.

hmmm... wydawało mi się że lepiej dopasować wysokość blatu do siebie niż
na odwrót, ale co kto lubi.

8. Data: 2010-06-13 19:10:42

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmmm... wydawało mi się że lepiej dopasować wysokość blatu do siebie niż
> na odwrót, ale co kto lubi.

A jak pomoc kuchenną wymienisz na nowszy model?

Brodzik z nosnikiem styropianowym - montaż
Od czego zacząć remont mieszkania?
jak obnizyć temperature na poddaszu
lampa owadobojcza
Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.