Zakwaszanie gleby - jak?

1. Data: 2006-06-13 07:27:37

Temat: Re: Zakwaszanie gleby - jak?
Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "domel" napisal:

Mam pytanie w zwiazku z zakladaniem mikro-wrzosowiska: jak zakwaszac
glebe?
Podloze które mam, polaczylem i wymieszalem z kwasnym torfem,
ale nie 1:1 (troche mniej torfu). Podloze sciólkuje kora -to ma
zakwasic dodatkowo glebe. Czy mam jeszcze stosowac dodatkowe
zakwaszanie? Nawozami? Czytalem o stosowaniu siarczanu amonu - w jakim
stezeniu mam go ewentualnie uzywac? Czym dodatkowo moge zakwasic
glebe?

To zalezy jakie masz w tej chwili pH. Przy malych roznicach stosuje nawoz
zakwaszajacy do rozanecznikow i borowek (jakos tak to sie nazywa). Przed
posadzeniem wymieszaj gorna warstwe gleby z tym zgodnie z zaleceniami na
opakowaniu. Ja dodawalam tez zmielonej kory do ziemi, bo mialam za bardzo
zbita, nawet po dodaniu torfu.

Agnieszka Biernacka

2. Data: 2006-06-13 07:30:43

Temat: Zakwaszanie gleby - jak?
Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
[...]
pozdrawiam
tomek

3. Data: 2006-06-13 07:48:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
> opakowaniu. Ja dodawalam tez zmielonej kory do ziemi, bo mialam za bardzo

Mogą być trociny potartaczne, najlepiej gdyby byy przekompostowane.

4. Data: 2006-06-13 09:44:03

Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zalezy jakie masz w tej chwili pH.

Jak zmierzyć pH gleby? Jak dokonać pomiaru pH to wiem (chemikiem
jestem :-) ) ale jak zmierzyć pH gleby? - czy wystarczy "rozrobić"
próbkę gleby w wodzie destylowanej, przesączyć i zmierzyć pH?
Jeżeli tak to ile mam pobrać ziemi i w jakiej ilości wody ją
roztworzyć?

5. Data: 2006-06-13 10:00:07

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "domel" napisał:

> [...]
> próbkę gleby w wodzie destylowanej, przesączyć i zmierzyć pH?
> Jeżeli tak to ile mam pobrać ziemi i w jakiej ilości wody ją

Kopiesz dolek na 20 cm i stamtad bierzesz glebe. Do mojego testu uzywa sie
probowki fi 10mm. Wrzucasz 1 cm gleby, dolewasz ok 2 ml wody destylowanej.
Czyli w sumie masz okolo 3,5 cm dlugosci biezacej probowki ;) Pozniej sie
wrzuca tabletke i sprawdza kolor, ale mysle, ze jak jestes chemikiem to
sobie czymkolwiek mozesz sprawdzic ;)

Przepraszam za tlumaczenie blondynki, ale moze Ci to cos pomoze ;)

Agnieszka Biernacka

6. Data: 2006-06-14 12:19:48

Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem chemikiem i w dodatku pracuję w firmie chemicznej :-) poradzę
sobie
dzięki Aga

Rajski Ptak
prosba o pomoc - szpule do podkaszarki