Zamek Gerda tudziez inne zamki.

11. Data: 2005-03-07 10:55:08

Temat: Re: Zamek Gerda tudziez inne zamki.
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
news:422C30AC.C3D6D74A@o2.pl...

> Nie dawaj wiary - antaba to nieruchoma część zamka i koniec :)

No kurcze, sam zobacz:

http://portalwiedzy.onet.pl/szukaj.html?S=antaba&pw=
1

"Antaba, metalowy uchwyt na drzwiach i bramach, służący z reguły jako
kołatka. Antaba najczęściej ma kształt lwiej głowy z obręczą w formie
kółka..."

Ale ale, sprawdziłem teraz inne źródła i już wszystko jasne: "Antaba -
stały lub ruchomy uchwyt z metalu na skrzyni, kufrze, drzwiach,
bramie. Ruchomy składa się z dwóch części. Formą antaby jest kołatka"

J.

12. Data: 2005-03-07 11:03:56

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> napisał w
wiadomości news:d0hbb8$fka$1@atlantis.news.tpi.pl...

> niestety ingerencja w futryne nie wchodzi w gre - jest jakos
> wbetonowana i
> stalowa. Raczej to o czym pisze to jedyne mozliwe rozwiazanie - tzn
> zamek
> wierzchni

No to pozostaje przeróbka gerdy. Wydaje mi się, że jest ona możliwa, o
ile dobrze pamiętam jej podstawowy mechanizm (ten poruszający ryglem)
jest prosty jak budowa cepa. Jego budowy z pamięci nie narysuję, ale z
tego, co mi się ćmi, jest to klasyka podobna do tej z zamków typu Yeti
czy Łucznik: rygiel z zębatką i kręcony kluczem lub gałką bębenek z
dwoma bolcami poruszającymi tą zębatką, w spoczynkowym położeniu
zawsze któryś bolec blokuje zębatkę w aktualnym położeniu. Przeróbka
sprowadzałaby się do obrócenia bębna o 90 stopni, tak, żeby bolce
przesuwające rygiel w spoczynkowym położeniu nie blokowały go.
Oczywiście trzeba pamiętać, że tak przerobiony zamek będzie słabszym
zabezpieczeniem, ponieważ na podważenie/wbicie rygla nie będzie
odporny wcale.

J.

13. Data: 2005-03-07 14:51:05

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w

> [...]
> Oczywiście trzeba pamiętać, że tak przerobiony zamek będzie słabszym
> zabezpieczeniem, ponieważ na podważenie/wbicie rygla nie będzie

Dzwoniłem dzis do Gerdy i rozmawiałem z technikiem . Jednak nie za bardzo
byl zorientowany i mialem problem z wyłożeniem, co chce uzyskać. Ostatecznie
jednak chyba załapał co mam na mysli. Jednak wetdy stwierdził ze to się
chyba nieda.

Ja jednak pozostałbym dobrej mysli. Szkoda mi tylko kupowac zamek i go
rozbierac jesli miałoby sie okazac ze nic z tego nei wyjdzie.
Wiec poki co, szukam jakiegos uzywanego zamka w celu przeprowadzenia
deinzynierii

14. Data: 2005-03-08 05:55:14

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter napisał(a):

> [...]
> jednak chyba załapał co mam na mysli. Jednak wetdy stwierdził ze to się

Niedawno w podobnej sprawie rozmawiałem z innym polskim producentem
zamków. Chodziło o możliwość wprowadzenia modyfikacji do istniejącego
produktu. Producent stwierdził że się nie da, zasłaniał się tylko
atestami, tajemnicą konstrukcji ( to ostatnie akurat mogę zrozumieć ).

BTW: jakiego rodzaju siłownik chcesz zastosować ? Obrót pokrętła dało by
się zrealizować siłownikiem kątowym, bez hiper modyfikacji zamka.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

15. Data: 2005-03-10 06:16:03

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter napisał(a):

> Czy ktos z grupowiczów rozbierał moze zamek typu Gerda? Mam na mysli modele
> typy Tytan ZX - czyli taki najpopularniejszy.
>
> Otóż moje zapytanie jest nastepujace - czy da się wyjąć z zamka jakiś
> element, który sprawi, że zasuwke będzie można zamykać - wsuwając ja ręką,
> a nie poprzez pokrecanie?
>
> Chcę troche przerobić zamek, abym mógł zamykac go siłownikiem elektrycznym

Tytułem informacji: zastanów się, w jaki sposób "podczepisz się" do
rygla z siłownikiem. Gerda chowa rygiel w obudowie. Wczoraj wpadł mi w
ręce zamek Fana, klasy C, w którym rygle wystawały z obudowy dobre kilka
cm, co umożliwi przykręcenie siłownika do rygla. O ile tylko ów rygiel
da się porzewiercić :>

16. Data: 2005-03-10 11:09:37

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tytułem informacji: zastanów się, w jaki sposób "podczepisz się" do
> rygla z siłownikiem. Gerda chowa rygiel w obudowie. Wczoraj wpadł mi w

całkowicie chowa? Tego nie wiedziałem

> ręce zamek Fana, klasy C, w którym rygle wystawały z obudowy dobre kilka
> cm, co umożliwi przykręcenie siłownika do rygla. O ile tylko ów rygiel
> da się porzewiercić :>

Oby dał sie przewiercic. A planowałem do końcówki rygla przymontować drutem
od siłownika. Zobaczymy co to bedzie za pionierskie dzieło. Na razie
zrobiłem alarm w domu. Skułem sciany i juz zaszpachlowałem. wkrotce
nadejdzie pora na zamek - tzn na konkretniejsze prace bo na razie to sie
objawiaja te prace na pisaniu postów;/

17. Data: 2005-03-10 11:40:42

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> napisał w
wiadomości news:d0pa0s$11g$1@nemesis.news.tpi.pl...

> całkowicie chowa? Tego nie wiedziałem

te najpopularniejsze nie chowają.

J.

18. Data: 2005-03-10 13:26:55

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter napisał(a):

> całkowicie chowa? Tego nie wiedziałem

Gerda Tytan, przy obróceniu kluczem "na raz" nie chowa się całkowicie.
Przy obróceniu kluczem "na dwa" rygiel z obudowy wystaje ledwie kilka
mm, przy czym wówczas pokrętło nie działa.

> Oby dał sie przewiercic. A planowałem do końcówki rygla przymontować drutem
> od siłownika. Zobaczymy co to bedzie za pionierskie dzieło.

Często w ryglu jest stalowy, utwardzany kołek, który ma utrudnić
przecięcie lub rozwiercenie rygla. W Fanie takowy występuje, ale na
szczęście jest jeszcze trochę miejsca, aby zrobić otwory.

> Na razie
> zrobiłem alarm w domu. Skułem sciany i juz zaszpachlowałem.

To nie alarm, tylko bałagan :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

BATERIA SLONECZNA 45W za pół ceny
Blat kuchenny
wykładziny dywanowe
Zaluzje antywlamaniowe
Pralka Whirlpool AWM 249/1000 - nie wiruje