Zamrażarka na balkonie??

1. Data: 2007-05-21 14:02:19

Temat: Zamrażarka na balkonie??
Od: Areq <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Moja Mama chce sobie zreorganizować kuchnię i w związku z tym wpadła
na pomysł wystawienia zamrażarki na balkon...
Co sadzicie o takim pomyśle?

Zamrażarka to klasyczny skrzyniowy Whirlpool.
Czy trzeba by ją było jakoś zabudować lub zaizolować? A może po prostu
zabezpieczyć przed ewentualnym deszczem i po sprawie?

Pozdrawiam
Arek

2. Data: 2007-05-21 14:13:19

Temat: Re: Zamrażarka na balkonie??
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Areq napisał(a):

> zabezpieczyć przed ewentualnym deszczem i po sprawie?

Ja bym większy problem widziała w oddziaływaniu promieni słonecznych,
jeśli balkon jest nasłoneczniony...

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2007-05-21 16:52:42

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Areq" <a...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
Moja Mama chce sobie zreorganizować kuchnię i w związku z tym wpadła
na pomysł wystawienia zamrażarki na balkon...

To nie będzie działać w niskich temperaturach. Sprawdź w instrukcji zakres
temperatur pracy.
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

4. Data: 2007-05-21 17:07:37

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/21/2007 6:52 PM, wowa wrote:

> Moja Mama chce sobie zreorganizować kuchnię i w związku z tym wpadła
> na pomysł wystawienia zamrażarki na balkon...
>

> To nie będzie działać w niskich temperaturach. Sprawdź w instrukcji
> zakres temperatur pracy.

A dlaczego ma nie działać?

Problem jest z zamrażalnikami lodówek lub lodówko-zamrażarek, w których
termostat jest w części lodówkowej: gdy temp. zewnętrzna jest niska,
lodówka nie widzi potrzeby załączania agregatu i zamrażarka się rozmraża.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2007-05-21 19:14:09

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:f2sjtg$gv3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> termostat jest w części lodówkowej: gdy temp. zewnętrzna jest niska,
> lodówka nie widzi potrzeby załączania agregatu i zamrażarka się rozmraża.

Potwierdzam z wlasnego doswiadczenia. Wprawdzie nie na balkonie, ale u mnie
zamrazarka stoi na nieogrzewanej werandzie, gdzie temperatura jest
praktycznie taka sama, jak na zewnatrz. Pracuje zimą i latem. To duzy, stary
Polar. Zapewne elementy wspolczesnych zamrazarek sa delikatniejsze :)
JBP

6. Data: 2007-05-22 11:02:10

Od: Bambus <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski wrote:

> A dlaczego ma nie działać?

Taka prozaiczna rzecz jak zmiana gestosci smarów i oleju wraz z
temperatura. Co moze skutkowac spaleniem silnika... Nie wspomne o
skraplającej sie parze wodnej.

Bambuś

7. Data: 2007-05-22 12:01:12

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski wrote:

> [...]
> termostat jest w części lodówkowej: gdy temp. zewnętrzna jest niska,
> lodówka nie widzi potrzeby załączania agregatu i zamrażarka się rozmraża.

Ja co prawda nie jestem fachowcem ino prostym uzytkownikiem :) ale chyba
sie mylisz. Mamy zamrazarke oddzielnia nie z lodowka. I tam wyraznie
jest napisane w jakim zakresie temperatur powinna dzialac i tak wiekszoc
jest w klasie SN czyli +10 +32 najwieksza to klasa T +18 +48. Czyli
zdecydowaniejednak zalecane do pracy w temperaturze pokojowePanTalon

PanTalon

8. Data: 2007-05-22 12:26:08

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego ma nie działać?

Prosta sprawa. Wraz ze spadkiem temperatury spada ciśnienie robocze w
układzie. Powinno być zabezpieczenie wyłączające kompresor przy spadku
ciśnienia. Zupełnie jak w klimie w samochodzie zimą.

9. Data: 2007-05-22 12:34:47

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/22/2007 2:01 PM, m[...] napisał(a):

> Ja co prawda nie jestem fachowcem ino prostym uzytkownikiem :) ale chyba
> sie mylisz. [...]
Jak można się mylić zadając pytanie "dlaczego ma nie działać"? :-) Tylko
pytam! Przy czym interesują mnie przyczyny, a nie zalecenia z instrukcji
obsługi. :-)
Wiadomo, dlaczego nie ma prawa działać zamrażalnik w lodówce stojącej w
zimnie, ale sama zamrażarka teoretycznie powinna chyba pracować poprawnie?
Czy smarowanie silnika jest rzeczywiście takim problemem? Rozruszniki w
samochodach jakoś dają sobie radę. A silnik w zamrażarce w miarę spadku
temperatury pracuje coraz krócej, aż przy siarczystych mrozach w ogóle
przestanie się załączać.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

10. Data: 2007-05-22 12:41:03

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/22/2007 2:26 PM, Boombastic napisał(a):

> Prosta sprawa. Wraz ze spadkiem temperatury spada ciśnienie robocze w
> układzie. Powinno być zabezpieczenie wyłączające kompresor przy spadku
> ciśnienia. Zupełnie jak w klimie w samochodzie zimą.

Faktycznie! Dzięki za oświecenie!
:-)
Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/
[U. Eco]

Plyty GK + profile CW UW - cos wiecej niz sciana..
Szafka na buty - Ikea
Pralka Bosch WOT 20350 BY
Inwazja małych muszek/jętek?
klima z castoramy.