Zapis EEG.

1. Data: 2003-05-15 13:40:34

Temat: Zapis EEG.
Od: "otucha" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wtajcie :-)

Napisałm na tę grupe z nadzieją że ktoś mi odpowie lub wyjaśni mi zapis EEG.
Mam iść do lekarza ale czekam jeszcze ne prześwietlenie kregosłupa szyjnego.
Jednak niepokoi mnie wynik badania własnie EEG. Dostałam karteczkę na której
pisało dgn. Cephalea i "zapis z pogranicza normy" Znajoma miała zapis w
granicach normy. Niepokoi mnie słowo "z pogranicza". Czy oznacza to, że coś
jest nie tak. Rzeczywiście mam od września bóle głowy po prawej stronie z
tyłu, które czasem przenoszą sie na przód, ale tylko z jednej strony.
Własciwie od stycznia się nasiliły i są codziennie, czasem mocniej czasem
słabiej, ale są. Przy tym boli mnie szyja z te strony i schodzi do łopatki,
ale najbardziej ta głowa. Czasem kręci mi sie w głowie i mam od dłuższego
czasu małe zaniki pamieci - takie krótkotrwałe, poprostu mam coś powiedziec
i nagle myśl mi znika. Za jakiś czas mi się przypomina. Paskudna sprawa w
trakcie egzaminów.... a przede mną obrona. Prosze jeśli jest ktoś wsatnie
powiedzieć czy to coś niedobrego.
Z góry dziękuje za post :-)

Kasia

2. Data: 2003-05-15 17:49:07

Temat: Re: Zapis EEG.
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 May 2003 15:40:34 +0200, otucha wrote:

> Napisa?m na t? grupe z nadziej? ?e kto? mi odpowie lub wyja?ni mi zapis EEG.
> Mam i?? do lekarza ale czekam jeszcze ne prze?wietlenie kregos?upa szyjnego.
> Jednak niepokoi mnie wynik badania w?asnie EEG. Dosta?am karteczk? na której
> pisa?o dgn. Cephalea i "zapis z pogranicza normy" Znajoma mia?a zapis w
> granicach normy. Niepokoi mnie s?owo "z pogranicza". [...]

Podobno do 20% zdrowej populacji ma nieprawidłowy zapis EEG.
Jeśli w EEG obserwuję nawet zmiany napadowe, a pacjent nigdy w życiu nie
miał incydentów padaczkowych (zdarza się), to przecież nie włącze mu
leczenia, prawda (zresztą był by to błąd w sztuce)? Nie leczy się
wyników badań.
Samo EEG do diagnostyki bólów głowy wnosi niezbyt wiele. Co innego w
padaczce. Ale nawet tutaj EEG to tylko badanie dodatkowe.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

do ginekologów, wielka prośba
Poradnia Medycyny Pracy
Zabki stale -kolejnosc
ATREZJA...raz jeszcze