Re: Zaradny jak Polak

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zaradny jak Polak
Date: Tue, 18 Jul 2017 07:05:43 -0500

"silvio balconetti" <s...@i...invalid> wrote in message
news:et5ss6FehbU1@mid.individual.net...

> Chodzilo mi o sytuacje w Niemczech. Rozwod to sad i adwokaci, a separacja
> to sprawa prywatna, meldujesz najwyzej fiskusowi, ze rozliczacie sie
> osobno. Majatku sie nie dzieli, nazwisk nie zmienia, o prawa dzieci nie
> kloci. Kosztow nie ma. A 1.700 euro to dwa tygodnie w Tajlandii albo gdy
> podzielisz na pol - po dwa tygodnie na Teneryfie lub Maderze. ;-)

Tak, 1700 euro to niewielka suma w obliczu korzyści jakie będą
spływać do rodziny w formie wielorakiej pomocy społecznej po
rozwodzie.

A co do sądów i adwokatów - adwokaci są potrzebni parom które
się kłócą: wydzierają sobie wzajemnie dzieci, majątek itp, itd...
Jeśli para rozwodzi się tylko na papierze, w celach finansowych,
czyli polubownie, to adwokaci i ich pensje są niepotrzebne.