Re: Zasada braku zasad i niewiara rodzajem wiary??

From: "spit" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
Subject: Re: Zasada braku zasad i niewiara rodzajem wiary??
Date: Fri, 10 Feb 2012 20:14:12 +0100

Użytkownik "Nemezis" napisał w wiadomości grup
9g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]
>nim. Ja np; Uczyłbym dziecko wartości i antywartości, żeby się nie
>dało złapać za kark i by wartości do klęski w życiu osobistym go nie
>doprowdziły. Ludzie podchodzą obecnie tak, że mamy mur, który budują
>robotnicy i dla większości ten mur stanowi najwyższą wartość i im
>bardziej staje się ważnym nasz mur ,tym bardziej robotnicy przestają
>zasługiwać na ludzkie traktowanie. I teraz uczysz dziecko dystansu do
>wartości muru, by zobaczył kto go buduje. Zejście z abstrakcji na
>ziemię, ze statyki pojęć i wartości w dynamikę ludzkiego istnienia,

Rozumiem tylko ja chciałbym iść dalej.
Chodzi o to, aby zapanować nad strachem.
Kiedy liczy się tylko człowiek to może dochodzić do sytuacji:
-1 lew zjadł człowieka no to zabijamy w pobliżu wszystkie lwy;
-1 kret przekopał działkę no to zabijamy wszystkie krety;
-1 pająk ... itd.

Uświadamiając sobie istnienie logosu - rozumu świata, nawet jak w ramach
obrony zabijesz lwa,
to strach nie zdeterminuje kolejnych bezcelowych egzekucji, na wszelki
wypadek.
Wszystkie stworzenia mają jakiś cel, tak jak geny człowieka, o których pisze
"kk".

Większość ludzi nie jest złych, lecz godzą się na zło ze strachu, rozsiewane
przez jednostki, które chcą mieć władzę.
Atak na WTC miał miejsce i winne temu były określone grupy.
Za przyzwoleniem narodów skończyło się na wojnie w Iraku, Afganistanie i
zabijaniu niewinnych ludzi.

Twoja filozofia stawiania na człowieka nad tym łatwo nie zapanuje, bo tu
dochodzą jeszcze relacje międzyludzkie w czasie i przestrzeni,
które mogą wpływać na negatywne wartościowanie człowieka, grup, narodów.

Poza tym już czas przygotować fundamenty pod relacje międzygwiezdne. :)
Teraz to skończyłoby się tak:
Przylatują i ujawniają się kosmici.
Jak nas od razu nie załatwią, albo nie podporządkują,
a nie są idiotami i nie można ich jakoś wykorzystać, to trzeba przejąć ich
technologię i zlikwidować na wszelki wypadek,
przez "przypadek".

> [...]
>włącza alarm za naruszenie im Matriksa i zaczyna na gwałt narzucać
>innym swój mur wartości. No nie wiem czemu ale Flojdzi z tym murem się
>do mnie przyczepili. Może dlatego że po koncercie z burzeniem muru
>berlińskiego, parę lat później odbył się kolejny koncert, gdzie
>odbudowano mur. Bo mur jest między ludźmi.
>
>Na zachodzie postmodernizm trochę obił pyska nauce i mamy fajną
>różnorodność, ale obecnie kapcanieje nam pluralizm i pojawia się
>obraz dogmatycznego, teoretycznego naukowego dyktatu, jak np; jedno z
>niedawnych stwierdzeń nauki, że ludzie wolnej woli nie mają.

Rozum świata jest dogmatem bezkonfliktowym religijnie i naukowo.

Każdy człowiek i inne stworzenia działają logicznie,
problemem jest to,
że na skutek skończoności istnienia i pojmowania muszą przyjmować założenia,
które ostatecznie prowadzą do sprzecznością albo niezupełności,
co "ktoś tam" znany udowodnił,
ale sama logika jest ponadto.

--
pozdr.spit