Zastrzelić czy defenestrować?

311. Data: 2008-06-11 09:10:21

Temat: Re: Zastrzelić czy defenestrować?
Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <484e9e2c$1@news.home.net.pl>,
"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote:

> W przeciwieństwie do aborcji wojna nie jest w świadomości publicznej
> akceptowalną formą rozwiązywania problemów,

Żebyś się nie zdziwiła. Jest jak najbardziej akceptowalna, pod
warunkiem, że to my/nasi są górą, a bomby spadają tylko na tych wrednych
[tu wstawić odpowiednie].
Nie wiem ja teraz, ale za moich czasów o tym, że wojna jest siłową
kontynuacją polityki, to uczyli na studiach i wcześniej też.

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

312. Data: 2008-06-11 11:14:04

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz"> "Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
> Nie wiem ja teraz, ale za moich czasów o tym, że wojna jest siłową
> kontynuacją polityki, to uczyli na studiach i wcześniej też.

A świadomość publiczną tworzą studia i przemyślenia polityków-filozofów?
Przeciętny człowiek zapytany o wojnę powie, że jest zła, daj wybór
negocjacje a wojna - wskaże negocjacje, jako lepsze rozwiązanie.

EwaSzy

313. Data: 2008-06-11 11:59:37

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisała:

> Przeciętny człowiek zapytany o wojnę powie, że jest zła ...

Dokładnie, ALE: czy aby wszczepić dziecku taki pogląd należy zabierać go AŻ
na "Szeregowca Ryana" żeby zobaczyło jakie skutki niesie za sobą
nienegocjacyjne rozwiązywanie konfliktów?
Idealna analogia do sytuacji: chcę nauczyć dziecko, że aborcja jest "be",
więc pokazuję mu "Niemy krzyk".

Pozdrawiam
Nixe

314. Data: 2008-06-11 12:27:17

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" napisała:

> [...]
> nienegocjacyjne rozwiązywanie konfliktów?
> Idealna analogia do sytuacji: chcę nauczyć dziecko, że aborcja jest "be",

Już odpisywałam Agnieszce na ten argument, ciut wyżej. :)
Od jakiegoś czasu piszę o dorosłych i ich reakcji na film. Oraz o dziwnym
dualizmie postaw, który nagradza obrazy dotyczące okrucieństw wojennych a
film/zdjęcia z aborcji uznaje za wstrętne, niesmaczne i "porządni ludzie na
takie świństwa nie patrzą, droga pani".
Tak sobie potem myślałam z czego to. Może dlatego, że do wojen mamy jasny,
zdecydowany pogląd, którego te filmy nie naruszają, identyfikujemy się z
ofiarą (w amerykańskiej produkcji ostatecznie zwycięską), katów obdarzając
odpowiednią dozą pogardy. W Nk następuje zderzenie poglądów: zlepek komórek,
zabieg jak ekstrakcja zęba/wrzodu (cytaty z dyskusji) z obrazem istoty choć
nie w pełni ukształtowanej, to jednak wizualnie dostatecznie ludzkiej z
wyglądu i zachowań, by oglądający poczuł dysonans. Takie niewygodne uczucie,
że coś jest nie tak. A że człowiek z zasady unika doznań nieprzyjemnych i
powodujących dyskomfort, to logiczne jest odrzucanie przez zwolenników
aborcji podobnych filmów i obrazów.
A, jeszcze jedno - powyższe nie jest otwarciem flejma, to zwyczajna próba
analizy zachowań. Bez wartościowania.

O pokazywaniu tego typu filmów młodzieży też już się wypowiadałam, ale
powtórzę. Zależy od osoby, jeden jest już dostatecznie dorosły, by obejrzeć
Rayana i Nk, drugi nie. Myślę, że niezależnie od poglądów Nk powinien być
obejrzany. Niekoniecznie w wieku 7, 12, 15 lat.

EwaSzy

315. Data: 2008-06-11 13:04:30

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <484fb381$1@news.home.net.pl>,
"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
^^^^^^^^^^^^^

> A świadomość publiczną tworzą studia i przemyślenia polityków-filozofów?

Podkreśliłem. Mógłbym jeszcze przywołać tutejszą (a może to jeszcze na
psd było?) dyskusję na temat misji pokojowej/wojny w Iraku.

> Przeciętny człowiek zapytany o wojnę powie, że jest zła, daj wybór
> negocjacje a wojna - wskaże negocjacje, jako lepsze rozwiązanie.

Zamień "wojna" na "aborcja" i "negocjacje" na "antykoncepcję". Wyjdzie
równie oczywista oczywistość, tak samo nic nie mówiąca na temat poziomu
akceptowalności.

316. Data: 2008-06-11 13:12:54

Od: "xcichy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości
[...]
siedemnastoletnia dziewczyna po
> obejrzeniu Niemego krzyku byla przerazona i przekonana, ze na tym to
> polega, na mordowaniu dzieci, ktore sie przed tym uciekaja

A jak wiadomo to polega na mordowaniu nerki.
xc

317. Data: 2008-06-11 13:33:03

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <
> ^^^^^^^^^^^^^

> Podkreśliłem.

Chyba Cię zatem nie rozumiem. Mam jakieś domysły, ale równie dobrze skończe
dyskutując nie z Tobą a ze swoimi domysłami. :)
Spróbuj jeszcze raz, prostszymi zdaniami.

> Mógłbym jeszcze przywołać tutejszą (a może to jeszcze na
> psd było?) dyskusję na temat misji pokojowej/wojny w Iraku.

Za względu na złe skojarzenia związane ze słowem 'wojna' nasze wojska jeżdżą
na 'misje pokojowe/stabilizacyjne'. No dobra, nie tylko z powodu skojarzeń,
jest jeszcze aspekt prawny, ale negatywne konotacje wojny tez mają tu swoje
znaczenie. Ludzie źle reagują na to słowo, bardzo jednoznacznie źle.

> Zamień "wojna" na "aborcja" i "negocjacje" na "antykoncepcję". Wyjdzie
> równie oczywista oczywistość, tak samo nic nie mówiąca na temat poziomu
> akceptowalności.

Fakt. :)
Bez wyboru zatem. W dyskusjach, które się toczyły w sprawie interwencji w
Iraku/Afganistanie jakoś nie padały słowa o naturalnym prawie narodu do
wojny. Uzasadnieniem dla naszej obecności w Iraku i samej wojny pomiędzy USA
a I. była za to agresja na Kuwejt i militarne plany Saddama (nieistotne na
ile prawdziwe). Ludzie nie akceptują wojen i wywołujących je tak bardzo, że,
paradoksalnie, godzą się na wojnę właśnie dla powstrzymania agresora.
Że 'aborcja jest prawem kobiety' pewnie słyszałeś. Mój brzuch, moja
decyzja - ta postawa jest akceptowalna, przynajmniej przez zwolenników
aborcji. Postawy wobec wojny i aborcji nie są nawet podobne.

EwaSzy

318. Data: 2008-06-11 14:36:18

Od: "xcichy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> decyzja - ta postawa jest akceptowalna, przynajmniej przez zwolenników
> aborcji. Postawy wobec wojny i aborcji nie są nawet podobne.

Dużo większe podobieństwo jest między aborcja - misja pokojowa i zabijanie
płodów - wojna. W celu zmiany nastawienia należy najpierw zmienić nazwę.
Można zrozumieć niechęć do sodomitów ale już geje...
xc

319. Data: 2008-06-11 14:39:34

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> zwolenników aborcji

Zgubiły Ci się 2 słowa. Co najmniej.

Agnieszka

320. Data: 2008-06-11 14:44:03

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" ...

> Zgubiły Ci się 2 słowa. Co najmniej.

Tzn?

EwaSzy

do ciebie..
Naszym skarbem jest więc miłość.
ratujmaluchy.pl
Strój WILKA do przestawienia "Czerwony Kapturek"
prezent z okazji komunii