Re: Zastrzyk podskórny samemu - jak?

From: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zastrzyk podskórny samemu - jak?
Date: Fri, 10 Dec 2004 13:33:58 +0100

Jarek P. wrote:

> Jest sobie bateria zastrzyków do zapodawania podskórnego dzień w dzień
> przez miesiąc. Troche nie chce mi się ganiać codziennie do przychodni,
> chciałbym spróbować samemu. Zastrzyk podskórny podobno jest bardzo
> łatwy, lekarz mówił, że po prostu trzeba dwoma palcami zrobić ze skóry
> fałd, wkłóć sie poziomo i tyle.
> No ale przed pierwszym razem jakieś takie opory mam... jak głęboko się
> wkłuwać igłą, jak głęboko pod skórą ją wprowadzać (czy tuż pod
> naskórkiem i nie głębiej, czy po prostu wdziabać się w ten fałd i
> [...]

A może poprosić pielęgniarkę o założenie motylka? Wtedy łatwo sobie sam
sobie zrobisz, a i mniej bólu sumarycznie ;) Motylek najlepiej zakłada
się pod obojczykiem, przeważnie nie ma z nim większych problemów. Czasem
z drożnością, ale można udrożnić solą fizjologiczną. Co jakiś czas
trzeba go wymieniać, ale co ile to już dość wzlędne.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. + Maciuś ur. 28.09.04
"Gdy rodzi się dziecko, Twój świat się kończy,