Zawał serca.

11. Data: 2004-09-28 13:48:11

Temat: Re: Zawał serca.
Od: Grzegorz Janczyk <g...@a...pl_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

Coz.. oto cala nasza sluzba zdrowia :((

Wspolczuje Cie z powodu straty ojca :((

Przypomina mi sie niedawno zaslyszana relacja dobrego znajomego o jego
koledze. Sytuacja identyczna jak u Ciebie. Tyl ze ze w czasie drugiej
wizyty w szpitalu traf chcial, ze do pokoju w ktorym "lekarz badal" ojca
znajomego, wszedl inny lekarz w jakiejs sprawie. Opinia "badajacego"
byla jak u Ciebie... jednak na szczescie lekarz ktory wszedl na pierwszy
rzut oka ocenil ze pacjent nie nadaje sie do wyjscia do domu, a po
przejrzeniu wynikow zalecil natychmiastowa hospitalizacje na intensywnej
terapii (niezla rozbieznosc diagnoz... prawda?! :( ). Ow pacjent z
zawalem byl tam razem z synem... postawny czlowiek... po przyjeciu ojca
na oddzial, w chwili "stosownej" w krotkich zolnierskich slowach
"wytlumaczyl lekarzowi" w jakiej odleglosci od jego ojca ma sie trzymac
i co bedzie jesli sie tak nie stanie... Efekt byl(jest) taki ze pacjent
zyje, a "lekarz" na jego widok "usuwal sie z pola widzenia".

Wspolczuje i zycze uzyskania chocby namiastki sprawiedliwosci.

Pozdrawiam
Grzesiek

12. Data: 2004-09-28 17:08:00

Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pacjenta poprawił się na tyle, że w piątek rano chciano mu zrobić
> gastroskopie. Pacjent rano otrzymał na łóżko wodę do mycia i schylając się
> stracił przytomność nie odzyskawszy jej po godzinnej reanimacji zmarł.
> Sekcja zwłok wykazała zawal serca. Jaka może być przyczyna tej tragicznej
> śmierci mojego Taty, który miał 48 lat. Czy te wszystkie objawy nie
> wskazywały na zawal i tak długo się zastanawiano nie udzielając fachowej
> pomocy, nawet po badaniu krwi? Czy w tym szpitalu rzeszowskim lekarze są
> zwykłymi felczerami? Czy można skarżyć ich do sądu za nieudzielanie

Przede wszystkim skladam kondolencje. To moze ja zabiore glos jako lekarz.
To co mnie uderzylo w postepowaniu lekarskim to wykluczenie zawalu tylko na
podstawie ekg. Dziwne ze w szpitalu na izbie przyjec nie pobrano krwi na
enzymy zawalowe. Zawal rozpoznaje sie na podstawie tzw. trojkata:
1.objawy kliniczne,
2.charakterystyczne zmiany w ekg,
3.enzymy zawalowe.
Do rozpoznania zawalu wystarcza 2 z 3 czyli: objawy + ekg, ekg+ enzymy lub
enzymy+ objawy. Zawal prawej komory jest trudny do zdiagnozowania, to fakt,
nie daje tak charakterystycznych zmian w ekg jak lewokomorowy, same objawy
jakie mial moga swiadczyc o roznych chorobach, ale dlaczego nie pobrano
enzymow?Dziwne....Jakos mi sie nie chce w to wierzyc. A jesli enzymy na
kardiologii mial pobrane, a przypuszczam ze musial miec (sprawdz w historii
choroby-CPK, Troponina, CKMB), to dlaczego wykluczono zawal?byly w normie?
Mogl tez miec zawal niepelnoscienny, ale mimo wszystko enzymy powinny pojsc
w gore. Wszystko jakos to sie nie trzyma kupy.Moze przypadek byl
rzeczywiscie trudny do zdiagnozowania, tak tez bywa, szczegolnie ze to prawa
komora, smiertelnosc okolozawalowa jest znaczna, czasem nawet mimo
prawidlowego leczenia tak sie po prostu dzieje. Za duzo tu znakow zapytania.
Mysle ze zanim zlozysz sprawe do sadu powinienes porozmawiac z lekarzem i
zapytac dokladnie o wszystko, czasem nie jest to wszystko w medycynie tak
oczywiste jak 2x2=4, sa czasem trudne niejdenoznaczne przypadki, choroba-jak
to mowia-ksiazek nie czyta. Tym niemniej dziwnie to wszystko wyglada i mysle
ze sprawa wymaga wyjasnienia.
ewa

13. Data: 2004-09-28 20:26:21

Od: "PiotrekS" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
choroba-jak
> to mowia-ksiazek nie czyta. Tym niemniej dziwnie to wszystko wyglada i

Chociaż jeden mądry głos w tym wątku.Popieram Cię w 100%.

Piotrek

14. Data: 2004-09-28 21:10:24

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiotrekS" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> fakt,
> objawy

Ciekawe dlaczego zawal prawej komory jest trudniejszy do zdiagnozowania?
Tutaj pytam z ciekawosci nie ze zlosliwosci :-)

Dziwne....Jakos mi sie nie chce w to wierzyc. A jesli enzymy na
> historii
> pojsc
> prawa

No ale czy osobe z takimi objawami nie powinno sie zostawic w szpitalu?
Obserwowac,badac?

Magda

15. Data: 2004-09-28 21:11:56

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiotrekS" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Chociaż jeden mądry głos w tym wątku.Popieram Cię w 100%.

Czyli osoby ktore odpowiedzialy(poza ostatnim postem) to glupki?Bo nie
staneli w obronie lakarzy?
Ok,ja rozumiem,ze czasami nie da sie kogos uratowac,to naturalne,ale mysle
ze jezeli istnieje minimalne podejrzenie ze pacjent ma zawal nie powinno sie
go puscic do domu.

Magda

16. Data: 2004-09-28 21:38:55

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clown6" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pomocy, nawet po badaniu krwi? Czy w tym szpitalu rzeszowskim lekarze są
> zwykłymi felczerami? Czy można skarżyć ich do sądu za nieudzielanie

Wyrazy współczucia. :(

Nie jestem jeszcze lekarzem ale mam przyjemność częstego dyżurowania na
izbie przyjęć jednego z lubelskich szpitali.

1. Bardzo dziwi mnie to, że ktoś tylko na podstawie EKG wykluczył zawał.
Uczą tego na samym początku ćwiczeń z kardiologii. Samo EKG nigdy nie jest
podstawą do wykluczenia zawału.

2. Jeśli twój tata źle się czuł i objawy wskazywały na zawał to taki pacjeny
musi zostać na obserwacji, pod monitorem w celu dalszej diagnostyki. U nas
nikt by go nie puścił do domu - chyba że na własne życzenie z jego podpisem.

3. Trudno po Twoim opisie i bez dokładnych szczegółów osądzić tą sprawę, ale
na Twoim miejscu byłbym dociekliwy w tej sytuacji. Sporo nie trzyma się
kupy, a olewającemu podejściu i niedoszktałceniu niektórych lekarzy trzeba
się przeciwstawiać w każdym przypadku, tym bardziej tak tragicznym.

K.

17. Data: 2004-09-28 22:44:08

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_utandetta.com> napisał w
wiadomości news:cjbivg$beu$1@news.onet.pl...
> "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> skrev i meddelandet

> Sarkazm? To prosze: czemu nie prowadzisz zdrowego trybu zycia? Lekarze nie
> byliby Ci wowczas potrzebni ;-)

Do czego pijesz Aniu?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

18. Data: 2004-09-29 05:39:51

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> musi zostać na obserwacji, pod monitorem w celu dalszej diagnostyki. U nas
> nikt by go nie puścił do domu - chyba że na własne życzenie z jego

No wlasnie.....

> [...]
> kupy, a olewającemu podejściu i niedoszktałceniu niektórych lekarzy trzeba
> się przeciwstawiać w każdym przypadku, tym bardziej tak tragicznym.

Dokladnie.
Dlatego apeluje do studentow medycyny:uczcie sie sumiennie bo od tego zalezy
zycie innych ludzi.
Jak w innym zawodzie np szewca blad nie jest tragiczny w skutkach tak
tutaj-jest to nie do przyjecia:

Magda

19. Data: 2004-09-29 08:10:07

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrówka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Jak w innym zawodzie np szewca blad nie jest tragiczny w skutkach tak
> tutaj-jest to nie do przyjecia:

Hmm... Szewc źle przybija obcas, obcas się urywa, człowiek się potyka i
wpada pod samochód... ale i owszem szewc wcale nie jest winny, on może robić
buble...

20. Data: 2004-09-29 09:25:18

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cjdqd9$453$1@news.onet.pl...

> Hmm... Szewc źle przybija obcas, obcas się urywa, człowiek się potyka i
> wpada pod samochód... ale i owszem szewc wcale nie jest winny, on może
> [...]
Jezu,masz wyobraznie nie ma co.
Nikt nie moze odwalac panszczyzny ale lekarz odpowiada za zycie ludzkie .

Magda

dzialanie anaboliczne antyalergenow
Usuwanie kamienia -jak najlepiej?
zapomniana tabletka antykoncepcyjna
Masa ciała
Did we evolve to age? And can we change that?-news story