Zawartosc jodu w zywnosci

1. Data: 2000-06-05 07:06:19

Temat: Zawartosc jodu w zywnosci
Od: Bartek Turek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam informacji nt zawartosci jodu w produktach zywnosciowych. Moja
mila ma nadczynnosc tarczycy i potrzebuje diety. Wiemy, ze nalezy uzywac
tylko niejodowanej soli, nalezy ograniczac ryby morskie, ale co jeszcze
?
Z gory dziekuje.

1. Data: 2000-06-07 01:02:25

Temat: Re: Zawartosc jodu w zywnosci
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Bartek Turek <b...@o...pl> wrote:

> [...]
>mila ma nadczynnosc tarczycy i potrzebuje diety. Wiemy, ze nalezy uzywac
>tylko niejodowanej soli, nalezy ograniczac ryby morskie, ale co jeszcze

Uwazaj tez na jajka. Czytalem, ze w regionach z niedoborem jodu poza sola
joduje sie tez czasem jejka. W niektorych krajach podobno wode ale tego nie
jestem pewny (trzeba zatem uwazac podczas wycieczek).

Ja mam jednak pytanie. Mieszkam w Krakowie i powiedzcie mi prosze gdzie
moge kupic niejodowana sol? Ja jem bardzo suzo soli i obawiam sie, ze przez
to moge wchlaniach za duzo jodu. Nie piszcie prosze, ze nie jestem wstanie
zjesc tyle soli zeby miec za duzo jodu bo paru lekazy juz wymieklo jak
sobaczyli ile soli zjesc potrafie i raczej podzielali moje obawe wzgledem
jodu.

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-06-07 05:05:03

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Leszek(Lechu) Marmon <l...@i...uj.edu.pl> wrote:

> [...]
> zjesc tyle soli zeby miec za duzo jodu bo paru lekazy juz wymieklo jak
> sobaczyli ile soli zjesc potrafie i raczej podzielali moje obawe wzgledem

Sprobuj Salvity robionej w Wieliczce. To sol niejodowana, za to z
obnoizona zawaroscia sodu i dodatkiem soli potasu, ktore rownowazy
niekorzystny wplyw sodu na cisnienie. Dla kogos, kto spozywaa duzo soli
chyba bardzo odpowiednie.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-07 07:26:00

Od: Bartek Turek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek(Lechu) Marmon" napisał(a):

> [...]
> zjesc tyle soli zeby miec za duzo jodu bo paru lekazy juz wymieklo jak
> sobaczyli ile soli zjesc potrafie i raczej podzielali moje obawe wzgledem

Gdzie w Krakowie, to nie wiem. Ale nie sadze, zebys mial problemy z za duza
zawartoscia jodu. Jod to glownie morze. My mieszkamy w Sopocie i coroczne
wakacje w gorach traktujemy jak pobyty w sanatorium. Po dwoch tygodniach mozna
prawie calkowicie odstawic lekarstwa na nadczynnosc tarczycy.

1. Data: 2000-06-07 07:30:11

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek(Lechu) Marmon <l...@i...uj.edu.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:3...@n...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> zjesc tyle soli zeby miec za duzo jodu bo paru lekazy juz wymieklo jak
> sobaczyli ile soli zjesc potrafie i raczej podzielali moje obawe wzgledem

Wydaje mi sie, ze predzej cie ta sol zabije, niz nadmiar jodu.

Jader

1. Data: 2000-06-07 22:52:32

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) wrote:

> [...]
>obnoizona zawaroscia sodu i dodatkiem soli potasu, ktore rownowazy
>niekorzystny wplyw sodu na cisnienie. Dla kogos, kto spozywaa duzo soli

Hmmm. Dobrze wiedziec. Ja w prawdzie mam bardzo niskie cisnienie (czasem
nawet niemierzalne!) ale nie zaszkodzi sie przestawic co na starsze lata
moze sie przydac. Chyba tez bedzie zdrowsze dla nerek.

Powiedz gdzie mozna kupic ta sol. Wieliczka od paru lat nie prowadzi juz
wydobycia soli. Jedyna produkcja pochodzi z utylizacji kopalnianych
wyciekow.

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-06-07 22:52:33

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Jader" <j...@p...com.pl> wrote:

>Wydaje mi sie, ze predzej cie ta sol zabije, niz nadmiar jodu.

No wlasnie tez tak mi pare osob mowilo ale zainteresowalem sie tym po tym
jak uslyszalem negatywne opinie lekarzy na temat przejodowania w wyniku
jedzenia zarowno jodowanej soli jak i jodowanych jajek. Skoro jedzenie
jakes i soli z jodem moze byc szkodliwe (za duza ilosc jodu) to jedzenie
kilkukrotnie wiekszej niz "normalni" ludzie soli da chyba podobny efekt
przejodowania.

Z reszta moj lekarz podziela moja obawe o przejodowanie i polecil mi
jedzenie soli bez jodu skoro jej tak naduzywam.

Pozdrawiam.

Lechu

--
Leszek(Lechu) Marmon
E-Mail: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| U

1. Data: 2000-06-08 05:49:39

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Powiedz gdzie mozna kupic ta sol. Wieliczka od paru lat nie prowadzi juz
> wydobycia soli. Jedyna produkcja pochodzi z utylizacji kopalnianych
Ja ja kupuje w Hicie, w Warszawie. Ale pewnie bywa tez w innych
sklepach. Moze np. w sklepach z tzw. zdrowa zywnoscia.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-08 05:58:59

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Bartek Turek <b...@o...pl> wrote:

> [...]
> mila ma nadczynnosc tarczycy i potrzebuje diety. Wiemy, ze nalezy uzywac
> tylko niejodowanej soli, nalezy ograniczac ryby morskie, ale co jeszcze

Jesc surowki z kapusty. W surowej kapuscie znajduja sie skladniki
utrudniajace wchlanianie jodu przez organizm.
Unikac natomiast rzezuchy.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-09 04:32:18

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) wrote:

>Ja ja kupuje w Hicie, w Warszawie. Ale pewnie bywa tez w innych
>sklepach. Moze np. w sklepach z tzw. zdrowa zywnoscia.

W Krakowie jej nie zauwazylem ale moze nie szukalem dokladnie. Kazda sol
jaka widzialem w Krakowie miala napis, ze jest jowodana.

Lechu

RE: dzialka
Re: Robot kuchenny
Serwis Makaron - nowosci