Zawiasy drzwiowe z regulacją

1. Data: 2004-11-12 15:49:31

Temat: Zawiasy drzwiowe z regulacją
Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy istnieją, a jesli tak - to jakiej firmy, zawiasy do drzwi z
regulacja w 'poziomie'. Chodzi o to, ze w chwili obecnej mam zwykle
oscieznice metalowe, tzw. uniwersalne. No i okazalo sie, ze osobno
kupione drzwi nie wejda - brakuje tak na oko 1mm, ale podszlifowac sie
nie da. Poradzono mi, zebym wykrecil zawias i przespawal go o 2-3 mm 'w
prawo' i bedzie ok. Mnie akurat przespawywanie nie usmiecha sie i
wolalbym kupic zawias, ktory mozna na jakims mimosrodzie czy jakos
inaczej lekko przesuwac w poziomie o pare mm. Niestety w kilku sklepach
rozkladaja rece jak sie o cos takiego pytam i mowia, ze nie slyszeli o
czyms takim. Teraz nie wiem czy faktycznie nie ma takich zawiasow, czy
po prostu mam pecha co do sklepow.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr
l...@p...onet.pl

1. Data: 2004-11-13 15:23:04

Temat: Re: Zawiasy drzwiowe z regulacjš
Od: Włodek Chrzanowski <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Gmyr napisał(a):
> Witam,
>
> Czy istniejš, a jesli tak - to jakiej firmy, zawiasy do drzwi z
> regulacja w 'poziomie'.

każde
Chodzi o to, ze w chwili obecnej mam zwykle
> oscieznice metalowe, tzw. uniwersalne. No i okazalo sie, ze osobno
> kupione drzwi nie wejda - brakuje tak na oko 1mm, ale podszlifowac sie
> nie da.

jeżeli to rzeczywiście 1 mm, stuknij w zawias młotkiem :)
CIACH

a tak BTW jakie to drzwi a poprawniej skrzydło. W każdym skrzydle zawias
mocowany jest w sposób taki, żeby pozwalał na regulacje w poziomie, a to
przez proste wykonanie minimum jednego obrotu częścią zawiasu umocowaną
w skrzydle, lub przez zwolnienie śrub blokujących te część w skrzydle.
Obejrzyj je dokładnie

--
Pozdrawiam, Włodek Chrzanowski
ludzie, otwórzcie szafy i mówcie DO RZECZY

1. Data: 2004-11-13 21:40:51

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos, kiedys, a konkretnie w...@f...pl napisal...

> każde

To ciekawe, bo z tych które ogldałem to jedyną regulacją było kręcenie w
kolko. A mnie chodzi o regulacje taka: <--> poprzez przesuniecie tego
trzpienia w poziomie (mowie o czesci w oscieznicy a nie w skrzydle.

> jeżeli to rzeczywiście 1 mm, stuknij w zawias młotkiem :)
> CIACH

No wlasnie to nie dziala :) Bo po stuknieciu owszem, zamkna sie, ale po
2-3 razach zawias sobie lekko opada i znowu mam poblem ;(

> [...]
> przez proste wykonanie minimum jednego obrotu częścią zawiasu umocowaną
> w skrzydle, lub przez zwolnienie śrub blokujących te część w skrzydle.

Zawias w skrzydle jest juz dokrecony na maxa - nie mam mozliwosci
wykonania jeszcze jednego obrotu :(
W poniedzialek ide na warsztat i mi jednak przespawaja - mowi sie
trudno.

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2004-11-14 11:07:06

Od: Włodek Chrzanowski <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Gmyr napisał(a):
> [...]
> kolko. A mnie chodzi o regulacje taka: <--> poprzez przesuniecie tego
> trzpienia w poziomie (mowie o czesci w oscieznicy a nie w skrzydle.

przepraszam, nie zrozumiałem tego w ten sposób, ale z mojego
doświadczenia wynika, że takich ościeżnic chyba faktycznie nie ma,
pojawia się regulacja w pionie, a w poziomie w niektórych ościeżnicach w
których zawias jest przykręcany w świetle ościeżnicy można założyć podkładkę
>CIACH<
> No wlasnie to nie dziala :) Bo po stuknieciu owszem, zamkna sie, ale po
> 2-3 razach zawias sobie lekko opada i znowu mam poblem ;(

czy Twoje zawiasy nie są czasem przykręcane do ościeżnicy ?
>CIACH<
> Zawias w skrzydle jest juz dokrecony na maxa - nie mam mozliwosci
> wykonania jeszcze jednego obrotu :(

a może uda się od strony zamka trochę obstukać ościeżnicę?
> W poniedzialek ide na warsztat i mi jednak przespawaja - mowi sie
> trudno.

czy dobrze rozumiem, że ościeżnica nie jest jeszcze zamontowana ?

1. Data: 2004-11-14 17:00:00

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos, kiedys, a konkretnie w...@f...pl napisal...

> czy Twoje zawiasy nie są czasem przykręcane do ościeżnicy ?

Owszem - są.

> a może uda się od strony zamka trochę obstukać ościeżnicę?

No niestety nie bardzo. Szlifowanie też odpadło.

> czy dobrze rozumiem, że ościeżnica nie jest jeszcze zamontowana ?

Jakby nie była zamontowana, to kupiłbym skrzydło z oryginalną ościeżnicą
:)

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2004-11-14 18:38:02

Od: Włodek Chrzanowski <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Gmyr napisał(a):
> Ktos, kiedys, a konkretnie w...@f...pl napisal...

> Owszem - sš.

a może by je tak po prostu odkręcić, wyjąć i zrobić *coś* z tym miejscem
w którym są mocowane, np. pilnikiem wyszlifować, jakieś podkładki

1. Data: 2004-11-30 07:39:59

Od: swieRZy <k...@k...asd> szukaj wiadomości tego autora

> Zawias w skrzydle jest juz dokrecony na maxa - nie mam mozliwosci
> wykonania jeszcze jednego obrotu :(

w miejscu zawiasu podetnij drzwi na głebokosć 2 mm i dokręć - nie powinno
zbytnio rzucać sie w oczy a będzie skuteczne

Jakie są ceny...
indesit zmywarka
Wortale budowlane - badania
tynk akrylowy a lamperia