Zazdrosc

51. Data: 2003-03-08 16:26:03

Temat: Re: Zazdrosc
Od: "puchaty" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b4d5b2$bnl$1@news.onet.pl...
> To naprawdę nie jest niemozliwe,
> wystarczy tylko bardziej kochać niż mieć tę drugą osobę

Zgoda - do tego się to sprowadza: kochać - nie mieć. I to nie tylko drugą
osobę ale Wszystko (i siebie).

puchaty

52. Data: 2003-03-08 16:31:38

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Piotr" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jestem zaskoczony iloscia odpowiedzi na temat zazdrosci.
> Mysle, ze wiekszosc tu piszacych jest zazdrosna o swoja druga polowe tylko
> sie nie przyznaje.

Skąd ta pewność ?

>Fakt z mojego postu wynika ze chodzi mi o tesknote i
> martwienie sie o ukochana, ale tez jest troszke zazdrosci. Teraz kilka
faktow
> dla Duni. Pracuje z ukochana w jednej firmie. Jedzie nie sama lecz z
jednym z
> pracownikow.

Przystojnym ?

> Jeszcze raz dziekuje prawie wszystkim za bardzo ciekawe, madre i majace
tresc
> odpowiedzi. Jej wyjazd ma sie odbyc w lipcu.

Wydaje mi się że powinieneś się mocno zastanowić nad swoim uczuciem.
Do lipca jeszcze wiele może się zdarzyć, naprawdę nie rozumiem jak można
zamiast zajmować się tym co będzie robic do lipca, teraz zadręczać się
jakąś urojną obawą tak naprawdę nie wiedzieć o co.
Jak się tego nie pozbędziesz osoba , która tak mocno "kochasz"
odczuje że coś jest nie tak. Najbliżsi dobrze nas znają więc pójdzie jej to
łatwo.

Ciekawe co jej powiesz, gdy zapyta się kochanie co się stało?
Po drodze może pojawić się jakieś dziwny układ niezbyt dobrych sytuacji
i kłotnia będzie gotowa. I podzielisz się w złości swoimi obawami.
Może to bardzo czarny scenariusz ale calkiem prawdopodobny.

Jacek

53. Data: 2003-03-09 09:12:31

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Zygmańska" <j...@s...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> lodówce

> Wiesz co, ja w takim razie dopiszę - to w ogóle nie jest facet.

Mnie po przeczytaniu tej relacji też oczy lekko wyskoczyły. Jakoś sobie nie
wyobrażam, żeby tak się mógł zachowywać dorosły, normalny człowiek. Jeśli ma
jakieś problemy i się leczy, to autorka mogła to zaznaczyć...

JoP

54. Data: 2003-03-09 09:14:03

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agati(Aga)" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Niestety w zyciu tak jest, ze dobre hasła czesto wykorzystuje sie w złej
> sprawie.
> Spójrz na nie obiektywnie, bez uprzedzen ....

No ja właśnie nie mogę przeboleć, że naziści go używali, bo gdyby było
neutralne, to chyba bym je sobe gdzieś wytatuowała.

JoP

55. Data: 2003-03-09 11:00:45

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agati(Aga)" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> No ja właśnie nie mogę przeboleć, że naziści go używali, bo gdyby było
> neutralne, to chyba bym je sobe gdzieś wytatuowała.

To się nazywa _pracocholizm_, nie - wolność.
Sowa

56. Data: 2003-03-09 13:19:14

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> To się nazywa _pracocholizm_, nie - wolność.

Pracować tyle, żeby od nikogo nie być zależnym to pracoholizm? To w takim
razie serdecznie życzę pracoholizmu całemu naszemu pięknemu krajowi.

JoP

57. Data: 2003-03-10 07:04:03

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Zgoda - do tego się to sprowadza: kochać - nie mieć. I to nie tylko
drugą
> osobę ale Wszystko (i siebie).

No wreszcie ktoś mnie zrozumiał

Qwax

58. Data: 2003-03-10 09:15:55

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Pracować tyle, żeby od nikogo nie być zależnym to pracoholizm? To w takim
> razie serdecznie życzę pracoholizmu całemu naszemu pięknemu krajowi.

? To po co ten tatuaż? A jak zarobisz raz a dobrze, że Ci do końca życia
starczy na leżenie i dumanie - gdzie by tu jeszcze pojechać i co zobaczyć
(oczywiście można dumać nad wydaniem licznych pieniondzorków na co innego),
to co z nim zrobisz?
Ech, Tobie i sobie takiego "zarobkowania" życzę :-)))

Sowa
"Wolność ma sens tylko wtedy, kiedy jest wolnością narracji, a nie wolnością
w rzeczywistości, której to rzeczywistości po prostu nie ma. " :-)
Marcin Król - "Pies, kot i ja"

59. Data: 2003-03-10 13:20:14

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> "... o której pisał Św. Paweł w swej "Pieśni nad pieśniami" ("...miłość
> cierpliwa jest..." wszyscy to myślę znamy).

Po pierwsze, Pieśń nad Pieśniami to jedna z ksiąg Starego Testamentu, a
przywoływany przez Ciebie 13 rozdział I Listu do Koryntian określa się
mianem "Hymnu o miłości". Po drugie, tradycja chrześcijańska (i nie tylko)
zna rozróżnienie pomiędzy eros/amor a caritas. Tekst Pawła to opis czystej
caritas, za to w "Pieśni nad Pieśniami" dominuje eros. Ciekawie wypada
porównanie obu tekstów. Bo o ile u Pawła "miłość nie zazdrości", o tyle w
Pnp pojawiają się stwierdzenia o wiele bardziej "krwiste" i co by dużo nie
mówić - ludzkie, od których aż ciarki chodzą po plecach. Mam tu na myśli
znany fragment "jak śmierć potężna jest miłość/a zazdrość jej nieprzejednana
jak Szeol".
ER

60. Data: 2003-03-10 17:57:40

Od: "puchaty" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Po pierwsze, Pieśń nad Pieśniami to jedna z ksiąg Starego Testamentu, a
> przywoływany przez Ciebie 13 rozdział I Listu do Koryntian określa się
> mianem "Hymnu o miłości".

Dziękuję za zwrócenie uwagi. Faktycznie nie sprawdziłem - teraz będę
pamiętał.

puchaty

Czy waszym zdaniem ma to sens ??? Prosze o info
Kielce-wideofilmowanie
Krakow - usługi fotograficzne
Spelnianie marzen a dobro rodziny
czemu rodzina stała się polem gdzie poszukuje się patologii