Zdarcie lakieru ?

1. Data: 2008-05-10 20:19:18

Temat: Zdarcie lakieru ?
Od: Adam Foton <u...@o...plk> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dostalem stary tapczan drewniany. Chce go odswiezyc.

Chcialem papierem sciernym przeszlifowac lakier i pomalowac ponownie.
Jest to jakies nitro. Tam gdzie lakier slabiej trzymal lub byl cienszy
badz tez deski maja wybrzuszenia wytarl sie do golego drewna. A gdzie
indziej jest twardy jak szklo. Zostalo mi zatem zdzierwanie calegoo
lakieru do drewna - bo inaczej wytarte plamy wygladaja nieestetycznie.

Po paru godzinach mialem dosc, poszlo pelno papieru sciernego a do konca
jeszcze pelno roboty.

Jak zedrzec lakier ?
Szlifierka odciazy miesnie, ale pojdzie pelno plotna/papieru na zdarcie.

Moze wczesniej uzyc 'skansola' lub innego preparatu do usuwania warstw
malarskich ?
A moze opalarka ? (nie opale drewna ?)

Wiekszosc powierzchni jest plaska, ale sa rowniez zaglebienia,
zaokraglenia, fazki (pilnuje, aby ich nie wyokraglic).

PS. Ten tapczan to nie jest jakis cenny zabytek, podoba mi sie ze
wzgledow funkcjonalnych. Ma wyciagana druga lezanke, rame i materac na
wymiar, da sie go rozebrac na czesci, kazda czesc ma uchywt
transportowy. Jezeli roboty bedzie pelno, to lepiej wyjdzie mi kupic
deski i samemu 'podronbic' konstrukcje.

AF

2. Data: 2008-05-10 22:05:04

Temat: Re: Zdarcie lakieru ?
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 May 2008 22:19:18 +0200, Adam Foton
<u...@o...plk> wrote:

> [...]
>jeszcze pelno roboty.
>
>Jak zedrzec lakier ?
>Szlifierka odciazy miesnie, ale pojdzie pelno plotna/papieru na zdarcie.

kiedys zrywalem lakier z calego biurka
wiertarka + nakladka szlifierska (takie kolo nakladane na glowice) +
kilka okraglych papierow sciernych - idzie jak burza, a koszt 3 czy 5
(nie pamietam teraz ile zuzylem) okraglych papierow sciernych nie jest
duzy,w azne tylko zeby w miare dobrze dobrac grubosc ziarna papieru

pozdarwiam,
Cyb

3. Data: 2008-05-10 22:05:41

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Maj, 22:19, Adam Foton <u...@o...plk>
wrote:
> [...]
> wymiar, da sie go rozebrac na czesci, kazda czesc ma uchywt
> transportowy. Jezeli roboty bedzie pelno, to lepiej wyjdzie mi kupic

opalić po zdjeciu tapicerki a szlifowania i tak nie ominiesz - przed
szpachlowaniem, bejcowaniem i malowaniem, choć można zedrzec do
"żywego" i na fronty nakleić fornir lub zalaminować.

4. Data: 2008-05-13 13:44:51

Od: dexth <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:
> [...]
> wymiar, da sie go rozebrac na czesci, kazda czesc ma uchywt
> transportowy. Jezeli roboty bedzie pelno, to lepiej wyjdzie mi kupic
Moze troche przesadzasz. Nie zdzieraj tam gdzie jest dobrze. Te
miejsca gdzie zdarles, jak to okresliles "do golego" zamaluj bejca do
drewna. Jest tego spory wybor. Nastepnie zamaluj bejcowane
powierzchnie lakierem. Mozna dwa razy. Po wyschnieciu lakieru
przetrzyj drobnym papierem ok 150 caly tapczan, ten stary lakier tez.
Teraz jeszcze trzeba przetrzec wilgotna scierka, wysuszyc i
polakierowac calosc. Nawet jak bejca nie bedzie idealnie podobna, to i
tak efekt bedzie lepszy, niz jakbys zmienil okleine. Ostatnio robilem
drzwi wejsciowe. Widac ze nie nowe, ale powierzchnie swieca jak na
meblach w muzeum.

pozdr dexth

5. Data: 2008-05-13 13:49:23

Od: dexth <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Maj, 15:44, dexth <d...@i...pl> wrote:

> [...]
> tak efekt bedzie lepszy, niz jakbys zmienil okleine. Ostatnio robilem
> drzwi wejsciowe. Widac ze nie nowe, ale powierzchnie swieca jak na

Jeszcze zapomnialem dopisac. Jezeli sa jakies ubytki, albo grubsze
pekniecia, to trzeba uzupelnic szpachla do drewna, tez np. w
Castoramie jest duzy wybor kolorow.

Płyty i piekarniki bez 3-ciej fazy.
deski pomeblowe, listwy, czyli drewno za darmo
Z SCP
Okapy Akpo
Zmywarka: Bosch czy Electrolux