Żelazo

11. Data: 2002-05-24 12:32:06

Temat: Re: Żelazo
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek W" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości
news:ackeaa$lmq$2@news.tpi.pl...
> Użytkownik "Anastazja" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> Chyba szpinak ma dużo żelaza?

> Nie pamiętam dokładnie, ale zalecana dawka to chyba 15
> mikrogramów?

Z tabel wynika, że 18 miligram.
Jeśli polujesz na żelazo, to podam, gdzie jest go dużo:

Soczewica czerwona 5,8
Soja 8,9
Pietuszka liście 5,0
Fasola biała 6,9
Otręby pszenne 14,9
Płatki kukurydziane wzbogacone (?) 14,0
Sardynka w oleju 2,7
Wątróbka kurczaka 9,5
'' wieprzowa 18,7
Żółtko jaja kurzego 7,2
Szpinak 2,8

Tylko zaznaczam, że wybierając produkty "pod" żelazo, zjadasz również
mnóstwo innych składników razem z nim niekoniecznie potrzebnych organizmowi.

A propos szpinaku, pietruszka ma prawie wszystkiego o wiele więcej.

12. Data: 2002-05-24 17:48:38

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anastazja" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> Kochani grupowicze!
>
> Zaproponujcie mi jakąś dietkę skutecznie uzupełniającą niedobór żelaza.
> Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi :)).

Kochany grupowicz odpowiada:
Nac pietruszki i zoltko. Dwa dobre zrodla d o b r z e przyswajalnego
zelaza. Oznaczanie zawartosci tego pierwiasta w poszczegolnych produktach ma
polowiczny sens, poniewaz zawartosc nie rowna sie przyswajalnosc.
Proponuje codziennie zjadac sporo natki, np w duecie z pomidorem. U mnie
zadzialolo blyskawicznie.
Iza

13. Data: 2002-05-24 17:58:23

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomnialam dodac, ze zelazo lepiej sie wchlania w towarzystwie wit. C,
natomiast substancje rugujace ten cenny pierwiastek to cukier rafinowany,
sol, biala maka i nadmiar mleka.
Na niedobory zelaza cierpia (poza ciezarnymi i karmiacymi matkami)
najczesciej kobiety unikajace miesa i jaj, zajadajace sie potrawami macznymi
i maczno-mlecznymi (nalesniczki, placuszki, buly, zupki mleczne, knedle,
racuszki i tym podobne zapychacze).
Srod przyczyn niedoboru zelaza nalezy wymienic rowniez mala aktywnosc
fizyczna !!!!

14. Data: 2002-05-30 12:12:20

Temat: Dzięki :)
Od: "Anastazja" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Anastazja" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> Kochany grupowicz odpowiada:
> Nac pietruszki i zoltko.... <cut>

Dziękuję uprzejmie za wszelkie otrzymane propozycje :)))

Pozdrawiam,
Anastazja

4.HIV - DŁUUUUGIE!
3. HIV - DŁUUUUGIE!