Re: Zerwane zareczyny

Data: 2004-08-20 11:10:15
Temat: Re: Zerwane zareczyny
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

Duch; <cg4f6c$df8$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> I chyba to jeszcze strach przed zadecydowaniem i wybranem konkretniej drogi,
> wiele osob nie chce/nie potrafi tego zrobic. Podobnie jest np. z wyborem
> studiow
> czy generalnie kierunku nauki. Raz wybierzesz i juz bedziesz to robil -
> wiele
> osob nie potrafi zadecydowac.

Tak się zastanawiałem, czy aby się nie pomyliłem w swojej ocenie -
jednak nie. Zauważ, że jedynym dostępnym jej kryterium [dostępnym znaczy
rozumianym emocjonalnie] jest jej własny lęk - i ten lęk jest wartością
poszczególnych wyborów - taka osoba POTRAFI SIĘ ZDECYDOWAĆ we własnym
wewnętrznym świecie, tyle że te decyzje prowadzą do minimalizacji
zagrożeń/lęków [jak by chciał niejaki Dąbrowski, z którym we wszystkim
się nie zgadzam - są to osoby na pierwszym stopniu rozwoju psychicznego]
- stwierdzenie pt. "nie potrafi się zdecydować" prowadzi tylko do
działań obronnych, bo:

- samo stwierdzenie jest nacechowane emocjonalnie negatywnie [a więc
znów lęk];

- osoba jest świadoma, że jednak decyzje podjęła, ale nie potrafi podać
kryteriów zrozumiałych dla otoczenia/odnoszących się BEZPOŚREDNIO do
przedmiotu wyboru [a nie do jej wewnętrznego świata
psychicznego/emocjonalnego/niewerbalnego];

Flyer - nie jestem specjalistą
--
Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101