Zgaga

11. Data: 2007-01-26 18:03:43

Temat: Re: Zgaga
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
news:oqo47pnulm4u$.u85ta4mqsndm$.dlg@40tude.net...

> Tłuszcze hamują wydzielanie soków trawiennych w żołądku, dlatego z
> produktami wysokobiałkowymi to niezbyt dobre połączenie.

> Często ludzie mają na tyle silny organizm i nie czują wpływu
> nieprawidłowego odżywiania. Zależy to zapewnie od witalności czy jak to
> tam
> zwać.

Tak, odpowiedziałeś mi w zupełności słowami: "Zależy to od witalności czy
jak to tam nazwać".
Odpowiedź bardzo konkretna i rzeczowa...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

12. Data: 2007-01-26 18:07:04

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> no to Ty! Jurek sie przeciez odzywia OPTYMALNIE i to najzdrowszy facet na
> swiecie, bo ta dieta na wszystko pomaga ;-) LOL

W poście ma się zazwyczaj coś do przekazania, albo odpowiedź na pytanie,
albo jakąś sugestię....
Odkrywczy nie jesteś, że ja odżywiam się optymalnie...
Pozdrawiam Jurek M.

13. Data: 2007-01-26 18:26:17

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Tłuszcze hamują wydzielanie soków trawiennych w żołądku, dlatego z
> produktami wysokobiałkowymi to niezbyt dobre połączenie.

To dlaczego Francuzi są najzdrowszym narodem w Europie i II-gim na świecie?
(po Japończykach)
Francuzi zjadają 160 g tłuszczu statystycznie na osobę/dziennie.
Zjadają ogromne ilości serów, które są i tłuste i mają dużą ilość białka.
Nie dopasowuj teorii do własnych potrzeb...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

14. Data: 2007-01-27 07:35:25

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Jan 2007 19:26:17 +0100, Jurek napisał(a):

> [...]
> Zjadają ogromne ilości serów, które są i tłuste i mają dużą ilość białka.
> Nie dopasowuj teorii do własnych potrzeb...:)))

Ja też zjadam tłuszcz ale nie łączę go ze wszystkim, bo prędzej czy później
siły witalne organizmu się wyczerpują.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

15. Data: 2007-01-27 09:52:45

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też zjadam tłuszcz ale nie łączę go ze wszystkim, bo prędzej czy
> później
> siły witalne organizmu się wyczerpują.

Absolutnie nie zgadzam się z tym. Węglowodany (czyli węgiel o symbolu C)
połączeniu z tlenem w organizmie powstaje CO2, czyli dwutlenek węgla. Przy
jedzeniu nadmiaru węglowodanów powstają też inne gazy: etan, metan, butan.
Organizm musi się ich pozbyć, potrzebuje na to bardzo dużo energii. Tym
bardziej, że energia u ludzi tradycyjnie odżywiających się jest wiadomo - z
glukozy. Organizm musi ten węgiel zamienić na procesy energetyczne. 1 g
węgla daje 7,8 kcal. A więc energia z glukozy jest bardzo krótkotrwała.
Natomiast osoby, które spożywają duże ilości tłuszczu zwierzęcego, a bardzo
mało węglowodanów, tłuszcz jest od razu gotową energią dla organizmu.
Energia ta jest właśnie bardzo długo w organizmie (wbrew temu co napisałeś
w powyższym poście), bo tłuszcze zwierzęce długo zalegają w organizmie. 1 g
wodoru (mam na myśli tłuszcze o najdłuższych łańcuchach) daje aż 34 kcal.
A wodór w połączeniu z tlenem - daje czystą wodę. Organizm nie ma co
utylizować.
Jak wygląda kwestia fizjologii produkcji energii u człowieka? Przede
wszystkim do jej wytwarzania nie są potrzebne węglowodany. A dla niektórych
narządów właśnie tłuszcz jest bardziej odpowiednim źródłem energii. Nauczono
nas uważać, że diety niskotłuszczowe są zdrowe dla serca. A to jest ostatnia
bzdura!!! Najlepszym źródłem energii dla serca jest tłuszcz nasycony
wodorem!!!
Węglowodany mają bardzo niewielki udział w procesach energetycznych
podtrzymujących czynności serca, a preferowanym przez nie źródłem energii
jest tłuszcz nasycony.
Mitochondria są tak zbudowane, by do produkcji energii wykorzystywać
tłuszcz!.
Cząsteczka tłuszczu daje więcej ATP, a więc i energii aniżeli cząsteczka
cukru. Aerobowe utlenianie wewnątrz mitochondrium da w wypadku
sześciowęglowej cząsteczki kwasu tłuszczowego 40 cząsteczek ATP. Daje to
wzrost do 8 cząsteczek ATP na jeden atom węgla cząsteczki tłuszczu. To jest
dowód, że tłuszcz w porównaniu z węglowodanami jest pokarmem o wiele
bardziej wydajnym energetycznie.
Obecność ketonów we krwi i moczu, określana mianem ketozy, zawsze była
uznawana za stan niepożądany, związany z głodem. Choć to prawda, że ketony
powstają w warunkach przegłodzenia, to jednak tworzą się także w innych
okolicznościach - jednak nie w razie spożywania nadmiaru węglowodanów!
Węglowodany hamują metabolizm tłuszczów, dlatego ketony się nie tworzą.
Powstają one z tłuszczów pod nieobecność węglowodanów i są materiałem
energetycznym dla komórek. Dzieje się tak również przy dużym spożyciu białek
i tłuszczów, a trudno takie warunki określić mianem głodu.
Pozdrawiam Jurek M.

16. Data: 2007-01-28 05:47:02

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Jan 2007 10:52:45 +0100, Jurek napisał(a):

> Absolutnie nie zgadzam się z tym. Węglowodany (czyli węgiel o symbolu C)
> połączeniu z tlenem w organizmie powstaje CO2, czyli dwutlenek węgla. Przy
> jedzeniu nadmiaru węglowodanów [...]
Czy ja coś pisałem o jedzeniu węglowodanów?

17. Data: 2007-01-29 22:51:32

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedzeniu nadmiaru węglowodanów powstają też inne gazy: etan, metan, butan.
> Organizm musi się ich pozbyć, potrzebuje na to bardzo dużo energii.

Jurek!!! Co Cie tak nakrecilo z ta dieta Kwasniewskiego? Kase dostajesz
za pisanie tych bzdur? Jak swiat stary, ludzie jedli jedza i beda jedli
weglowodany, tluszcze i bialka i jakies skrajnosci nie sa dobre, a ta
Twoja dieta to jest juz skrajnosc nad skrajnosciami. Co do tych
weglowodanow i CO2 to co z kwasow tluszczowych i aminokwasow nie
powstaje CO2? a z tym metanem, etanem, butanem to juz Cie ponosi. Jaka
to wielka enegria musi byc wykorzystana aby "puscic bąka"? Bo chyba nie
masz na mysli szlaku metabolicznego typu Cykl Krebsa?

18. Data: 2007-01-29 23:26:23

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno. Twoja rozprawka ladnie wyglada ale jest wielce niekompetentna

> [...]
> Węglowodany mają bardzo niewielki udział w procesach energetycznych
> podtrzymujących czynności serca, a preferowanym przez nie źródłem energii

To prawda, ale tylko w odniesieniu do samego miesnia sercowego, tzn do
jego pozyskiwania energii, ale juz inna kwestia sa naczynia krwionosne i
miazdzyca, a o to jest caly szum jesli chodzi o chorobe wiencowa i to z
czego serce ma energie do pracy to juz nieistotna sprawa. A moze
napiszesz cos o czerwonych krwinkach i ich zapotrzebowaniu na energie?
Tez tluszczami bedziesz je karmil?

> [...]
> wzrost do 8 cząsteczek ATP na jeden atom węgla cząsteczki tłuszczu. To jest
> dowód, że tłuszcz w porównaniu z węglowodanami jest pokarmem o wiele

Nie bede sie dokladnie rozpisywal w liczenie ATP jakie powstaje z
weglowodanow a jakie z kwasow tluszczowych, ale prawda jest ze kwasy sa
duzo bardziej energetyczne, ale co z tego? Jesli glukoza jest niezbedna
do zycia. W duzym uproszczeniu, o samej glukozie da sie życ, o samych
tłuszczach nie, jesli chodzi o katabolizm.

> [...]
> energetycznym dla komórek. Dzieje się tak również przy dużym spożyciu białek
> i tłuszczów, a trudno takie warunki określić mianem głodu.

Całe szczescie ze ciała ketonowe sie tworza, bo gdyby nie to w przypadku
braku glukozy(weglowodanów) mozg umarlby dosc szybko, gdyz nie preferuje
on tak polecanych przez Ciebie tluszczow(pomijam kwestie gliceryny w
tłuszczach, gdyz z niej sa zbyt male ilosci energi ktora moze zasilic mozg)

Aha napisales ze powinno sie ograniczyc weglowodany do 60/70g/dobe, co
Ty na to ze sam mozg potrzebuje dziennie min 120g czystej glukozy?

Pozdrawiam Kamil

19. Data: 2007-01-30 11:12:48

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kk11" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> Aha napisales ze powinno sie ograniczyc weglowodany do 60/70g/dobe, co Ty
> na to ze sam mozg potrzebuje dziennie min 120g czystej glukozy?

Jeżeli sam mózg potrzebuje, jak piszesz, 120 g czystej glukozy, to jak
funkcjonują wszyscy na diecie optymalnej? Zjadamy 0,8 g węglowodanów na 1 kg
wagi należnej. Czyli niskie kobiety, np. 150 cm, potrzebują tylko 40 g.
Ja zjadam (70kg wagi) ok. 60/70 g cukrowców na dobę.
Moje pytanie...dlaczego, nie tylko żyją, ale czują się świetnie i maja
doskonałe wyniki wg akademickiej medycyny? Niektórzy funkcjonują na diecie
optymalnej ok. 35 lat.
Pozdrawiam Jurek M.

20. Data: 2007-01-30 11:20:33

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał(a):

> [...]
> Moje pytanie...dlaczego, nie tylko żyją, ale czują się świetnie i maja
> doskonałe wyniki wg akademickiej medycyny? Niektórzy funkcjonują na diecie

Bo "jadą" na ciałach ketonowych, i to byloby potwierdzeniem ze ich mozgi nie
funkcjonuja prawidlowo i stosuja dalej taka diete:)(zart)
Tak czy inaczej to nie jest najlepsze dla mozgu, gdyz dla niego
optymalna jest glukoza, a ciala ketonowe to taki rodzaj zabezpieczenia
przed smiercia.

guzek w okolicy odbytu-co z tym dalej zrobić?
Koniec z oszołomami? ;)
Pigułki a ciąża
Salmonella u małego dziecka
Nagłośnia