Zgwałcona kobieta jak ukrzyżowany Jezus

241. Data: 2008-11-18 21:54:23

Temat: Re: Zgwałcona kobieta jak ukrzyżowany Jezus
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Dlatego najlepiej, jak ja, przyjaźnić się z mężem :-)

a kiedy bidak nie ma na diamenty?

--
16.11.2008 z dzisiejszej próby
http://www.lastfm.pl/music/max+km+trener/Pan+Krzyszt

242. Data: 2008-11-18 21:56:12

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Uniknęłam wszelkich przykrych doświadczeń, nie oczekując przyjaźni - a
> najprawdopodobniej rozumiemy oboje przyjaźń zupełnie inaczej, stąd
> niemożność wspólnych ustalen :-)

Możność jest, tylko Ty nie lubisz podkopywać własnych przekonań

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

243. Data: 2008-11-18 22:00:47

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1 pisze:

> Możność jest, tylko Ty nie lubisz podkopywać własnych przekonań

zdaje się, że przeważająca większość ludzi dorosłych nie lubi tego typu
podkopów.

244. Data: 2008-11-18 22:02:47

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> O! Właściwie to chyba zmieniam zdanie. Tutaj za istotne widziałabym przede
> wszystkim kontakty z _tą_samą_ płcią. Jeśli kobieta ma niepoukładane
> stosunki z innymi kobietami, to nie będzie umiała się pogodzić z
> przemijaniem. Jeśli kobieta w innych kobietach widzi tylko potencjalne
> konkurentki, albo uważa, że one tylko tak ją postrzegają, to nie zgodzi
> się z utratą własnej atrakcyjności. Bo nie wykształci żadnego innego
> sposobu komunikowania się, niż przez "kody" płciowości. Dlatego tak ważna
> dla kobiet jest przyjaźń między nimi. Zaczyna się zwykle od mamy.

To ciekawe, nie pomyślałem o tym w ten sposób. Brzmi wiarygodnie, zapamiętam
;)

> No tak, to jest trudne do zniesienia. Ikselka wydaje mi się zachłyśnięta
> tą swoją religijnością. Musi to z niej jakoś ujść.
... i jak cebe twierdzi, że to nie ma nic wspólnego z dewocją, tylko
indywidualną hmm... niezależnością światopoglądową ...
Ok, i niech tak zostanie.

245. Data: 2008-11-18 22:08:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Nov 2008 22:42:04 +0100, medea napisał(a):

> [...]
> Nie jest zaprzeczeniem. Ja mam po prostu trochę inne wyobrażenie
> przyjaźni. Nie idealizuję jej ponad ludzkie siły. Mówiąc o prawdziwej
> przyjaźni między kobietami, miałam na myśli raczej "duchowe"
> porozumienie między nimi, zrozumienie, akceptację, wspólną zabawę,
> zaufanie rozumiane jako brak obaw, brak poczucia stanowienia
> konkurencji, rywalizacji. Musiałabym się dłużej zastanowić, jak to
> opisać, ale nie chodzi mi w sumie o taką wzniosłą bohaterską przyjaźń na
> śmierć i życie, tylko czerpanie autentycznej przyjemności z przebywania
> z tą drugą kobietą. Chociażby przez jakiś czas.

Ach, więc nie myślimy o tym samym. Mam dosyć liczne damskie towarzystwo.
Znajome, dobre znajome i bardzo dobre znajome. Tak je klasyfikuję, ale
wszystkie one spełniają te warunki, które wymieniłas. Od przyjaźni wymagam
jeszcze więcej. A jeśli miłość (bo to się dla mnie łączy, w małżeństwie
np.), to tylko raz i po grób.

> Życie się często tak
> układa, że trudno jest zachować przez cały czas ten sam stopień
> zażyłości, nawet jeśli obie osoby żyją.
> Generalnie uważam, że taka przyjaźń wiele uczy. Sądzę, że przynajmniej
> mnie wiele nauczyła.
> Przyjaźń z facetem, to zupełnie co innego. Też na pewno dużo daje, ale z
> zupełnie innej strony.

Miałam na myśli przyjaźń z facetem w małżeństwie. To rzadkie zjawisko.

> Aha.

> Co to znaczy, że nie jesteś religijna?

Religijność to przewaga zachowań/postaw/przemyśleń zgodnych z uprzednio
przyjetą wiarą nad ogólnożyciowymi. W tym rozumieniu nie jestem religijna.
To, jak żyję, nie jest podyktowane religią, jest tylko z nią zbieżne. Moja
fascynacja religią jest wtórna - odkryłam po prostu w którymś momencie
życia, poznawszy bardziej jej założenia, że sama z siebie, bez niej, nie
znając jej wcześniej, żyję zgodnie z nią. To było olsnienie: zrozumiałam,
że religia to nie narzucone ludziom nie wiadomo dlaczego zasady, lecz
odwrotnie: łączność między ludźmi żyjącymi wg pewnych zasad i wspólne ich
uznawanie oraz przekazywanie sobie nawzajem :-)

246. Data: 2008-11-18 22:08:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Nov 2008 22:46:45 +0100, Redart napisał(a):

> Ale to miała być pułapka na trenera, a tu znowu wieloryb sieci rwie ...

Dobra, to mi zaznaczaj jakoś te swoje pół-łapki :-)

247. Data: 2008-11-18 22:13:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Nov 2008 22:54:14 +0100, Redart napisał(a):

> 1. Po co miał odruchy wygaszać ? Żeby sobie wstydu na krzyżu nie narobić ?
> Znaczy się szatka miała go estetycznie okrywać do końca ?

Boszsz, widzisz i nie grzmisz :-)
Przecież to było zgryźliwe, co napisałam.
Nosz, powtarzam, przecież Chrystus nie umarł nagle. Te odruchowe reakcje,
do których się z takim upodobaniem i ciekawością dziecka przyczepiłeś,
pojawiają się w momencie przerwania rdzenia kręgowego w sposób nagły. Jak
można jasniej wytłumaczyć, żeby dziecko zrozumiało...

> (...)
> Pomyśl sobie, że właśnie o to przez emocje m.in. zażenowania bardzo
> blisko obcujemy z cierpieniem Chrystusa - w takiej właśnie ludzkiej postaci.
>
> Możesz się przyłączyć (tyle, że chyba już kończymy ...), a możesz obcować
> po swojemu - w sposób 'nieżenujący' i 'nienaiwny'.

Wasze obcowanie z cierpieniem Chrystusa w ten a nie inny sposób wynika
raczej z niedoczytania na temat Jego śmierci. Jest na ten temat sporo w
literaturze katolickiej i naukowej, może kiedyś wam cos wyszukam.

248. Data: 2008-11-18 22:14:16

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odwrotnie: łączność między ludźmi żyjącymi wg pewnych zasad i wspólne ich
> uznawanie oraz przekazywanie sobie nawzajem :-)

IMHO religijność to przede wszystkim dobra, szczera łączność z samym sobą.
Pełna łagodności ale też przejrzystości i uwagi. Dobra łączność z innymi
ludźmi
jest bardziej jako 'nagroda' dla dobrze wykonanej pracy w tym miejscu.
Inaczej
tworzą się kółka wzajemnej adoracji - i wszystko jedno czy wokół religii,
czy wokół czegoś innego.

249. Data: 2008-11-18 22:14:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Nov 2008 22:54:23 +0100, tren R napisał(a):

> a kiedy bidak nie ma na diamenty?

Kiedyś nie miał - i też się przyjaźniliśmy.

250. Data: 2008-11-18 22:14:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Nov 2008 22:56:12 +0100, adamoxx1 napisał(a):

> Możność jest, tylko Ty nie lubisz podkopywać własnych przekonań

Podkop swoje, czemu to ja mam kopać?
:-)

Lubię Piaseckiego :)
2012 - koniec świata?