Zielone-co to jest ??

1. Data: 2001-05-29 17:52:20

Temat: Zielone-co to jest ??
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ostatnio zauważylam na drzewkach owocowych i krzewach jakies seledynowe
robactwo. czy to jest szkodliwe? Jesli tak to czym je tepic? Czy moze mam sie z
tym czyms zaprzyjaźnic?
pozdrawiam Ania

2. Data: 2001-05-30 07:25:16

Temat: Re: Zielone-co to jest ??
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> robactwo. czy to jest szkodliwe? Jesli tak to czym je tepic? Czy moze mam sie z

Seledynowe powiadasz? Male, plaskate, pokraczne? To mszyce - jak koniecznie chcesz,
to mozesz sie zaprzyjaznic (ale musisz wtedy zrujnowac sie na pozegnalny bal dla
roslin).

Pozdrawiam,
robal.

3. Data: 2001-05-30 08:46:56

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych >
> [...]
koniecznie chcesz,
> to mozesz sie zaprzyjaznic (ale musisz wtedy zrujnowac sie na pozegnalny

Moze tak a moze nie, jesli miekkie,nieruchawe
i tworza kolonioet o pewnie tak,
ale moga byc tez takie seledynowe zuczki,
niestety nie wiem czy szkodliwe.

Aniu opisz blizej lokatorów twoich drzewek.

Pozdrawiam Anka
--
--------------------------Z motyka na slonce----------------------
poprawny adres s...@f...edu.pl

4. Data: 2001-05-30 15:53:36

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale moga byc tez takie seledynowe zuczki,
> niestety nie wiem czy szkodliwe.
>
> Aniu opisz blizej lokatorów twoich drzewek.

Nie wiem czy sa miekkie czy twarde, bo ich nie dotykalam! (brrr). Z tego co
zaobserwowalam, sa chyba malo ruchliwe. Czasami jest ich kilka, ale nie w kupie.
Sa duzo wieksze od mszyc (przynajmniej tych czarnych, ktore znam). Ich wielkosc
trudno mi okreslic, moze wielkosci lebka od zapalek. Nie sa pekate tylko lekko
wydluzone.To tyle co zdazylam zauwazyc, biorac pod uwage fakt, ze na widok
robala dostaje okropnych dreszczy i najchetniej ucieklabym gdzie pieprz rosnie.
Pozdrawiam Ania

5. Data: 2001-05-31 17:45:42

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]
> robala dostaje okropnych dreszczy i najchetniej ucieklabym gdzie pieprz

Ale jak Ci sie wydaje, czy mają pancerzyk jak żuczki,
bo to moje seledynowe jest żuczkowate i jak łebek
od dużej porządnej zapałki.
Pytanie o miękkość lub jej brak dotyczylo obecności pancerzyka.

Pozdrawiam Anka

--
--------------------------Z motyką na słońce----------------------
poprawny adres s...@f...edu.pl

6. Data: 2001-05-31 19:28:48

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam Anka
>
> Moje chyba jest bez pancerzyka. Jutro przyjrze sie temu dokladnie, bo jade na
dzialke. Dzisiaj widzialam zdjęcie zielonej mszycy i to moje bardzo mi to
zdjecie przypomina.

Pozdrawiam Ania

-

7. Data: 2001-06-01 15:51:49

Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to jeśli mszyce to przed wyjazdem zaopartz się w Pirimor
to chyba najlepiej, bo selektywnie dziala tylko na mszyce
i nie wytrujesz pozytecznych.
Jeśli nie mszyce, a stwierdzasz , ze jednak nie służą roślinom
to może Decis, czy inne Karate. Maja dosyc szerokie spektrum.

Decis ostatnio sprzedawali w opakowaniach po 5 fiolek x4ml.
1 fiolka na 10l wody.

Pozdrawiam Anka
--
--------------------------Z motyką na słońce----------------------
poprawny adres s...@f...edu.pl

8. Data: 2001-06-01 17:07:39

Temat: Sosna błotna- co to za dziwo?
Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

No i mam zapytanie co to takiego ta sosna błotna. Kupilam bo wydalo mi sie
rewelacyjne ale jak pielegnowac?
Moze ktos mial juz z tym stycznosc wczesniej albo moze polecic jakas
literature, bo w mojej ubogiej biblioteczce brakuje jeszcze pozycji ktora
zawieralaby opis tej rosliny.
Inna rzecz ze na poczatku mialam duze zastrzezenia co do " sosnowatosci "
tego stwora. Bardziej przypomina kepe trawy.
Czekam na pomoca dlon.
Iza Wójcik

9. Data: 2001-06-04 13:49:26

Temat: RE: Sosna błotna- co to za dziwo?
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Witam.
Dłon Ci podam ale problemu prawdopodobnie nie rozwiaze.
O ile mi wiadomo sosny rosna w suchych warunkach srodowiska podobnie jak
jalowce i sa roslinami swiatlolubnymi.
Z blotnych znam Ledum palustre (bagno pospolite)
Emys orbicularis (zolw blotny)
Taxodium distichum (Cyprysnik błotny)
Zastanow sie na 1 i 3 ,gdyz 2 jest raczej watpliwa :-))))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940