Ziemia do iglaków

1. Data: 2006-06-17 10:28:36

Temat: Ziemia do iglaków
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Posadzilam ostatnio sporo iglaków przy użyciu gotowej ziemi do iglakow,mam do
posadzenia jeszcze kilka roślin,jak można samemu przygotować taką mieszankę?
Czy wystarczy zmieszać kwasny torf z ziemia ogrodową(glino-piasek ;) w
proporcji 1:2 i dodać nawóz do iglaków?
Mam do posadzenia koreankę,świerk srebrny karlowaty,jalowce płożace,poza tym
inne:bluszcz,ostrokrzewy,bukszpan,berberysy,ligustry
-czy do nich wystarczy
tzw.ziemia uniwersalna?
L.

2. Data: 2006-06-17 20:01:34

Temat: Re: Ziemia do iglaków
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do posadzenia koreankę,świerk srebrny karlowaty,jalowce płożace,poza tym
> inne:bluszcz,ostrokrzewy,bukszpan,berberysy,ligustry
> [...]

Ziemia uniwersalna dla takich roślin to duży luksus,
no chyba, że masz naprawdę bardzo ubogą ziemię,
jeśli tak to dodaj trochę czegoś lepszego,
choćby ziemi uniwersalnej :-))
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2006-06-17 22:21:04

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ziemia uniwersalna dla takich roślin to duży luksus,
> no chyba, że masz naprawdę bardzo ubogą ziemię,
> jeśli tak to dodaj trochę czegoś lepszego,

A co z iglakami?Torf+piasek+nawóz wystarczy?I czy dodawać nawóz teraz,czy
dopiero podsypać nim iglaki na wiosnę?
Dziękuję za pomoc,L.

4. Data: 2006-06-18 07:33:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Secretgarden" <s...@t...pl> napisał w
wiadomości news:1827.000001e3.44948050@newsgate.onet.pl...

> A co z iglakami?Torf+piasek+nawóz wystarczy?I czy dodawać nawóz teraz,czy
> dopiero podsypać nim iglaki na wiosnę?

Wiosną - jeśli posadzisz rośliny na dobrze przygotowanym stanowisku, to
zupełnie wystarczy:) I skoro już mowa o ziemi - zgadzam się z Bogdą, przy
okazji pamiętaj, że dołki powinny być dużo większe niż pojemność doniczki, w
których rośliny teraz rosną.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-06-18 20:04:20

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okazji pamiętaj, że dołki powinny być dużo większe niż pojemność doniczki, w

Problem w tym,ze rośliny te mają byc posadzone w miejscu,gdzie jest(nędzna)
trawa,po usunięciu darni jest trochę piasku i dużo gruzu:((
jedna koreankę,sosny sadziłam w podobnym miejscu,wymieniałam całą ziemiespod
trawnika na mieszankę ziemi do iglakow i wykopanego piasku,ale nie stać mnie
na kolejne worki z gotową ziemią.W podobny sposób (we właściwej dla nich ziemi)
sadziłam wczesniej azalie,różaneczniki,paprocie,funkie,miodunki itp.,stąd
wyczerpały się moje fundusze,chociaż musze przyznac,że rośliny pięknie rosna i
kwitną :)

L.

6. Data: 2006-06-18 20:27:09

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Jun 2006 22:04:20 +0200, Secretgarden napisał(a):

> [...]
> wyczerpały się moje fundusze,chociaż musze przyznac,że rośliny pięknie rosna i

A moze po prostu tzreba dobierać rośliny do siedliska a nie odwrotnie?

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-06-18 20:39:38

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze po prostu tzreba dobierać rośliny do siedliska a nie odwrotnie?
>
> Pozdrawiam,
> Marta

Pod względem ekonomicznym tak byłoby lepiej,ale ogród juz był częściowo
urządzony(gdy go kupiliśmy 2 lata temu) i w znacznej części jako ogród
naturalistyczny,leśny(funkie,paprocie,orliki itp.),co mi się zawsze bardzo
podobało,na pozostałej części fragmenty nędzniutkiego trawnika i prawie zero
iglaków-zima ogród staje się ponury,stąd pomysł posadzenia roślin
zimozielonych.
L.

8. Data: 2006-06-18 20:51:34

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Jun 2006 22:39:38 +0200, Secretgarden napisał(a):

> [...]
> podobało,na pozostałej części fragmenty nędzniutkiego trawnika i prawie zero
> iglaków-zima ogród staje się ponury,stąd pomysł posadzenia roślin

A trawy?
Wiele bylin ładnie wygląda też zimą.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

9. Data: 2006-06-18 20:53:52

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A trawy?
> Wiele bylin ładnie wygląda też zimą.
>
> Pozdrawiam,
> Marta
Niestety,moje dzieci są uczulone na trawy,musiałam ich się pozbyć:(

10. Data: 2006-06-18 21:05:14

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 Jun 2006 22:53:52 +0200, Secretgarden napisał(a):

> Niestety,moje dzieci są uczulone na trawy,musiałam ich się pozbyć:(

To masz dwa wyjścia: albo płacić za ziemię albo sobie robić odpowiedni
kompost.

Pozdrawiam,
Marta
--