Zimowity zakwitły

1. Data: 2004-10-04 07:57:07

Temat: Zimowity zakwitły
Od: "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Niedawno kupiłem cebulki zimowita.
Wczoraj zaglądam do paczuszki a tu
zimowity kwitną! Bez ziemi, bez wody,
niemal bez światła. Co teraz z nimi zrobić?
Chyba nie wysadzać ich na dworze..?
Pozdrawiam
Wojtek

2. Data: 2004-10-04 08:30:09

Temat: Re: Zimowity zakwitły
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek napisał:

> Niedawno kupiłem cebulki zimowita.
> Wczoraj zaglądam do paczuszki a tu
> zimowity kwitną! Bez ziemi, bez wody,
> niemal bez światła. Co teraz z nimi zrobić?
> Chyba nie wysadzać ich na dworze..?

Jeżeli chcesz nacieszyc się kwiatami, które masz już "na stole",
to posadź je w niewielkie doniczki i naciesz oko w mieszkaniu lub na tarasie.
Po przekwitnieniu wysadź koniecznie do gruntu. Niech się bronią. ;-)
Przed zimą powinny się ukorzenić, aby z wiosną odtworzyć cebulki.

Pozdrawiam niejadalnie, ;-)
Zbyszek

3. Data: 2004-10-04 17:05:38

Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:4247.00000066.41610a10@newsgate.onet.pl...

> [...]
> Po przekwitnieniu wysadź koniecznie do gruntu. Niech się bronią. ;-)
> Przed zimą powinny się ukorzenić, aby z wiosną odtworzyć cebulki.

Nie pamiętam dokładnie - ale nie zjedz ich.
Mają kolchicynę i działa mutagennie.
Nie wiadomo na co może człowieka zmutować.
Działa jakoś dobrze na łuszczycę i przeciw komórkom rakowym.
To ostatnie zdanie tylko dla popisania się moją wiedzą.

Odpowiedź na to "Co mam zrobić"
J.K.

4. Data: 2004-10-05 07:56:25

Od: Antoni Konitz <a...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysadzic do gruntu i nie przejmowac sie. To u zimowitow normalne.
Ukorzenia sie przed zima i na wiosne wypuszcza liscie. Liscie maja
wysokosc rzedu 30 cm i zaschna w lipcu.
Antoni Konitz

Wojtek wrote:

> [...]
> Wczoraj zaglądam do paczuszki a tu
> zimowity kwitną! Bez ziemi, bez wody,
> niemal bez światła. Co teraz z nimi zrobić?

Wystawa w Krakowie - krótkie sprawozdanie.
Rok w ogrodzie !
Teresom
Dalie i liliowce
nowe zdjęcia - doniczkowe