Zioła - w jakich warunkach hodujecie?

1. Data: 2005-04-12 07:37:01

Temat: Zioła - w jakich warunkach hodujecie?
Od: "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Posialem kilka tygodni temu troche bazylii i oregano, postawilem na
parapecie od strony naslonecznionej, podlewam 2 razy w tygodniu dosc
obficie, no i rosnie.... Jest tylko male ale: bazylia jest bardzo slaba,
lamie sie na lodygach a niektore liscie maja takie zolte przebarwienia;
oregano jest za to bardzo male i karlowate choc ono moze po prostu rosnie
wolniej. Widzialem w supermarkecie gotowe roslinki w doniczkach i one maja
3-4 razy wieksze liscie od moich. Co robie zle? Poradzicie ? :) TIA

Pozdrav Mariusz

P.S. Mam jeszcze lubczyk ale on chyba rozwija sie dosc dobrze (tak mi sie
wydaje)

1. Data: 2005-04-12 08:12:10

Temat: Re: Zioła - w jakich warunkach hodujecie?
Od: Teapot <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
On Tue, 12 Apr 2005 09:37:01 +0200, "rajton"
<USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl> wrote:

> [...]
>wolniej. Widzialem w supermarkecie gotowe roslinki w doniczkach i one maja
>3-4 razy wieksze liscie od moich. Co robie zle? Poradzicie ? :) TIA
W normalnych warunkach bazylie w Polsce wysiewa sie
w poczatkach maja lub pozniej w zaleznosci od regionu. Wtedy dzien
jest zdecydowanie dluzszy niz w marcu. Lebiodka tez raczej w naturze
nie wschodzi w marcu.
W warunkach niedostatecznego (zbyt krotkiego) oswietlenia
rosliny sie "wyciagaja", sa slabe, blade i podatne na choroby, np.
zgorzel siewek, maczlika
Prawdopodobnie rosliny sprzedawane w hipermarketach sa hodowane w
warunkach zblizonych do naturalnych - ciepło + doswietlanie
specjalnymi lampami i z pewnoscia stosowane sa nawozy

>P.S. Mam jeszcze lubczyk ale on chyba rozwija sie dosc dobrze (tak mi sie
>wydaje)

I w moim ogrodku (nie parapetowym) lubczyk wzeszedl i wypuszcza nowe
silne listki.

Pozdrawiam, Marek

1. Data: 2005-04-12 10:56:19

Od: "Władca Much" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich doświadczeń kulinarno-hodowlanych ziół wynika że:
1. ziółka nie bardzo lubią duzo wody.
2. nie bardzo lubią nasłonecznienie.
3. co do doniczki i ziemi to sadziłem w różnych i nie ma chyba wiekszego
znaczenia.
4. nasionka trzeba wysiewać na głębokość około 1 cm.
Stosując się do tego co powyżej od kilku lat mam wiecznie zielony ogródek
ziołowy na parapecie.

PS. tyle że melisa mi nie wzeszła, a tkwi w glebie ponad 10dni :-(

1. Data: 2005-04-12 11:15:07

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W normalnych warunkach bazylie w Polsce wysiewa sie
> w poczatkach maja lub pozniej w zaleznosci od regionu.

moja bazylia ma już po 4 liści i ją badzo gesto wysiałam , przerywać ją
czy może pikować , czy zostawić taką gęstą ?
Tymianek rośnie ślicznie , rozmarym marnie , a rukola ostała się
nielicznie , chyba ją wschodnie słońce zabiło :((

pozdr Magda

1. Data: 2005-04-13 07:29:35

Od: "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. nie bardzo lubią nasłonecznienie.

No ale przeciez tam na poludniu Europy maja wiecej slonca niz u nas

Pozdrav Mariusz

1. Data: 2005-04-13 09:23:21

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl>

> No ale przeciez tam na poludniu Europy maja wiecej slonca niz u nas

Na parapecie?
Niby racja.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-04-13 15:14:45

Od: Teapot <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Apr 2005 11:23:21 +0200, "JerzyN"
<N0,007,SPAM@megapolis.pl> wrote:

>Użytkownik "rajton" <USUŃ_TO_mart74@_I_TO_TEŻ_gazeta.pl>

>Na parapecie?
>Niby racja.

Pewnie wazny jest kat padania promieni slonecznych, a i szyba szybie
nierowna - troche kurzu i juz mniejsze natezenie swiatla.

Niekoniecznie tez roslina musi dobrze sie czuc przy szybie rozgrzanej
promieniami slonca.

Pozdrawiam, Marek

1. Data: 2005-04-15 13:58:12

Od: "balta" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

własnie posadziłem tj 05.04 i dopiero po 10 dniach cos sie pokazało.
posadziłęm bazylie i oregano - stoi na parapecie ale w domu jest ciepło i
sporo słonca.
zobaczymy

--
Balta