Zmiana nazwiska

1. Data: 2004-01-06 10:44:40

Temat: Zmiana nazwiska
Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

zapewne jest to troche OT, al na swoje usprawiedliwienie mam tyle, ze
zadalam poobne pytanie na pl.soc.prawo i tam nie dostalam zadnej odpowiedzi.
Inna rzecz ze znalazlam je sobie w inny sposob :)

Szukam kogos, to zmienial nazwisko, badz wie co nieco na ten temat.

Ja chce zmienc swoje (wrococ do panienskiego) i tak naprawde poza
uzasadnieniem, ze wcaz uzywam swojego panienskiego nazwiska, ze z obecnym
czuje sie jak z naklejka, no i ze po prostu chce, to nie mam wiecej
uzasadnien.

Zastanawiam sie czy to wystarczy i jak to ujac w slowa. Niestety nie mam
polotu w pisaniu pism urzedowych.

Pomoze mi ktos?

Pozdrawiam

kinga

2. Data: 2004-01-06 11:05:09

Temat: Re: Zmiana nazwiska
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

iKinga wrote:

> [...]
>uzasadnieniem, ze wcaz uzywam swojego panienskiego nazwiska, ze z obecnym
>czuje sie jak z naklejka, no i ze po prostu chce, to nie mam wiecej

Tak z ciekawosci - jesli Ci z tym nazwiskiem niewygodnie, to czemu w ogole
zmienialas ?

Dunia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

3. Data: 2004-01-06 11:39:54

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "iKinga"
<kingaiola(xxx)@op.pl> mówiąc:

> [...]
>uzasadnieniem, ze wcaz uzywam swojego panienskiego nazwiska, ze z obecnym
>czuje sie jak z naklejka, no i ze po prostu chce, to nie mam wiecej

http://www.umelblag.pl/urzad/wydzialy/wso_04.htm
http://um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/so_1_3_1.htm

Wygląda na to, że musiałabyś wymyśleć jakieś naprawdę istotne powody,
aby twoje podanie zostało uwzględnione.

Agnieszka
--
GG 1584 (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

4. Data: 2004-01-06 11:43:25

Od: "Ag@a" <W...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Inna rzecz ze znalazlam je sobie w inny sposob :)
>
> Szukam kogos, to zmienial nazwisko, badz wie co nieco na ten temat.

Witam! Moj znajomy zmienil nazwisko na panienskie matki, a argumentowal to
tym, ze wstydzi sie nosic nazwisko swojego ojca.
Pozdr.
Agata

5. Data: 2004-01-06 11:51:07

Od: "Iwona" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzasadnieniem, ze wcaz uzywam swojego panienskiego nazwiska, ze z obecnym
> czuje sie jak z naklejka, no i ze po prostu chce, to nie mam wiecej

Jeśli mogę to przy okazji zapytam: noszę nazwisko męża, a chciałabym jeszcze
panieńskie. Czy musi to być załatwione sądownie, czy wystarczy że zgłośże w
urzędzie?

Dzięki
Iwona

6. Data: 2004-01-06 12:02:04

Od: "Lukrecja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jeszcze
> panieńskie. Czy musi to być załatwione sądownie, czy wystarczy że zgłośże

W tym celu udaj sie do Starostwa Powiatowego. Tam możesz złożyć wniosek z
uzasadnieniem swojej prośby.
Pozdrawiam - Lukrecja.

7. Data: 2004-01-06 12:39:28

Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał w wiadomości

> Tak z ciekawosci - jesli Ci z tym nazwiskiem niewygodnie, to czemu w ogole
> zmienialas ?

Po co? Nie pamietam i nie moge sobie przypomniec :))
Jak pokazal czas nie przemyslalm wszystkiego.

kinga

8. Data: 2004-01-06 12:43:20

Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Wygląda na to, że musiałabyś wymyśleć jakieś naprawdę istotne powody,
> aby twoje podanie zostało uwzględnione.

Wiesz, dla mnie to sa istotne powody. Dzwonilam so Biura Administracji i
Spraw Obywatelskich i tam mi powiedziano, ze nie powinnam miec klopotow ze
zmiana na panienskie nazwisko.
Zobacze.

kinga

9. Data: 2004-01-06 14:21:23

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> napisał w wiadomości

Myślę, że nie powinni robić problemów.
Żona mojego szefa, podczas trwania małżeństwa też wróciła do panieńskiego -
uzasadniła, ze prowadzi działalność artystyczną i że wszyscy ją znają pod
starym nazwiskiem, które było jej wizytówką "firmową" a teraz nikt nie wie
"kto ona jest" ;)

Uzasadnienie, że Ci jest "źle" z nowym nazwiskiem - też jest poważnym
argumentem dla Urzędu - wbrew pozorom.

Moja matka z kolei - już po rozwodzie wracała do panieńskiego - uzasadniła -
że nie znosi swojego byłego męża i nie chce, żeby ktokolwiek ją z nim
kojarzył ;->

Jak widać - uzasadniać można różnie :)

pozdrawiam, misiczka

--
Dobry adwokat to taki, który potrafi przekonać sędziego,
że prawo jest gorsze od czynu jego klienta.

10. Data: 2004-01-06 15:39:03

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja znajoma nie miala problemu ze zmiana nazwiska po rozwodzie. Za to
musiala troche pobiegac bo np. dyplom wydano jej na stare i musiala pisac
podania do dziekanatu.

Sprzedam Exelon 3mg
19 ta rocznica ślubu :-)))))
Czy tego chcemy w Polsce?