Zmiana nazwiska

21. Data: 2004-01-07 20:36:24

Temat: Re: Zmiana nazwiska
Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 07 Jan 2004 19:16:31 +0100 I had a dream that Dunia <d...@n...net>
wrote:
> Byla taka dyskusja kiedys na psd i okazuje sie, ze dziecko musi miec nazwisko
> jednego z rodzicow - czyli w moim przypadku albo - albo. Odezwaly sie jednak
> osoby, ktore droga administracyjna zalatwily nadanie dziecku podwojnego
> nazwiska, mam nadzieje, ze w moim przypadku tez tak sie uda, a jak nie - to
> bedziemy z TZem grac w marynarza ;)

A może tak: wszyscy chłopcy nazwisko po ojcu, a dziewczynki po matce.
Albo odwrotnie?

22. Data: 2004-01-07 20:53:27

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...net> skrev i meddelandet

> Ja nie bralam slubu w Polsce (zreszta polskie USC nie ma pojecia o moim
> slubie ;) ), wiec sie zaczne martwic, jak sie juz malenstwo pocznie ;))

Duniu, skorzystaj wiec z wlasnych rad udzielanych mi na priva a dotyczacych
spraw paszportowych, bo bez rejestracji slubu w polskim USC nie dostaniesz
nowego paszportu RP (kiedy przyjdzie na to czas)....

Ja juz jestem po tym calym cyrku i czekam tylko na paszport docelowy -
tymczasowy juz mam...

Ania

23. Data: 2004-01-07 21:13:32

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

>A może tak: wszyscy chłopcy nazwisko po ojcu, a dziewczynki po matce.
>Albo odwrotnie?

Intrygujacy pomysl, musze przyznac :))

Dunia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

24. Data: 2004-01-08 02:02:21

Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy musi byc wazny powod?

Na Twoim miejscu napisalabym podanie z krotkim uzasadnieniem i zlozyla
go do odp. instancji. To Twoje nazwisko, nie urzednika, nie musisz sie
tlumaczyc ani pisac listow blagalnych!

magda

25. Data: 2004-01-09 22:12:03

Od: siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> tako rzecze w
news:btgpn1$lei$1@julia.coi.pw.edu.pl :

> Czy "domyślnie" dziecko przyjmuje nazwisko ojca, matki,
> czy może dwuczłonowe?

W małżeństwie decyduje się przy slubie. Wszystkie chwyty dozwolone, łącznie
z dwuczłonowym. W przypadku dzieci nieslubnych dziecko nosi nazwisko
matki lub ojca, o ile ojciec dziecko uzna, a matka wyrazi zgodę, by dziecko
nosiło nazwisko ojca. Nazwisko dwuczłonowe to dłuższa walka, ale mozliwa do
wygrania, tylko droga sądowej zmiany nazwiska.

--
s i w a
walką o dwuczłonowe nazwisko wygraną

26. Data: 2004-01-11 10:40:54

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> writes:

> W małżeństwie decyduje się przy slubie. Wszystkie chwyty dozwolone,
> łącznie z dwuczłonowym.

Pod warunkiem, ze takie dwuczlonowe nazwisko przyjmie jedno z
rodzicow.

MJ

27. Data: 2004-02-05 13:30:33

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"=sve@na=" wrote:

> [...]
> nowego paszportu RP (kiedy przyjdzie na to czas)....
>
> Ja juz jestem po tym calym cyrku i czekam tylko na paszport docelowy -
---------

Aniu czy moglabys mi napisac cos wiecej w temacie?

pozdrawiam
agi

28. Data: 2004-02-10 21:58:19

Od: "czarda" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

... tylko jakoś nikt nie wspomniał, że jeśli jesteś mężatką, to na zmianę
TWOJEGO nazwiska musi się zgodzić mąż. No i musisz udowodnić, że zmieniając je
nie robisz tego np. żeby uchronić się przed prawem w związku z popełnionym
przestępstwem. A zmienić musisz nie tylko dowód, także paszport, prawo jazdy,
dyplomy ze studiów, przydział w spółdzielni mieszkaniowej, na policji, w
pracy, w ZUS-ie , w banku, w legitymacji ubezpieczeniowej, u dzieci w szkole,
w telewizji kablowej, u lekarza rodzinnego, w gazowni, w telekomunikacji, w
elektrowni.... wszędzie ! Jeszcze Ci się nie odechciało ?

PS. Mnie się nie odechciało. Czuję do nazwiska ( i nie tylko nazwiska) po mężu
tak ogromną niechęć, że dam zarobić trochę różnym urzędom i nazwisko zmieniam !

29. Data: 2004-02-11 09:38:22

Od: "mag." <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarda" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> dyplomy ze studiów,

czy aby napewno nazwisko na dyplomie rozwniez.
Jakis rok temu kobieta w moim dziekanacie poinformowala mnie ,ze zmienily
sie przepisy i juz nie ma obowiazku zmiany nazwiska na dyplomie.
Niestety nie zapytalam wtedy na co sie powoluje.
wie ktos moze cos wiecej?

m.

Sprzedam Exelon 3mg
19 ta rocznica ślubu :-)))))