Re: Zmiana osobowości

From: flyer <f...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Zmiana osobowości
Date: Thu, 30 Dec 1999 12:57:44 GMT

Rusalka wrote:

> Machalas napisał(a) w wiadomości:
> <6wEa4.1127$N3.32249@news.tpnet.pl>...
>
> Ale to bedzie idiotyzna odpowiedz - Mozna.
>
> Znam taki przypadek.
>
> Kobieta stracila wszelkie wartosci (maz zachorowal, zwariowal i
> odszedl, dorosla corka umarla). Kobieta zostala sama,
> pochorowala sie, stracila pamiec, wiare w sens zycia. Z

Nie zgadzam sie z takim postawieniem sprawy. Los moze i zmienil
osobowosc tej kobiety ale nie zmienil jej jako czlowieka. Uwazam ze
istnieje cos takiego jak bazowy charakter czlowieka, ktorego nie musi
sie nigdy ujawnic, bo to wszystko co czesto widzimy to sa bardziej
mechanizmy obronne psychiki czy to somatyczne czy czysto psychiczne
(wyparcia itd.). Ta kobieta nie zostala CALKOWICIE zmieniona, ona
zostala zmieniona - a dla mnie jest to roznica jakosciowa. Pytanie czy
jest to bardzo trwala zmiana i czy jest wstanie sama powrocic do swojego
stanu "pierwotnego".

Flyer