Re: Zmiana osobowości

Data: 1999-12-30 17:27:58
Temat: Re: Zmiana osobowości
Od: "Stefan" <b...@p...com>

flyer napisał(a) w wiadomości: <3...@f...onet.pl>...

>Nie zgadzam sie z takim postawieniem sprawy. Los moze i zmienil
>osobowosc tej kobiety ale nie zmienil jej jako czlowieka.

Fakt. Nadal miała dwie ręce i dwie nogi i pewnie pozostała resztę. Choć inną
z wygladu.
I tylko w tym względzie zgodzę sie z Tobą, ze kobieta nie zmieniła się i
nadal była z postawy i pionu podobna do człowieka.
AFAIK człowiek to jednak nie tylko jego wygląd ale również postepowanie w
okreslonych sytuacjach.
Kobieta, o której pisała Rusałka napewno w *tych samych* okolicznosciach
przed doznaniem nieszęścia postepowała zgoła inaczej i po przezyciach -
postępowała także inaczej. Jeżeli inne biegunowo postepowanie __w tych
samych __ okolicznosciach nie jest dla Ciebie zmiana człowieka to co nią
jest?

>Uwazam ze
>istnieje cos takiego jak bazowy charakter czlowieka, ktorego nie musi
>sie nigdy ujawnic,

Żeby określić, że coś sie zmieniło lub nie, to musi byc spełniony podstawowy
warunek: mozliwość porównania przed i po.
Jeżeli cos się nigdy nie ujawnia - jak napisałeś - to na jakiej podstawie
możesz mówić o zmianach lub _braku zmian_!

>bo to wszystko co czesto widzimy to sa bardziej
>mechanizmy obronne psychiki czy to somatyczne czy czysto psychiczne
>(wyparcia itd.). Ta kobieta nie zostala CALKOWICIE

Bądź uprzejmy okreslic kiedy u Ciebie istnieje tzw. **całkowita** zmiana, a
kiedy nie, czy w ogóle istnieje, do jakiego stopnia mozna się zmienić, żeby
mówić o zmianie; czy wg Ciebie zmiana całkowita nastepuje dopiero od momentu
zwanego: exidus .

>zmieniona, ona
>zostala zmieniona - a dla mnie jest to roznica jakosciowa.

Każda zmiana w omawianym przypadku jest róznica jakościową - in plus, in
minus.

>Pytanie czy
>jest to bardzo trwala zmiana i czy jest wstanie sama powrocic do swojego
>stanu "pierwotnego".

czy nie uważasz, że tzw. trwała zmiana niezależnie od stopnia i wielkości
tej zmiany już daje prawo do mówienia o zmianie całkowitej?
Tak uważam ponieważ jakakolwiek trwała jego (człowieka) zmiana powoduje, że
człowiek nie jest już tym samym człowiekiem jakim był przed zmianą. IMHO

Pozdrawiam
CYA & GDM8

Stefan - b.