Zmiana wielkości wątroby

1. Data: 2006-01-11 11:38:01

Temat: Zmiana wielkości wątroby
Od: "pavlo" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wielkie zapytanie mój tata jest przewlekle chory na wirusa typu B. OD
dłuższego czasu tj od około 9 miesięcy ma zapalenie wątroby z którym walczy.
Ostatnio zrobiono mu USG jamy brzusznej, które wykazało zmianę rozmiaru
wątroby rok temu miał około 13 cm, teraz 11,8 co to oznacza. Warto zauważyć,
że jednak ALT spada z 250 do 130 teraz. Biopsja nie wchodzi w rachubę ze
względu na kilkukrotne próby kończące się niepowodzeniem.

Czy jest mi ktoś w stanie to w kilku słowy wyjaśnić co się dzieje tata jest
w depresji i mówi ze to jest już marskość wątroby (dodatkowy opis USG
struktura wzmożona jednorodna).

--
_________________
Pozdrawiam

2. Data: 2006-01-11 15:09:34

Temat: Re: Zmiana wielkości wątroby
Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

pavlo napisał(a):
> [...]
>
> Czy jest mi ktoś w stanie to w kilku słowy wyjaśnić co się dzieje tata jest
> w depresji i mówi ze to jest już marskość wątroby (dodatkowy opis USG

Zmiana rozmiaru o 1 cm w USG w przypadku watroby- to tyle co nic i blad
statystyczny, wiec nie ma co sie tym przejmowac.
Transaminazy spadaja - tym lepiej.
Wzmozona jednorodna echostruktura - nie jest swoista ani dla zapalenia
ani dla marskosci (moze to byc zwykle stluszczenie watroby, ktore bylo
nie wykryte wczesniej). Nie jest to objaw na podstawie ktorego
rozpoznajemy marskosc. Rozpoznania marskosci w USG W OGOLE SIE NIE
STAWIA. Mozemy ja tylko podejrzewac, przy obecnosci odpowiednich cech
typu: poszerzenie zyly wrotnej, sledzionowej, powiekszenie sledziony,
rekanalizacja zyly pepowinowej itd.
W przebiegu WZW B moze oczywiscie dojsc z czasem do przebudowy marskiej,
ale opisane przez Ciebie cechy, wcale jeszcze na to nie wskazuja.

3. Data: 2006-01-11 15:43:47

Od: "pavlo" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozemy ja tylko podejrzewac, przy obecnosci odpowiednich cech
> typu: poszerzenie zyly wrotnej, sledzionowej, powiekszenie sledziony,
> rekanalizacja zyly pepowinowejzuja.

Czy można wiedzieć jakie wymiary tutaj wchodzą w rachubę wielkości
poszczególnych rzeczy. Jakie są średnie wielkości dla mężczyzny w wieku 55
lat.

Pozdrawiam
I czekam z niecierpliwością.

PP

4. Data: 2006-01-12 20:58:24

Od: "Gabinet Lekarski" <l...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymiary prawidłowej wątroby:

głowowo-ogonowy - <140 mm
przednio-tylny - <120 mm
kąt dolnej granicy lewy - 30 st., prawy - <45 st.

pozdr
JZ
www.labmed.krakow.pl

Użytkownik "pavlo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Czy można wiedzieć jakie wymiary tutaj wchodzą w rachubę wielkości
> poszczególnych rzeczy. Jakie są średnie wielkości dla mężczyzny w wieku 55

prośba o przetłumaczenie
Badanie krwi i moczu - ktos mi to rozwiąże ?
Jedenastolatek i kolana - nasza kochana służba zdrowia.
Krew pępowinowa-POMOCY?
leki chińskie???