Zmywarka

1. Data: 2001-10-20 21:26:51

Temat: Zmywarka
Od: "Robert Borszcz" <r...@b...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowne kolezanki i koledzy.
Planuje zakup zmywarki dla zony (no i siebie oczywiscie).
Chetnie poslucham co mozecie polecic.
Zmywarka waska (40) moze byc do zabudowy lub nie.
Dzieki.

1. Data: 2001-10-21 11:35:03

Temat: Re: Zmywarka
Od: Waldemar Sadkowski <W...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Borszcz wrote:
> Zmywarka waska (40) moze byc do zabudowy lub nie.

Smiem twierdzic, ze nie znajdziesz 40 cm ale 45 cm.
Sadek

1. Data: 2001-10-21 19:55:50

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Borszcz" <r...@b...zabrze.pl> napisał w
wiadomości news:9qsq8d$2011$1@news2.ipartners.pl...
> Szanowne kolezanki i koledzy.
> Planuje zakup zmywarki dla zony (no i siebie oczywiscie).
> Chetnie poslucham co mozecie polecic.
> Zmywarka waska (40) moze byc do zabudowy lub nie.
> Dzieki.

Na poczatek gratuluje decyzji.
Sami sie przekonacie ze zmywarka jest chyba nawet wazniejsza
od pralki - w koncu codziennie tracicie prawie
pol godziny na zmywanie (tygodniowo - 3,5 godziny,
rocznie ponad 250 g czyli ponad 10 dni i nocy :-),
a pranie zwykle sie robi raz/dwa razy na tydzien.
A chyba nie musze mowic, co mozecie codziennie robic
przez te dodatkowe "wolne" pol godzinki :-)

Moje rady (uzywam juz od 9-ciu lat, kilku znajomych tez ma
i mam kilka drobnych przemyslen z tym zwiazanych).
Sam uzywam Candy C4100 - teraz chyba juz nie dokupienia,
w swoim czasie srednia klasa
1. Jesli chcecie powiekszyc rodzine (kiedys :-), kupcie od razu wieksza,
szeroka, jak to okreslaja "na 12 kompletow naczyn".
A jesli nawet nie planujecie rodziny powiekszyc,
to i tak kupcie (przypadki zawsze chodza po ludziach :-)
Poza tym po "wiekszych" imprezach duza zmywarke wystarczy
puscic 2-3 razy, a przy malej zmywarce to wyjdzie
chyba ze 6-7 razy, czyli zejdzie wam caly dzien.
2. Wybierzcie model z zaworem elektrycznym odcinajacym "przy kranie".
(tam gdzie jest przylacze do wodociagu).
Prawda jest taka, ze mimo iz producent w instrukcji NAKAZUJE
zamykac reczny zawor podczas nieuzywania, to w praktyce
nikt nigdy tego nie robi (z lenistwa ?:-)
Kiedys jak mnie nie bylo w domu pekla mi rura doprowadzajaca
(co prawda w pralce :-)), i IHMO warto za ten bajer troche doplacic :-)
3. Wybierzcie model z jak najmniejsza liczba programow
- szkoda kasy na wodotryski typu "na kieliszeczki, talerzyczki,
widelczyki, porcelana. My mamy 4 programy, a w praktyce
uzywamy zawsze tylko jednego programu (z lekka wariacja - bez
wstepnego plukania lub z :-). Zeby uzywac tych innych programow
musielibysmy zrobic wstepna segregacje naczyn , a to sie mija
z celem (trzeba by osobnej szafkki na "lekkie" naczynia, gdzie
by sie to przez miesiac gromadzilo czekajac na "pranie").
4. Wybierzcie model z regulowanym gornym koszem (dwie pozycje).
Bardzo rzadko, ale czasem sie naprawde przydaje do tego
"najwiekszego gara co sie nie miesci".
Na pewno ktos od razu powie ze ten jeden gar mozna recznie umyc - mozna,
ale od czego jest zmywarka (czlowiek z czasem staje sie leniwy :-)
Uwaga, przy zakupie nie wierzyc instrukcji, trzeba samemu sprawdzic.
Wiekszosc modeli zmywarek jest przystosowana do dwoch pozycji,
natomiast sprzedaje sie je z dwoma wariantami koszy
("jednopozycyjne" i "dwupozycyjne"). W instrukcji pisza ze model
jest dla kosza dwupozycyjnego (i to jest prawda) ale nie pisza
(albo pisza gwiazdke i malutkimi literkami ze jest to opcja) ze trzeba do
tego
specjalnego kosza. Sprawdzcie sami w srodku przed zakupem.
5. IHMO nie warto inwestowac w modele z wszelkiego rodzaju automatyka
typu czujnik soli, plynu - wystarczy raz na miesiac sprawdzic
organoleptycznie
(czyli "zajrzec" do srodka) i oszczedzic pare setek przy zakupie.
6. Kiedys spotkalem sie z opinia, ze lepsze sa modele
z wirnikami z metalu, a z plastykowymi sa gorsze - nie wiem
czy to prawda, nie umiem tej opinii w zaden sposob uzasadnic

I na koniec z innej beczki:
1. zadzwoncie sobie od razu do lokalnych
wodociagow i spytajcie o twardosc wody i o wskazowki
co do ustawienia dozownika soli zmiekczajacej w zmywarce
(i przy okazji dozowania proszkow do pralki :-)
Np. ja dowiedzialem sie tam
ze u nas (w Katowicach) woda jest bardzo miekka (bodajze
1 do 2 w jakiejs ichniej skali) i sol do zmywarek (i wszystkie Calgony)
sa zupelnie zbedne, a proszku do pralki nalezy
sypac najmniejsze dawki.
2. Kupcie od razu drugi komplet naczyn: talerzy,
sztuccow, szklanek. Po prostu zmienia sie
sposob ich wykorzystywania - brudne czekaja
w zmywarce az sie cala zapelni, a czystych brakuje
(trzeba wtedy wyciagac ze zmywarki i myc recznie).
Szczegolnie uzupelnicjcie szklanki i male lyzeczki
do herbaty/kawy, bo tego najczesciej sie uzywa
(my szklanek mamy ok. 20-tu - tyle spoko starcza :-)
3 Kupujcie naczynia dla ktorych producent zapewnia
ze nadaja sie do zmywarek - chodzi o to ze
proszek do zmywarek jest bardzo agresywny
i jesli naczynia/sztucce nie beda sie nadawaly
do zmywarki, to mozecie sie spotkac z takimi
problemami:
- plastyjkowe czesci (trzonki nozy) lekko matowieja
(chociaz da sie z tym zyc :-).
- emalia na garnkach "plowieje" i "schodzi" - dzieje sie tak np. przy
wszystkich garnkach i patelniach Tefala (ale my i tak je zmywamy)
- sztucce rdzewieja/pokrywaja sie nalotem (mamy takie 20-letnie
i to jest denerwujace bo wstyd pokazac gosciom)
- aluminiowe czesci (patelnie, ekspres do kawy) mocno
matowieja i pokrywaja sie plamami - da sie z tym
zyc, jesli patelnie nie wisza u was w kuchni jako ekspozycja.
- niektore szklanki po 2/3 latach sa porysowane (duze cisnienie wody
powoduje ze "obijaja sie" o siebie i rysuja sie).
- jesli szklanki sa "kolorowe" - uwazajcie. Kiedys zonka kupila sobie
pieknie
ozdobione szklanki - cala farba zeszla przy pierwszym myciu :-)
- drewniane lyzki/deski/trzonki nozy moga wypaczyc sie/popekac
od wody i temperatury - jesli macie "leciwa" debowa
deske stare drewniane lyzki to nic jej nie bedzie - ja swoje
myje juz od 5-ciu lat.

Edek

1. Data: 2001-10-22 10:51:00

Od: "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Oct 2001 21:55:50 +0200, Edek <c...@p...onet.pl> wrote:
> Moje rady (uzywam juz od 9-ciu lat, kilku znajomych tez ma
> Edek

To mi się podobało. Treściwie i na temat. Mam jednak jeszcze jedno pytanie
Jak istotny jest sposób grzania wody w zmywarce? Niektóre firmy piszą w
ulotkach o ogrzewaczu przepływowym. Domyślam się, że pozostałe zmywarki
grzeją wodę tradycyjnie jak w pralce. Jak zostosowanie ogrzewacza
przepływowego wpływa na czas mycia i zużycie energii el.?

Pozdrawiam.
--
Boguslaw Szlachetko | Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your
b...@i...pwr.wroc.pl | ~/.signature to help me spread!

1. Data: 2001-10-22 19:30:53

Od: "dyskusja" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Borszcz <r...@b...zabrze.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:9qsq8d$2011$...@n...ipartners.pl...

1. Data: 2001-10-22 22:40:54

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> grzeją wodę tradycyjnie jak w pralce. Jak zostosowanie ogrzewacza
> przepływowego wpływa na czas mycia i zużycie energii el.?

Skraca czas mycia nawet o 1/3 (wiem, bo rok temu sobie zrobilem
przylacze). Zmywarka od razu dostaje
goraca wode i nie musi jej podgrzewac.
Jesli chodzi o koszt pradu przy ogrzewaczu elektrycznym
to bedzie teoretycznie prawie taki sam (pradu na podgrzanie
tej samej ilosci wody zuzyjesz tyle samo).
Drozej zaplacisz tylko za to, ze zmywarki w cyklu
plukania biora zimna wode (nie grzeja), a podgrzewacz
bedzie robil to zawsze.

Za to program "samego" plukania przy podgrzanej goracej wodzie
splucze ci od razu caly tluszcz - ci co maja zmywarki
wiedza o co chodzi, jak sie wsadzi patelnie ze starym
smalcem, splucze raz zimna woda, a potem trzeba
awaryjnie jedna szklanke (co sie razem z patelnia plukala)
ze zmywarki wyciagnac
- bleee - okrrropne :-)
Bez rekawiczek nie dotykac :-)

Edek

1. Data: 2001-10-23 12:29:35

Od: "Teo" <UwagaNowyAdres:aaargh73@hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

dyskusja <l...@w...pl> wykrzyczal:

Chyle czola przed kompletna, tresciwa, uzasadniona i poparta wazkimi
argumentami wypowiedzia przedpiszcy, i ... wypada mi sie z nia
zgodzic. Sam kupilem zmywarke "60", mimo, ze mieszkam tylko z zona.
Zajrzyj w sklepie to "45" - tam sie nic nie zmiesci... Zmywarka "60"
zuzywa tylko nieco wiecej wody / energii, ale zapuszczasz ja rzadziej.
Jest przy tym nieoceniona po wizytach licznych gosci, a jak pojawia
sie dzieci - bedzie jak znalazl ;)))

Jezeli masz miejsce, zastanow sie powaznie nad "60".

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2001-10-23 15:02:22

Od: "T.Zon" <z...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teo napisał(a) w wiadomości: <9r3ncm$24c$1@pippin.nask.waw.pl>...
> [...]
>sie dzieci - bedzie jak znalazl ;)))
>
>Jezeli masz miejsce, zastanow sie powaznie nad "60".

Dokladnie
Moja 60-tka ma ma program zmywania tylko w gornym koszu - odpada problem
czekania na zapelnienie. 2 osoby, malo gotowania a zmywarka chodzi
najczesciej raz dziennie. Przy wszelkiego rodzaju odwiedzinach az sie morda
smieje na widok gory naczyn ktorych nie trzeba zmywac. Uwaga korzystanie z
zmywarki powoduje postepujace lenistwo. Po pewnym czasie nie chce sie nawet
wkladac :-)))

Pozdrawiam
ZOnzi

1. Data: 2001-10-23 21:16:21

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.Zon" <z...@s...pl> napisał w wiadomości

[Ciach]

> [...]
> smieje na widok gory naczyn ktorych nie trzeba zmywac. Uwaga korzystanie z
> zmywarki powoduje postepujace lenistwo. Po pewnym czasie nie chce sie

Popatrz, popatrz.
U mnie jest akurat odwrotnie - klotnie sa o to kto ma wyciagnac :-)

Edek

1. Data: 2001-10-24 06:08:12

Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nawet
> >
> Popatrz, popatrz.
> U mnie jest akurat odwrotnie - klotnie sa o to kto ma wyciagnac :-)

Obaj macie rację :)))

U mnie są obie formy lenistwa :)))))))

Janusz

Styropian czy wełna mineralna
wroclaw - wykanczanie mieszkania - referencje
Coś w miejsce drzwi wewnętrznych
bieznik z anilany zabrudzony...
Połaczenie paneli i plytek