Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?

11. Data: 2009-02-23 09:00:20

Temat: Re: Zmywarka - czy ten "środek" starczy ?
Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// kaszpir /// wrote:

> Ja w temacie zmywarek "raczkuję" . Mi wszystko jedno czy to tabletka
> czy osobno proszek , nabłyszczacz i sól. Przeczytałem na grupach
> dyskusyjnych że starczy sama tabletka , ale chyba nie będę ryzykował
> sprawności zmywarki dla 7zł ...

proszek czy tabletka do zmywarki to piasek i detergent
jeżeli producent dodaje soli do tabletki to jest dla niego czysty zysk bo
sól jest tania
a skoro doda soli to przy tej samej wadze tabletki może dać mniej detergentu
teraz pozostaje tylko odpowiednio wcisnąć ciemnotę nabywcy
jeffrey

12. Data: 2009-02-23 11:03:50

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> detergentu
> teraz pozostaje tylko odpowiednio wcisnąć ciemnotę nabywcy

Soli nikt do tabletek nie dodaje, bo to nie ma sensu.
Sól służy do regeneracji żywicy jonowymiennej, która
zmiękcza wodę.
W tabletkach mogą być co najwyżej substancje zmiękczające,
czyli fosforany.
Ponieważ procedura zmiękczania wody w zmywarce jest
zbyt skomplikowana, aby ją zrozumiał przeciętny użytkownik,
to marketoidy posługują się stwierdzeniami typu "tabletki
zawierają dodatek z funkcją soli".

Witek

13. Data: 2009-02-23 18:29:28

Temat: Re: Zmywarka - czy ten "?????????????????
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// kaszpir /// pisze:

> Czy sama kostka starczy i nie przejmowaae sie ?wiec?cymi kontrolkami braku
> soli i nab?yszczacza ?

starczy to może być uj po 70-tce

przeczytaj instrukcje i zdaj relacje

14. Data: 2009-02-23 20:53:19

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

/// kaszpir /// pisze:

> Czy do mycia naczyń starczy włożenie samej jednej kostki ? Czy muszę coś
> jeszcze innego kupować (sól,nabłyszczacz i itd ?)

Sól w zmywarce służy do okresowej regeneracji pewnego elementu zmywarki
(tzw. wymiennika jonowego), który odpowiada za zmiękczanie wody. Nie ma
ona żadnego wpływu na efekt samego cyklu mycia, po prostu miękka woda
powoduje że na grzałce nie osadza się kamień, dużo wydajniej działają
także detergenty.

Wymiennik jonowy zmiękcza wodę, ale nie usuwa z niej składników
mineralnych. Po prostu zamienia trudno rozpuszczalne związki wapnia i
magnezu na dużo łatwiej rozpuszczalne związki sodu. Dlatego w cyklu
płukania i suszenia potrzebny jest nabłyszczacz, który zmniejszając
napięcie powierzchniowe powoduje równomierne zwilżanie mytych naczyń
wodą. Nie tworzą się więc krople, które odparowując zostawiają brzydkie
ślady. Poza tym woda z nabłyszczaczem dużo łatwiej spływa z naczyń i w
efekcie po wysuszeniu mamy czyste szkło... z odrobiną związków
powierzchniowo czynnych, którymi de facto nabłyszczacz jest :) Dlatego
nadmiar nabłyszczacza dodaje się do efektu korozji szkła, przyspieszając
matowienie szkła.

> Bo rozumiem że te kostki zawierają wszystkie wymagane do prawidłowego mycia
> naczyć detergrenty i dodatki ?

Kostki to głównie pic marketingowy, który wcale nie jest optymalnym
rozwiązaniem (za to jest drogi). Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie
soli wsypanej tam gdzie trzeba, nabłyszczacza tam gdzie trzeba i proszku
do zmywarek, również we właściwym miejscu. No i pozwolenie zmywarce
stosowania właściwych rzeczy we właściwym cyklu, we właściwym momencie.

W praktyce przekonasz się że to podejście jest najtańsze i najbardziej
efektywne. Kostki są dla tych ludzi, którzy wierzą że napis "7-in-1" na
opakowaniu poparty odpowiednio wysoką ceną czyni cuda z naczyniami ;)

> Czy sama kostka starczy i nie przejmować się świecącymi kontrolkami braku
> soli i nabłyszczacza ?

Przede wszystkim, jak koledzy wspomnieli, należy stosować się do
instrukcji obsługi. Bardzo ważne jest też ustawienie zmywarki w taki
sposób, aby:

* ustawienie twardości wody odpowiadało rzeczywistej twardości wody -
złe ustawienie może powodować albo pozostawanie osadów na naczyniach
(oraz na grzałce), albo przyspieszone zużycie soli.
* dozowanie nabłyszczacza było minimalne, zapewniające oczekiwany efekt
- nadmiar nabłyszczacza powoduje przedwczesne matowienie naczyń.

Sebcio

Odkurzacz Kirby ?
Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie do użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków
Blat z kompozytow w Lodzi
Gdzie kupic baterie umywalkowa dwuotworowa?