Zmywarka - kiedy otwierać drzwi po zakończeniu programu !?

1. Data: 2008-07-24 18:54:46

Temat: Zmywarka - kiedy otwierać drzwi po zakończeniu programu !?
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Testując nową zmywarkę (Zanussi) doczytałem w instrukcji:
'Po zakończeniu programu zmywania urządzenie automatycznie zatrzymuje się,
rozlega się sygnał informujący o zakończeniu programu. Otworzyć drzwi i
pozostawić naczynia wewnątrz zmywarki jeszcze przez kilka minut ; naczynia będą
chłodniejsze i lepiej osuszone"

Z poprzednia zmywarka też nie mogłem dojść do porozumienia, wychodziło mi się że
optymalnie jest poczekać z 15 minut po zakończeniu programu, uchylić drzwi i
poczekać z pół godziny.
Google podały że ktoś miał w instrukcji od Siemensa zakaz otwierania dzrwi po
zakończeniu programu.

No i bądź tu mądry - może napiszecie jak postępujecie z waszymi zmywarkami ?

TomekD

2. Data: 2008-07-24 19:04:50

Od: "Martika" <m...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD"

> No i bądź tu mądry - może napiszecie jak postępujecie z waszymi zmywarkami
> ?

Zgodnie z zaleceniami producenta WŁASNEJ zmywarki.

Martika

3. Data: 2008-07-24 20:07:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Jul 2008 20:54:46 +0200, TomekD napisał(a):

> [...]
> zakończeniu programu.
>
> No i bądź tu mądry - może napiszecie jak postępujecie z waszymi zmywarkami ?

A nie można wypróbować różnych wariantów? Wybuchnie, czy co?
:-)

4. Data: 2008-07-24 21:16:13

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Lip, 20:54, "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote:

> No i bądź tu mądry - może napiszecie jak postępujecie z waszymi zmywarkami ?

Ja po wylaczeniu zmywarki trzymam ja zamknieta jeszcze z 1h (czasami
zapomne i ja otwieram nastepnego dnia) - efekt: naczynia zawsze sa
suche ;)

Pozdrawiam
Rafal

5. Data: 2008-07-24 21:34:24

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Martika" <m...@d...com> wrote in message

> Zgodnie z zaleceniami producenta WŁASNEJ zmywarki.

Sposób działania wszystkich domowych zmywarek, bez względu na to kto jest ich
producentem jest bardzo podobny, w instrukcjach co robić po zakończeniu programu
zalecenia chyba nie są indentyczne.
Trudno mi uwierzyć że należy inaczej postępować w przypadku domowej zmywarki
firmy A i B.
Raczej obawiam się że nikt tego do końca nie testował u producenta i wpisali co
wydaje im optymalne...
Stąd moje pytanie.

Nasza kochana UE ustaliła coś takiego jak klasy suszenia (od A do G) dla
zmywarek, póki co nie udało mi się wyGoogla-ć czegoś co by opisywało jak to się
sprawdza a tam może pojawiłaby się informacja co do warunków testowania.
Może ktoś wie gdzie tego szukać i podeśle jakiś sznurek ?

TomekD

6. Data: 2008-07-24 21:38:57

Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD pisze:
> No i bądź tu mądry - może napiszecie jak postępujecie z waszymi
> zmywarkami ?

Mam Siemensa i otwieram tuz po zakonczeniu zmywania, zeby pare wypuscic.
Otwarta sobie stoi cala noc.
Nie mam pojecia co na ten temat jest w instrukcji. Mimo, ze to moja nie
pierwsza zmywarka jakos nie doszlam do tego punktu w instrukcji nigdy.

m.

7. Data: 2008-07-25 06:18:19

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam Siemensa i otwieram tuz po zakonczeniu zmywania, zeby pare wypuscic.
> Otwarta sobie stoi cala noc.

Jak długo już robisz tą czynność?
Jak wygląda u Ciebie blat (od spodu) ponad zmywarką?

Niestety u mnie blat po 4 latach, wykazuje duże zniszczenia (zaczął
puchnąć).
Teraz staram się po używaniu zmywarki nie otwierać jej aż ostygnie.

Pozdrawiam emarcin

8. Data: 2008-07-25 07:01:23

Od: "Kasia" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> po zakończeniu programu.
>
> No i bądź tu mądry - może napiszecie jak postępujecie z waszymi zmywarkami

Kiedys czytałam, że zalezy to do sposobu suszenia. Zmywarki z wymiennikiem
ciepła nie otwiera się zaraz po zakończeniu zmywania, musi ona postać
zamknieta jeszcze jakiś czas. Zmywarki suszące w sposób tradycyjny otwiera
sie zaraz po zakończeniu zmywania.

Kasia

9. Data: 2008-07-25 09:22:44

Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"emarcin" <e...@p...com> wrote in message
> Jak długo już robisz tą czynność?

też mam siemensa... robie tak od 2 lat

> Jak wygląda u Ciebie blat (od spodu) ponad zmywarką?

bardzo dobrze... jak blat - bez niepokojących zmian

a w Siemensie muszę tak zrobić bo nie znam innego sposobu na wyłączenie tego
upierdliwego piszczyka który rozlega się po zakończeniu programu.
Otwieram, zostawiam uchylone i tyle...

pzdr
b.
ps.instrukcji tez nie czytałem ;-)))

10. Data: 2008-07-25 09:22:49

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'TomekD'
Wpis z dnia 24-07-2008:

> Google podały że ktoś miał w instrukcji od Siemensa zakaz otwierania dzrwi po
> zakończeniu programu.
>
> No i bądź tu mądry - może napiszecie jak postępujecie z waszymi zmywarkami ?

Zmywarka kończy i piszczy. Otwieram drzwi, wyłączam ją i zamykam drzwi na
jeszcze pół godziny, żeby się dosuszyły naczynia.
A wyłączam, bo moja piszczy co 15 minut, że już skończyła, co bywa
upierdliwe.

Czasami otwieram od razu po skończeniu i opróżniam, ale wtedy naczynia są
bardzo gorące i miejscami mokre.

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

jaki materac - lateks, pianka, sprężyny???
drzwi (i oscieznica) - wewnetrzne classen
Zmywarka. "Osiołkowi w żłoby dano".
nowa szafa- jak usunac nieprzyjemny zapach?
Podłoga pod panele