Re: Znowu Polska wybrała populizm

From: "Ewa Ressel" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Date: Tue, 25 Oct 2005 13:12:58 +0000 (UTC)

Jacek <j...@w...pl> napisał(a):

> emeryci
>
> Wiesz dlaczego beznarzutową, na kogo mają odkładać.
> Dlaczego chcesz ich karać za ciężką pracę.

Ja nikogo nie chcę karać. Sorry za niefortunne określenie - chodziło mi o to,
że w konkurencji z emerytem nieemeryt nie ma szans, bo jego praca jest po
prostu droższa.

> (Ja uważam że nie powinno być narzutów tylko cała płaca idzie do rąk
> pracowników)

Świetnie. Nietrudno wyobrazić sobie ludzi, którzy całą wypłatę przehulają -
kto będzie płacił za leczenie ich dzieci, kiedy zachorują?

> Bo
> sam
>
> Nie jest to takie trudne, oczywiście że cześć pieniedzy idzie z budzetu.
> Jednak firmy walczą o te pieniadze.

Owszem, na razie walczą, zobaczymy jak będzie, kiedy przyjdzie do wypłat.

> Po co minimalne składki ?
> Co ma zrobić ktoś kto rozpoczyna bycie szewcem na przykład, kupil maszyny,
> wynajał pomieszczeenia
> czeka na klientów aby mógł coś zarobić. Dziś Państwo karze go haraczem od
> jego długów, to nie dziwne że ludzie boją zostawic kiepskiej pracy i isc
> pracować na własny rachunek.

Zgadzam się, że składki na ZUS są b. wysokie. Ale z pomysłów rewolucji w stylu
JKM wyrosłam.

> jak
> kilkudziesięciu
>
> Tak jak dziś z naszych podatków,
Już pisałam Mariuszowi - w takim razie zgadzasz się na radykalną podwyżkę
podaytków, tak?

poza tym czesc z madrych inwestccji
> pienidzy wpłacanych przez innych

No sorry, jeśli to moje pieniądze są inwestowane, to dlaczego miałyby
uszczęśliwiać kogoś innego (a jak inwestycje będą głupie, to kto zostanie
obciążony?)

> Mówiłem z budżetu ale nie przez ZUS państwowego molocha skupionego na
> marnotrawieniu pieniedzy.

Ale ktoś tak czy inaczej musi te wypłaty obsługiwać. Jak nie ten moloch, to inny.
ER