Znowu Polska wybrała populizm

51. Data: 2005-10-25 09:37:10

Temat: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 25 Oct 2005 09:20:34 +0000 (UTC), osoba określana zwykle jako
Ewa Ressel pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Emeryt już swoją emeryturę wypracował. Po prostu ją ma i z odprowadzonych na
>emeryturze składek nie skorzysta.

Nie wypracował. Sorry, no banana. Taki mieliśmy ustrój
polityczno-gospodarczy, że nie wypracował swojej emerytury tylko płacił
na cudze emerytury. I na to już nic nie poradzimy. Skoro więc wszyscy
płacą parapodatek na ZUS, to dlaczego tenże emeryt nie miałby tego
robić?

>(Nb. służby mundurowe składek nie płacą)

O. A tego nie wiedziałem.

>A teraz to jest tajne?

Nie twierdzę, że jest to tajne, ale nie jest to wprost widoczne.
Zasłania się to wszystko jakimiś nazwami typu "składki".

>Zresztą na przeliczaniu jednego na drugie z pewnością nikt ze "zwykłych
>obywateli" nie wyszedłby dobrze (jak by były jakieś nadwyżki, sądzisz, że
>ktokolwiek by Ci oddał?).

Jakie nadwyżki? Z czego?

>Operacja karkołomna i IMO w tej skali nie do
>przeprowadzenia. Byłabym wdzięczna za przywołanie państw, które ja przeprowadziły.

Byłbym wdzięczny za przywołanie państw, które w ogóle były w takiej
sytuacji w jakiej obecnie jesteśmy.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ {$DI+} (* Divine Intervention On *)
.\....@e...eu.org.\.\.

52. Data: 2005-10-25 09:46:38

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk wrote:

> Byłbym wdzięczny za przywołanie państw, które w ogóle były w takiej
> sytuacji w jakiej obecnie jesteśmy.

Wiekszosc UE (jesli chodzi o niewydolny system emerytalny).

D.
--
Monchmoi host olle Zeit da Wöd
Und daun die oa Sekundn de da so föhlt

53. Data: 2005-10-25 10:07:44

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał

> (Nb. służby mundurowe składek nie płacą)

W ogóle, czy te na emeryturze?

PozdrawiaM

54. Data: 2005-10-25 10:16:56

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 08:43:40 +0200, "Nixe" <n...@f...peel> said:

> W wiadomości <news:djki0d$h3g$1@inews.gazeta.pl>

> A nie? Jestem zatrudniona we własnej firmie.

Nie, bo nie jesteś pracownikiem (sensu stricto):
- nie pobierasz ustalonego wynagrodzenia, a z tym się wiąże, że nie płacisz
podatku od wynagrodzenia lecz od dochodów, nie płacisz ZUS-u od tegoż
wynagrodzenia tylko (jak sądzę) według tabeli.
- nie masz płatnego urlopu wypoczynkowego,
- nie masz innych przywilejów pracownika a w tym jako matka nie masz
zwolnienia na chorobę dzieci (to znaczy w sumie nie wiem jak jest z samym
prowadzącym działanność i z tym zwolnieniem, ale jako jako
wpółpracownik nie mam).

Pozdrawiam,
Nela

55. Data: 2005-10-25 10:18:31

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 09:45:15 +0200, "Nixe" <n...@f...peel> said:

> "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał

> I w ten sposób pięknie mnie zniknęłaś :)
> Mam prawa pracownicze, prawo do urlopu, wolnego na opiekę nad dzieckiem
> i dostaję wynagrodzenie.
> Jestem pracownikiem w całym tego słowa znaczeniu. We własnej firmie oczywiście.

> Mam podpisaną umowę o pracę.

Ops ... to przepraszam, to jest chyba właśnie owo samozatrunienie ...

Pozdrawiam,
Nela

56. Data: 2005-10-25 10:37:28

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Nela Młynarska" <nela@se(_)curity.pl> napisał

> Ops ... to przepraszam, to jest chyba właśnie owo samozatrunienie ...

No więc właśnie.
I tego ma teraz nie być?

PozdrawiaM

57. Data: 2005-10-25 10:57:13

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ja, w przeciwieństwie do Jacka, proponuję zachować spokój. Przedwyborcze
> tokowanie to jedno, a życie drugie.

A gdzie tu więc kwestia prawdy i zasad PiS, czy cchesz powiedzieć
dopuszczasz jako zasadę IV RP kłamstwo.

> Zauważ, że także PO (na którą ostatecznie głosowałam) nie szczędziła
obietnic.
> Choćby 3x15 (nie powiem, podobałoby mi się :-), które miało być
wprowadzone
> już od 2006 r. A przecież wiadomo było, że na tak szybki ruch żadnych
szans
> nie było.

Dlaczego nie ?

> A zaciekłość Gazety Wyborczej (oraz mediów pokrewnych - Polityki i Tok FM)
> tej kampanii początkowo mnie zdumiewała, potem żenowała, a na końcu
zaczęła
> śmieszyć.

W czym zaciekłość ?

Jacek

58. Data: 2005-10-25 10:59:20

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 12:37:28 +0200, "Nixe" <n...@f...peel> said:

> "Nela Młynarska" <nela@se(_)curity.pl> napisał

> No więc właśnie.
> I tego ma teraz nie być?

No bez przesady chyba ... To nonsens jakiś byłby i nie wierzę, że taki
rodzaj ograniczeń
uda się przepchnąć. Piszę oczywiście o zatrudnieniu we własnej spółce.

Pozdrawiam,
Nela

59. Data: 2005-10-25 11:04:42

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Nela Młynarska" <nela@se(_)curity.pl> napisał

> No bez przesady chyba ... To nonsens jakiś byłby i nie wierzę, że taki
> rodzaj ograniczeń uda się przepchnąć.

Też tak myślę, że byłby to absurd, jakich mało.
Bo jak by to miało wyglądać? Mam swoją firmę, ale pracuję u konkurencji? ;-)

PozdrawiaM

60. Data: 2005-10-25 11:19:05

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Bo składka emrytalna jest częścią jego emerytury,

> [...]
emerytalnej
> przez osobę, która emeryturę już ma (przeliczaliby to co miesiąc - czy
jak, bo
> inwestowanie długoterminowe sensu raczej nie ma). Ze składką rentową jest
> jeszcze śmieszniej, bo renta i emerytura to świadczenia wymienne (jeśli
> bierzesz emeryturę, nie bierzesz renty). Fundusz Pracy i Gwarantowanych
> Świadczeń - to już w ogóle parodia, bo emerytowi zwolnienie z pracy nie
grozi.

> No to trzeba byłoby je sporo podnieść - jak by nie patrzeć, i tak Ty to

Tak dzisiaj jest.

A niby skad sie biora pieniadze w kasie Panstwa

Jacek

Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN
Renta rodzinna