Znowu Polska wybrała populizm

61. Data: 2005-10-25 11:50:20

Temat: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

puchaty napisał(a):

> A odlatanie do ciepłych krajów w kluczach niekoniecznie familijnych?

Teraz to trzeba uważać na ptasią grypę ;-).

Ewa

62. Data: 2005-10-25 12:54:02

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <j...@w...pl> napisał(a):

> obietnic.
> wprowadzone
> szans
>
> Dlaczego nie ?

Bo budżet już opracowany. Bo procedura uchwalania ustaw trochę trwa. Bo
obniżenie podstawowej stawki VAT-u wymaga akceptacji UE. Bo obowiązuje vacatio
legis.

> zaczęła
>
> W czym zaciekłość ?

W tonie wypowiedzi autorytetów z bożej łaski.
ER

63. Data: 2005-10-25 13:02:59

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

> bo
>
> Nie wypracował. Sorry, no banana. Taki mieliśmy ustrój
> polityczno-gospodarczy, że nie wypracował swojej emerytury tylko płacił
> na cudze emerytury. I na to już nic nie poradzimy. Skoro więc wszyscy
> płacą parapodatek na ZUS, to dlaczego tenże emeryt nie miałby tego
> robić?

Nie wszyscy. Nie płacą (tzn. płacą śmieszne sumy typu 25 zł miesięcznie)
choćby rolnicy.

> Nie twierdzę, że jest to tajne, ale nie jest to wprost widoczne.
> Zasłania się to wszystko jakimiś nazwami typu "składki".

Są widoczne (na pasku wynagrodzenia ew. w tytule przelewu) dokładnie tak samo
jak podatki.

Wynikające z błędnych obliczeń.
ER

64. Data: 2005-10-25 13:12:48

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 25 Oct 2005 11:46:38 +0200, osoba określana zwykle jako
Dunia pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Wiekszosc UE (jesli chodzi o niewydolny system emerytalny).

Miały taki system jak nasz? Z taką historią? Poważnie pytam.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Things are pretty mixed up, but I think the
`b K...@e...eu.org d' worst is over.(TeX)

65. Data: 2005-10-25 13:12:58

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <j...@w...pl> napisał(a):

> emeryci
>
> Wiesz dlaczego beznarzutową, na kogo mają odkładać.
> Dlaczego chcesz ich karać za ciężką pracę.

Ja nikogo nie chcę karać. Sorry za niefortunne określenie - chodziło mi o to,
że w konkurencji z emerytem nieemeryt nie ma szans, bo jego praca jest po
prostu droższa.

> (Ja uważam że nie powinno być narzutów tylko cała płaca idzie do rąk
> pracowników)

Świetnie. Nietrudno wyobrazić sobie ludzi, którzy całą wypłatę przehulają -
kto będzie płacił za leczenie ich dzieci, kiedy zachorują?

> Bo
> sam
>
> Nie jest to takie trudne, oczywiście że cześć pieniedzy idzie z budzetu.
> Jednak firmy walczą o te pieniadze.

Owszem, na razie walczą, zobaczymy jak będzie, kiedy przyjdzie do wypłat.

> Po co minimalne składki ?
> Co ma zrobić ktoś kto rozpoczyna bycie szewcem na przykład, kupil maszyny,
> wynajał pomieszczeenia
> czeka na klientów aby mógł coś zarobić. Dziś Państwo karze go haraczem od
> jego długów, to nie dziwne że ludzie boją zostawic kiepskiej pracy i isc
> pracować na własny rachunek.

Zgadzam się, że składki na ZUS są b. wysokie. Ale z pomysłów rewolucji w stylu
JKM wyrosłam.

> jak
> kilkudziesięciu
>
> Tak jak dziś z naszych podatków,
Już pisałam Mariuszowi - w takim razie zgadzasz się na radykalną podwyżkę
podaytków, tak?

poza tym czesc z madrych inwestccji
> pienidzy wpłacanych przez innych

No sorry, jeśli to moje pieniądze są inwestowane, to dlaczego miałyby
uszczęśliwiać kogoś innego (a jak inwestycje będą głupie, to kto zostanie
obciążony?)

> Mówiłem z budżetu ale nie przez ZUS państwowego molocha skupionego na
> marnotrawieniu pieniedzy.

Ale ktoś tak czy inaczej musi te wypłaty obsługiwać. Jak nie ten moloch, to inny.
ER

66. Data: 2005-10-25 13:15:14

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 25 Oct 2005 13:02:59 +0000 (UTC), osoba określana zwykle jako
Ewa Ressel pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Nie wszyscy. Nie płacą (tzn. płacą śmieszne sumy typu 25 zł miesięcznie)
>choćby rolnicy.

Faktycznie. I to też jest IMHO chore.

>Są widoczne (na pasku wynagrodzenia ew. w tytule przelewu) dokładnie tak samo
>jak podatki.

Ale nie są uczciwie nazwane podatkiem. Mimo, że w praktyce nim są.

A masz jakieś nadwyżki podatków?

--
Kruk@ -\ | GPF - Generalne Pier.*nięcie
}-> epsilon.eu.org | Fszystkiego(Przyznać się czyje to!)

67. Data: 2005-10-25 13:18:52

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 25 Oct 2005 13:12:58 +0000 (UTC), osoba określana zwykle jako
Ewa Ressel pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Świetnie. Nietrudno wyobrazić sobie ludzi, którzy całą wypłatę przehulają -
>kto będzie płacił za leczenie ich dzieci, kiedy zachorują?

A kto będzie za nich myślał jak pójdą spać? Człowiek dorosły to człowiek
dorosły. I państwo nie powinno na siłę za niego myśleć.
(owszem, pewien poziom podatków jest niezbędny, ale nie przesadzajmy).

--
Kruk@ -\ | Time is the best teacher; unfortunately, it
}-> epsilon.eu.org | kills all its students.

68. Data: 2005-10-25 13:19:11

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> napisał(a):

> No bez przesady chyba ... To nonsens jakiś byłby i nie wierzę, że taki
> rodzaj ograniczeń
> uda się przepchnąć. Piszę oczywiście o zatrudnieniu we własnej spółce.

Samozatrudnienie to sytuacja, kiedy dana osoba przestaje być pracownikiem
firmy, a staje się odrębnym podmiotem. Po prostu szef przychodzi do pracownika
i składa mu propozycję nie do odrzucenia: zamiast etatu zakłada pan
działalność. Najczęściej zmiana służy wyłącznie obniżeniu kosztów pracy i
pozbyciu się balastu w postaci praw pracowniczych. Obowiązki, miejsce pracy
itp. pozostają te same.
IMO obecnie jest to na tyle nagminne, że wypadałoby coś z tym zrobić.
ER

69. Data: 2005-10-25 13:22:38

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A kto będzie za nich myślał jak pójdą spać? Człowiek dorosły to człowiek
> dorosły. I państwo nie powinno na siłę za niego myśleć.

Dlatego celowo piszę o sytuacji, gdy chorują dzieci, nie sam zainteresowany.

> (owszem, pewien poziom podatków jest niezbędny, ale nie przesadzajmy).

Postulat Jacka to _cała_ wypłata do rąk pracownika.
ER

70. Data: 2005-10-25 13:27:19

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miały taki system jak nasz? Z taką historią? Poważnie pytam.

Nie chodzi o historię, ale obniżającą się dzietność, wydłużenie życia i
rozbuchany socjal. Obie wojny też odegrały swoją rolę. Naprawdę nie trzeba
komunizmu, żeby ten system za przeproszeniem pierdutnął.
ER

Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN
Renta rodzinna