Znowu Polska wybrała populizm

71. Data: 2005-10-25 13:29:07

Temat: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 25 Oct 2005 13:22:38 +0000 (UTC), osoba określana zwykle jako
Ewa Ressel pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Dlatego celowo piszę o sytuacji, gdy chorują dzieci, nie sam zainteresowany.

No cóż. Jakbym był skrajnie nastawiony, napisałbym, że trzeba było nie
mieć dzieci, ale nie popadajmy w skrajność ;->

>Postulat Jacka to _cała_ wypłata do rąk pracownika.

Oj, podejrzewam, że ta jego "cała" wypłata tak naprawdę nie jest cała.
:-)

--
Kruk@ -\ | Bilety należy kasować przed zejściem(ZTM
}-> epsilon.eu.org | Warszawa)

72. Data: 2005-10-25 13:30:54

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 25 Oct 2005 13:27:19 +0000 (UTC), osoba określana zwykle jako
Ewa Ressel pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Nie chodzi o historię, ale obniżającą się dzietność, wydłużenie życia i
>rozbuchany socjal. Obie wojny też odegrały swoją rolę. Naprawdę nie trzeba
>komunizmu, żeby ten system za przeproszeniem pierdutnął.

Wiesz, to jest jak dla mnie porównywanie samochodu w korku i samochodu
bez paliwa. I jeden i drugi nie jedzie. Ale jednak ich sytuacje są
cokolwiek inne.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Dziękuję, wolę sobie trochę pouderzać
\ K...@e...eu.org / tłuczkiem do kartofli po palcach, przyjem-

73. Data: 2005-10-25 14:02:32

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 15:19:11 +0200, "Ewa Ressel" <r...@g...pl> said:

> Samozatrudnienie to sytuacja, kiedy dana osoba przestaje być pracownikiem
> firmy, a staje się odrębnym podmiotem. Po prostu szef przychodzi do pracownika
> i składa mu propozycję nie do odrzucenia: zamiast etatu zakłada pan
> działalność. Najczęściej zmiana służy wyłącznie obniżeniu kosztów pracy i
> pozbyciu się balastu w postaci praw pracowniczych. Obowiązki, miejsce pracy
> itp. pozostają te same.
> IMO obecnie jest to na tyle nagminne, że wypadałoby coś z tym zrobić.

A no widzisz ... ja to całkiem inaczej rozumiałam: samozatrudnienie -
zatrunienie u siebie samego.

Pozdrawiam,
Nela

74. Data: 2005-10-25 14:09:26

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dlatego celowo piszę o sytuacji, gdy chorują dzieci, nie sam
> zainteresowany.

Odbierać prawa rodzicielskie, umieszczać dzieci w rodzinach zastępczych i
_przed_ wypłaceniem całej pensji do rąk odciągać odpowiednie kwoty na rzecz
rodziny zastępczej. Też wyjście.

Agnieszka

75. Data: 2005-10-25 15:12:15

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djlbcf$35o$1@inews.gazeta.pl>
Ewa Ressel <r...@g...pl> pisze:

> [...]
> praw pracowniczych. Obowiązki, miejsce pracy itp. pozostają te same.
> IMO obecnie jest to na tyle nagminne, że wypadałoby coś z tym zrobić.

Ale dlaczego właściwie, jeśli pasuje to obu stronom i chyba nie łamie się w
ten sposób prawa?

--
PozdrawiaM

76. Data: 2005-10-25 15:27:41

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:djli0i$p8l$1@news.mm.pl,
Nixe <n...@f...peel> napisał/a:
> W wiadomości <news:djlbcf$35o$1@inews.gazeta.pl>

> Ale dlaczego właściwie, jeśli pasuje to obu stronom i chyba nie łamie
> się w ten sposób prawa?

Pasyje zwykle tylko poprzedniemu pracodawcy a pracownik najczęściej nie ma
wyboru i musi działalnośc założyć. Znaczy ten brak wyboru polega na tym, że
wybór jest - albo zakładasz działalność albo won.

Pozdrawiam
Tatiana
--
"Ojcze nasz" składa się z 56 słów, Deklaracja Niepodległości - z 300,
a ostatnio ogłoszone rozporządzenie rządu w sprawie cen jarzyn - z 26.911

77. Data: 2005-10-25 15:34:32

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" ...
>W wiadomości <news:djlbcf$35o$1@inews.gazeta.pl>

> Ale dlaczego właściwie, jeśli pasuje to obu stronom i chyba nie łamie się
> w ten sposób prawa?

Z tym pasuje to nie do końca. Przy 20% bezrobociu, a w grupie ludzi młodych
dwukrotnie wyższym, pozycja pracownika w negocjacjach z pracodawcą nie jest
szczególnie silna. To nie jest rozmowa na zasadzie: ma pani do wyboru zostać
na obecnym stanowisku lub, co jest i dla pani i dla mnie korzystniejsze,
założyć DG i pracować jako podwykowca. Alternatywą jest zwolnienie z pracy.
Więc zakładasz DG i tracisz całą ochronę, jak przysługuje pracownikom.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

78. Data: 2005-10-25 16:45:33

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djlmu6$bvs$1@nemesis.news.tpi.pl>
Xena <t...@l...com.pl> pisze:

> Pasyje zwykle tylko poprzedniemu pracodawcy a pracownik najczęściej
> nie ma wyboru i musi działalnośc założyć. Znaczy ten brak wyboru
> polega na tym, że wybór jest - albo zakładasz działalność albo won.

Nie przeczę, że są i takie sytuacje, ale w wielu przypadkach układy tego
typu pasują obu stronom.
Zwłaszcza jeśli ktoś "od zawsze" ma DG i łatwiej mu się tak rozliczać.

--
PozdrawiaM

79. Data: 2005-10-25 16:51:25

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Tue, 25 Oct 2005 18:45:33 +0200, osoba określana zwykle jako
Nixe pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Nie przeczę, że są i takie sytuacje, ale w wielu przypadkach układy tego
>typu pasują obu stronom.
>Zwłaszcza jeśli ktoś "od zawsze" ma DG i łatwiej mu się tak rozliczać.

Poza tym, dlaczego ktoś prowadzący DG ma być inaczej rozliczany niż ktoś
zatrudniony?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Things are pretty mixed up, but I think the
\ K...@e...eu.org / worst is over.(TeX)

80. Data: 2005-10-25 17:07:48

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel napisał(a):

> OK, ja pisałam o jednoosobowej DG.

Hm... A kto broni wziąć dzień wolnego??

Eulalka

Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN
Renta rodzinna