Zrazy staromiejskie (P)

1. Data: 2002-04-24 12:07:31

Temat: Zrazy staromiejskie (P)
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:
60 dkg wołowego mięsa zrazowego, pokrojonego w plastry
3 duże cebule, pokrojone w plasterki
30 g suszonych grzybów
1 marchewka, pokrojona w plasterki
250 ml wywaru np. wołowego, warzywnego
3 łyżki oleju
2 ząbki czosnku, posiekane
5 ziaren jałowca
5 ziaren ziela angielskiego
5 ziaren głogu
2 listki laurowe
1/2 łyżki zmielonego pieprzu
1 łyżeczka soli
125 ml gęstej smietany
1 łyżka mąki
1 łyżka masła
80 dkg ziemniaków, pokrojonych w plasterki

Wykonanie:
Grzyby zalać 1/2 szklanki gorącej wody i moczyć ok. 20 min. Następnie
wywar zostawić a grzyby pokroić w plasterki.
W osolonym wrzątku gotować ziemniaki ok. 5 min. Odcedzić.

Mięso zbić tłuczkiem, posolić, poprószyć pieprzem i mąką. Smażyć na
rozgrzanym oleju, aż się zrumieni. Przełożyć na talerz. Na tym samym
oleju podsmażyć cebule.

Dno żaroodpornego naczynia posmarować masłem. Ułożyć połowę ziemniaków i
marchewkę, posypać zielem angielskim i czosnkiem. Przykryć plastrami
mięsa, rozsypać grzyby, cebulę, ziarenka głogu i jałowca. Ułożyć drugą
częsc ziemniaków, rozsypać pokruszone liscie laurowe.
Zalać wszystko wywarem grzybowym i wołowym (warzywnym). Piec w temp. 200
st.C ok. 1 godziny. Tuż przed podaniem wlać smietanę i zapiekać jescze 5
minut. Podawać z surówką, np. z kiszonej kapusty, jabłka i marchwi.

Smacznego :-). Jest naprawdę PYCHA :-).
--
Gosia

1. Data: 2002-04-24 12:11:45

Temat: Re: Zrazy staromiejskie (P)
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Zaleska-Gajc wrote:

> 1/2 łyżki zmielonego pieprzu

No i już poprawka! Oczywiscie: 1/2 łyżeczki pieprzu.
--
Gosia

1. Data: 2002-04-24 12:15:46

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Zaleska-Gajc napisala:

> (...)
> 5 ziaren głogu

??? Głóg ma spore, czerwone owocki. Te ziarna to mają być pestki z nich?

Krycha

1. Data: 2002-04-24 12:34:04

Temat: sałatka ziemniaczana z pąkami głogu
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ??? Głóg ma spore, czerwone owocki. Te ziarna to mają być pestki z nich?

Tak, ale głóg w jakiej postaci? Suszony?
Najlepszy jest po przemrożeniu i może o taki chodzi. Inaczej jest
niesmaczny, mączysty, cierpki?=gorzki i kwaśny.

Najlepsza jest sałatka ziemniaczana ale z pąkami głogu.
Jadł ktoś?
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

1. Data: 2002-04-24 12:45:13

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> ??? Głóg ma spore, czerwone owocki. Te ziarna to mają być pestki z nich?
>
> Krycha

Kupiłam go w sklepie w torebce. Na mój gust to są suszone owoce.
--
Gosia

1. Data: 2002-04-26 11:05:37

Temat: Re: sałatka ziemniaczana z pąkami głogu
Od: Justyna Chodakowska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Najlepsza jest sałatka ziemniaczana ale z pąkami głogu.
> Jadł ktoś?

nie... a jak to zrobic?

J.

Jak zrobić idealoną pieczeń wołową ?
wzywam prawdziwych mezczyzn do walki o GOLONKE I GOFRY
dzieki za przepis na gofry;))))zadnego nie dostalem;)))
Bulle cynamonowe Adioli
chińskie jedzonko w W-wie